خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
رئیس ایمیدرو :
لغو واگذاری شرکت تهیه و تولید جدی است
آخرین وضعیت پروژه‌های مهدی‌آباد و آلومینیوم جنوب
یزدفردا"گروه معادن: - رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از جدی بودن خروج شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از شرایط واگذاری خبر داد.
مهدی کرباسیان در گفت وگو با خبرنگار معادن و صنايع معدني" نیوز درباره آخرین وضعیت واگذاری شرکتهای تحت پوشش ایمیدرو گفت: چندی پیش در جلسه کارشناسی هیئت عامل خصوصی سازی شرکت کردم و پیرو نامه معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت به وزیر اقتصاد موافقت شد که مجددا موضوع واگذاری شرکتهای زیرمجموعه ایمیدرو مطرح شود که در همین راستا تاکنون خوشبختانه مصوبه انحلال شرکت ملی فولاد لغو شده است.

وی افزود: عدم واگذاری صندوق بیمه فعالیتهای معدنی هم به تائید رسیده و در همین حال خروج شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از فهرست واگذاری هم جدی است.

کرباسیان درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه سرب و روی مهدی آباد نیز توضیح داد: طرف خارجی در حال فراهم کردن مقدمات شروع پروژه است. سه ماه مهلت داشتند که مجوز محیط زیستی لازم برای اجرای پروژه را بگیرند که بیش از یک ماه از این فرصت گذشته و تا حدود فروردین و اردیبهت سال 1393 فرصت دارند تا مجوزهای لازم را دریافت کنند. اگر مشکل خاصی پیش نیاد احتمالا از همان زمان سرمایه گذاری در پروژه سرب و روی مهدی آباد آغاز می شود.

رئیس ایمیدرو درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه آلومینیوم جنوب نیز عنوان کرد: این پروژه در حال طی کردن مراحل خود است. البته متاسفانه کنسرسیوم بانکی هنوز در رفت و آمد بروکراسی داخلی گرفتار است. ما در این پروژه مشکلی از سوی سرمایه گذار خارجی نداریم بلکه در مورد سیستم بانکی خودمان در رفت و آمد هستیم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا