یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۲

 


 

 
 

 

فوکوس پرفروش ترین خودروی دنیا

فورد فوکوس جایگاه دیرینه تویوتا کرولا به عنوان پرفروش ترین خودروهای جهان را تصاحب کرد.

ه گزارش دنیای خودرو به نقل از ان بی سی نیوز، تلاش شرکت خودروسازی فورد برای جا باز کردن در سگمنت خودروهای کوچک سرانجام نتیجه داد. براساس داده های منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی R.L. Polk & Company سال ۲۰۱۲ پرفروش ترین خودرو، فورد فوکوس بوده است. سال ۲۰۱۲ فروش فورد فوکوس به ۱ میلیون ۲۰ هزار و ۴۱۰ دستگاه رسید. تعداد فروش پرفروش ترین خودروهای دنیا به ترتیب بعد از فورد فوکوس، کرولا ۸۷۲,۷۷۴، فورد سری اف ۷۸۵,۶۳۰، Wuling Zhiguang 768,870، کمری ۷۲۹,۷۹۳، فورد فیستا ۷۲۳,۱۳۰، فولکس گلف ۶۹۹,۱۴۸، شورولت کروز ۶۶۱,۳۲۵، هوندا سیویک ۶۵۱,۱۵۹ و هوندا سی آر وی ۶۲۴,۹۸۲ دستگاه بود.  
فروش فورد فوکوس در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۷ درصد بالاتر از فروش مقام دوم یعنی کرولا بوده است. در حقیقت از ۱۰ خودرو پر فروش دنیا سه مدل متعلق به فورد آمریکا است (فوکوس، سری اف و فیستا). تویوتا و هوندا هم هر یک دو مدل در این فهرست ده تایی داشتند. 
اما ناآشناترین نام در بین این ۱۰ خودروی پرفروش نام یک خودروی چینی است که خود را به مقام چهارم رسانده است. از خودروی ولینگ ژیگوآنگ تعداد ۷۶۸,۸۷۰ دستگاه در سال ۲۰۱۲ به فروش رسید. این خودرو با همکاری جنرال موتورز و شرکت خودروسازی چینی SAIC تولید می شود.
شرکت خودروسازی فورد در سال ۲۰۱۲ با افزایش تقاضای ۴۰ درصدی مواجه شد البته بخشی از این افزایش را مدیون بازار چین است.
عقب افتادن تویوتا کرولا باعث شده است که شرکت خودروسازی تویوتا به تکاپو بیفتد و در ظاهر تا پایان امسال طراحی کاملاً جدید آن به بازار عرضه خواهد شد. نمونه اولیه آن با نام فیورا در نمایشگاه دیترویت ماه ژانویه امسال در آمریکا رونمایی شد. در پاییز هم نمونه تولید شده آن در خط تولید در نمایشگاه لس آنجلس به نمایش در خواهد آمد.

 


 

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۲

 


 

 
 

 

ارزش گمرکی سه مدل خودروی سواری ژاپنی اعلام شد

گمرک ایران در تازه‌ترین بخشنامه خود ارزش گمرکی سه مدل خودروی سواری ژاپنی هوندا سیویک مدل ۲۰۱۳ را اعلام کرد.
ارزش گمرکی سه مدل خودروی سواری ژاپنی اعلام شد

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا ، براین اساس دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو ارزش گمرکی سه مدل از یکی از خودروهای ژاپنی وارداتی را اعلام کرد.

ارزش‌گذاری این خودرو در کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام و برای اجرا به کلیه گمرک‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است.

براین اساس ارزش گمرکی خودروی سواری هوندا سیویک مدل EXI & EXL با سانروف ۲۲ هزار و ۹۹۵ دلار، مدل EXI & EX معادل ۲۱ هزار و ۵۲۵ دلار و مدل LXI & LX معادل ۲۰ هزار و ۱۶۰ دلار تعیین شده است.

گمرک دستور داده است که ارزش‌گذاری این خودرو با توجه به ارزش‌های اعلام شده و با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام شود.

چندی پیش نیز ارزش سه مدل‌ مختلف خودروی چینی MG و یک مدل خودروی چینی بستورن اعلام شد.

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا