تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳


 
 

یزدفردا:

 

امسال ۳ خودرو “JAC” به ایران می‌آید

مدیرعامل شرکت خودروسازی “جی.ای.سی” موتورز چین از برنامه‌ریزی برای دستیابی به سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدی در بازار خودرو سواری ایران خبر داد و گفت: در سال جاری دو خودرو شاسی بلند S3 و S5 و سواری صندوق دار A30 از سوی جی.ای.سی و کرمان موتور در بازار ایران تولید و عرضه خواهد شد.
به گزارش دنیای خودرو، ژینگچو ژیانگ (Xingchu Xiang) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به هیچ وجه نگران آینده و رقابت در بازار ایران نیستیم، تاکید کرد: فارغ از تحریم و دیگر روابط غیر عادی تجاری علیه ایران، به دنبال بهبود فناوری و افزایش توانایی تولیدات خود و شریک تجاری مان(کرمان موتور) آماده پاسخگویی مطلوب به نیاز مشتریان ایرانی هستیم.

liv k,aj; وی، رضایت و وفاداری را مهمترین راهکار جی.ای.سی و کرمان موتور در رقابت با رقبا دانست و افزود: کسب رضایت مشتریان، رفع نیازها و بهره مندی از تقاضای مناسب در بازار ایران را جزء رموز موفقیت جی.ای.سی اعلام کرد و از ترسیم افق روشنی برای آینده حضور در ایران و همکاری با کرمان موتور خبر داد.

مدیرعامل جی.ای.سی همچنین با توجه به برخی تصویرهای ذهنی مخدوش در بین مشتریان ایرانی نسبت به کالا و محصولات چینی اظهار کرد: برای بهبود تصویر و ارتقای نام و برند JAC در ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و هرچند که تغییر تصویر در اذهان مصرف کنندگان ایرانی یک فرآیند بلند مدت و نیازمند تلاش زیاد است.

وی در ادامه از تولید و عرضه سه محصول S5 ، A30 و S3 در بازار خبر داد و افزود: براساس نظرسنجی یک پایگاه اینترنتی، هر سه خودرو جز لیست ۱۰ خودرو برتر کشور چین ارزیابی شده است.

ژیانگ، گفت: پنجم شهریورماه امسال محصول S3 رونمایی شد و تاکنون ۹۰۰۰ دستگاه از این خودرو فروخته شده که نشان از نقطه نظر مشتریان نسبت به کیفیت و زیبایی این خودرو است.

مدیرعامل جی.ای.سی با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری بیشتر به دنبال بهبود عملکرد موتورهای تولیدی و کم مصرف هستیم، اذعان داشت: طی پنج سال گذشته و با بررسی سه نهاد ناظر بر عرضه و تولید موتور خودرو، بر روی شش موتور خودروهای سواری جی.ای.سی، هر ۶ موتور در لیست ۱۰ موتور برتر قرار گرفته که نشان از فناوری و کیفیت بالای تولید است.

وی همچنین از عرضه نسل جدید خودروهای برقی این شرکت تا پایان سال جاری میلادی خبر داد که تا ۲۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ حرکت می کند و مناسب فضاهای شهری است.

ژیانگ، در پاسخ به این پرسش که برای رقابت با برندهای مطرح اروپایی که کم کم شاهد حضور آن در بازار ایران هستیم، جی.ای.سی چه استراتژی در پیش گرفته است؟ تاکید کرد: ما در بازار چین که شاهد حضور تمام برندهای مطرح جهانی است رقابت موفقیت آمیزی داشته ایم به طوری حجم فروش محصول  S3 در زمان رونمایی و پس از آن نشان دهنده توان بالای رقابت پذیری این مجموعه است.

مدیرعامل جی.ای.سی موتورز، با تاکید بر ظرفیت رقابت پذیری این شرکت با برندهای اروپایی به بازار کشور برزیل اشاره کرد و گفت: به دلیل فروش بالای محصولات جی.ای.سی در برزیل، برخی خودروسازان اروپایی و امریکایی دولت برزیل را مجبور به افزایش تعرفه و مالیات برای محصولات JAC کردند که منجر به افزایش قیمت این محصولات در این بازار شده است.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نگران آینده و رقابت در بازار ایران نیستیم، تاکید کرد: فارغ از تحریم و دیگر روابط غیر عادی تجاری علیه ایران، به دنبال بهبود فناوری و افزایش توانایی تولیدات خود و شریک تجاری مان(کرمان موتور) آماده پاسخگویی مطلوب به نیاز مشتریان ایرانی هستیم، ضمن اینکه صد داریم با افزایش تنوع در محصولاتمان در بازار ایران، تقاضای بیشتری را جذب کنیم تا به سهم ۱۰ تا ۱۵ درصد در بازار خودروهای سواری ایران بین ۳ تا ۵ سال آینده دست یابیم.

ژیانگ، رضایت و وفاداری را مهمترین راهکار جی.ای.سی و کرمان موتور در رقابت با رقبا دانست و افزود: کسب رضایت مشتریان، رفع نیازها و بهره مندی از تقاضای مناسب در بازار ایران را جزء رموز موفقیت جی.ای.سی اعلام کرد و از ترسیم افق روشنی برای آینده حضور در ایران و همکاری با کرمان موتور خبر داد.

مدیرعامل جی.ای.سی همچنین با توجه به برخی تصویرهای ذهنی مخدوش در بین مشتریان ایرانی نسبت به کالا و محصولات چینی اظهار کرد: برای بهبود تصویر و ارتقای نام و برند JAC در ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و هرچند که تغییر تصویر در اذهان مصرف کنندگان ایرانی یک فرآیند بلند مدت و نیازمند تلاش زیاد است.

وی گفت: خوشبختانه هم در بازار چین و هم بازارهای خارجی نام تجاری جی.ای.سی را به عنوان شرکتی با محصولات کیفی و عملکرد خوب به خاطر دارند.

ژیانگ ادامه داد: شرکت جی.ای.سی از فاکتورهایی چون توانایی فنی، مرکز تحقیق و توسعه، و شرکای تجاری مطرح برای ارائه محصولات با کیفیت برخوردار است، به طوری که ارتقای تولیدات و تلاش برای رفع نیاز مشتریان محدود به مرز مشخصی نمی شود.

وی، خودروسازی جی.ای.سی را تنها خودروساز چینی دانست که از تمام بازرسی های دولت معاف شده است و به دلیل اهمیت مقوله کیفیت و مدیریت کیفیت در این گروه، تمام آزمون ها و تست های مرکز بازرسی JAC مورد تایید دولت است.

مدیرعامل جی.ای.سی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکای خارجی فقط به دنبال سهم بازار هستند، تاکید کرد: حرکت ما در جی.ای.سی بلندپروازانه و همراه با آرزوهای بزرگ است تا با ارتقای محصولات به سهم بازار بالا دست یابیم.

ژیانگ با بیان اینکه صنعت خودروسازی چین را دارای سابقه ۱۰۰ ساله بوده و هم اکنون روند توسعه سریعی دارد، تاکید کرد: به رغم این سابقه طولانی، همان طور که ژاپنی ها از اروپایی ها و کره ای از ژاپنی ها برای طراحی محصولات استفاده کردند ما نیز در این مسیر از شرکای خارجی و دیگر شرکت های مطرح جهانی بهره برده ایم.

وی از نظارت شدید بر روی جی.ای.سی برای طراحی محصولات جدید با تکیه بر ایده های جدید و خلاقانه و بدون کپی برداری از طرح های دیگر شرکت ها خبر داد و افزود: در آخرین نمایشگاهی که محصول S3 عرضه شد یک گروه خارجی افزون بر چهار ساعت برای بررسی طراحی خودرو و عکاسی از بخش های مختلف آن وقت صرف کردند.

مدیرعامل جی.ای.سی، از افزایش تولید ۴۰ درصدی خودروهای سنگین در “جک” و کسب رتبه اول در بین خودروسازان چینی خبر داد و متذکر شد: در اگوست ۲۰۱۴ نیز به نمایندگی از گروه جک برای تامین ۵ هزار دستگاه کامیون سنگین با کشور ونزوئلا قرارداد بسته ایم.

به گفته ژیانگ، خودروسازی جی.ای.سی در تولید خودروهای تجاری سبک(کامیونت) جزء دو شرکت اول و در صادرات رتبه اول چین را دارا است.

مدیرعامل جی.ای.سی موتورز در پایان با توجه به اینکه در تولید تمام موتورهای دیزلی ۱.۸، ۲.۷، ۲.۸، ۴.۸ و ۷.۲ و … لیتری به جایگاهی رسیده ایم که تکنولوژی تمامی موتورها داخلی سازی شده است، خاطرنشان کرد: به تازگی و با صرف یک میلیارد یوان کارخانه موتورسازی ۲.۸، ۳.۲ و ۴.۸ لیتری برای تولید موتورهایی با استاندارد یورو۴ و ۵ با فناوری بومی و به منظور تولید انبوه انواع موتور راه اندازی کرده ایم.


 

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳


 
 
 

رونمایی از موتورسیکلت های جدید در ایران + قیمت و عکس

چندی قبل بود که شرکت کویرموتور با رونمایی از موتورسیکلت‌های معروف جهان یک بار دیگر علاقمندان به موتورسیکلت در ایران را خوشحال کرد.

چندی قبل بود که شرکت کویرموتور با رونمایی از موتورسیکلت‌های معروف جهان یک بار دیگر علاقمندان به موتورسیکلت در ایران را خوشحال کرد. چهره خیابان‌های ایران که سال‌ها بود به موتورسیکلت‌های چینی عادت کرده بود حالا فرصت داشت تا بار دیگر صدای واقعی موتورسیکلت را هم تجربه کند. در ادامه این حرکت شرکت کویر موتور محصول دیگری از KTM را به ایران وارد کرد که روز ۲۲ مرداد طی مراسمی از آن رونمایی شد. البته این بار خبری از موتورسیکلت‌های نام آشنای KTM نیست بلکه خودرو کراسبو جی‌تی است که به ایران وارد شده است. این خودرو تنها محصول چهارچرخ KTM به حساب می‌آید. با توجه به نوع خودروهایی که وارد ایران می‌شوند این خودرو یک اتفاق جالب توجه به حساب می‌آید چرا که خودروهای اسپرت با این طراحی بدنه تاکنون به ایران وارد نشده بودند.
1iqwlg53d17v55sz64r4.jpg

مدل ۲۰۱۴ این خودرو در نمایشگاه مرکزی کویرموتور رونمایی شد.البته فروش این سوپراسپرت اتریشی که فعلاً به تعداد شش دستگاه وارد ایران شده هنوز آغاز نشده است. KTM موردنظر در مرحله شماره‌گذاری قرار دارد و احتمالاً قیمت این سوپراسپرت بیش از ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. از آنجایی که این خودرو فاقد سیستم ABS و ایربگ است به صورت سفارشی برای بازار ایران و طی کردن مراحل قانونی برای اخذ پلاک این آپشن‌ها بر روی آن نصب شده است. نکته قابل ملاحظه در مورد این مدل، بدنه یک تکه از جنس فیبرکربن می‌باشد. قلب تپنده این سوپراسپرت چهار سیلندر خطی توربو محصول کمپانی نام‌آشنای آئودی آلمان با حجمی معادل ۱۹۸۴ سی‌سی قدرت معادل ۲۸۶ اسب‌بخار تولید می‌کند. این سوپراسپرت می‌تواند در مدت ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت اسمی آن ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت است. از سوی دیگر شنیده می‌شود که یک دستگاه از این خودرو پلاک شده و با قیمتی بیش از ۷۰۰ میلیون فروخته شده است و ظاهراً مجوز تردد هم توانسته اخذ کند.
ام‌وی آگوستا ساخت ایتالیا Brutale 1090
7i8n1i5ug58ynzofxa65.jpg

ام‌وی آگوستا ساخت ایتالیا که ۱۸۳ کیلوگرم وزن دارد از نوع شش دنده استارتی است که می‌تواند نیرویی معادل ۱۴۴ اسب‌بخار از موتور چهار سیلندر چهار زمانه با ۱۰۷۸ سی‌سی ارائه کند. قیمت این موتورسیکلت ۱۱۶ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان است.

 

ام‌وی آگوستای ایتالیایی F3-675
kno539fiyimyi9lg9dz.jpg

ام‌وی آگوستای ایتالیایی F3-675 با وزنی ۱۶۷ کیلوگرم نیرویی معادل ۱۱۰ اسب‌بخار از موتور ۶۷۵ سی‌سی، سه سیلندری تولید می‌کند. F3-675 استارتی شش دنده است. قیمت این موتورسیکلت در بازار ایران ۹۵ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان است.

 

موتورسیکلت RC8-R-1190
3hap5ytza8x5bv3aoqfm.jpg

موتورسیکلت RC8-R-1190 که توسط کمپانی اتریشی KTM تولید می‌شود دارای پیشرانه ۱۱۹۵ سی‌سی، دو سیلندر چهار زمانه هشت سوپاپ است. حداکثر توان این موتور ۱۷۳ اسب‌بخار بوده و قیمت تمام شده آن ۱۲۵ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان است.

 

موتور هوندا CBR 600RR-Repsol
j531yefx84x1w0eiexbd.jpg
موتور هوندا CBR 600RR-Repsol ساخت کشور ژاپن دارای پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ معادل ۵۹۹ سی‌سی قادر به تولید ۱۱۸ اسب‌بخار بوده و قیمت این موتورسیکلت ژاپنی حدود ۹۱ میلیون تومان است.
موتورسیکلت کی‌تی‌ام مدل EXC-F250

 

lua55rv9tvs8csr8p3q3.jpg

موتور هیوسانگ مدل AQUILA 249 ساخت کشور کره جنوبی با وزنی حدود ۱۷۶ کیلوگرم با پیشرانه ۲۴۹ سی‌سی، دو سیلندر چهار زمانه، قدرتی معادل ۹/۲۴ اسب‌بخار تولید می‌کند. سیستم ترمز این مدل کاسه‌ای / دیسکی است. قیمت آن ۲۰ میلیون و یکصد هزار تومان است.

 

موتورسیکلت Vespa 949
qa1nher3mqxag4rikrq5.jpg
موتورسیکلت Vespa 949 که زیرمجموعه گروه پیاجیوی ایتالیا می‌باشد با وزنی حدود ۱۴۷ کیلوگرم قادر به تولید نیرویی معادل ۶/۱۱ اسب‌بخار با بهره‌گیری از موتور ۱۲۵ سی‌سی تک سیلندر است. این مدل دارای جعبه‌دنده CVT اتوماتیک می‌باشد. قیمت این مدل هنوز مشخص نشده است.

 

موتورسیکلت آپریلیا مدل RSV4R
x1yyy9h4kto0ryc47stj.jpg
کمپانی ایتالیایی پیاجیو اقدام به تولید موتورسیکلت هیبریدی کرده است که از موتور هیبرید الکتریکی به اضافه انجین احتراقی تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ بهره می‌برد. این مدل قادر به تولید ۲۵ اسب‌بخار می‌باشد. جعبه‌دنده پیاجیو هیبریدی از نوع شش دنده اتوماتیک دارای دنده عقب است. نکته قابل توجه این مدل موتورسیکلت سه چرخ، قابلیت رانندگی با گواهینامه اتومبیل در اروپا است.

 

آپریلیا مدل RSV4 Factory
wl9gbtlnx0ppm8wlojyf.jpg
آپریلیا مدل RSV4 Factory ساخت کشور ایتالیا با وزن حدود ۱۸۱ کیلوگرم قادر به تولید ۱۸۴ اسب‌بخار با بهره‌گیری از پیشرانه ۶/۹۹۹ سی‌سی چهار سیلندر می‌باشد. این مدل شش دنده دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS با سیلندر ترمز Brembo می‌باشد. قیمت آن حدود ۱۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است.

 

آپریلیا Shiver 750
pq7xp06wu18lkx7j5nnd.jpg

آپریلیا Shiver 750 ساخت کمپانی آپریلیای ایتالیا با استفاده از موتور دو سیلندر چهار زمانه خود قادر به تولید ۱۸۴ اسب‌بخار می‌باشد. حجم سیلندر این مدل ۷۵۰ سی‌سی است. Shiver 750 دارای سیستم ترمز ضد قفل با سیلندر Brembo می‌باشد. قیمت این مدل ۶۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است.

 

موتورسیکلت  ب‌ام‌و  S1000 RR
6o1liuelr1tdr2tnkpc.jpg
موتورسیکلت S1000 RR تولید شده توسط کمپانی نام‌آشنای BMW آلمان است و با بهره‌گیری از موتور ۹۹۹ سی‌سی چهار سیلندر چهار زمانه خود قادر به تولید نیرویی معادل ۱۹۳ اسب‌بخار است. قلب تپنده این موتورسیکلت توسط استارت الکتریکی روشن می‌شود. همچنین سیستم ترمز این مدل دیسکی / دو دیسک با قابلیت ضد قفل می‌باشد. قیمت این مدل ۱۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 

موتورسیکلت سوزوکی مدل GSX-R1000
0sf7bpvxcmdtvw93l40s.jpg

موتورسیکلت سوزوکی مدل GSX-R1000 ساخت کشور ژاپن با وزنی حدود ۲۰۳ کیلوگرم به کمک انجین ۶/۹۹۸ سی‌سی چهار سیلندر قادر به تولید ۱۸۲ اسب‌بخار است. این مدل شش دنده با ترمز دیسکی و استارت الکتریکی بوده و قیمت آن ۱۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

هوندا CBR 600RR
ym0mcsfykdr5nt1vzqj0.jpg
هوندا CBR 600RR که در کشور ژاپن تولید می‌شود دارای موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم سیلندر ۵۹۹ سی‌سی، ۱۱۸ اسب‌بخار قدرت را تولید می‌کند. پیشرانه این مدل توسط استارت الکتریک روشن می‌شود. قیمت آن ۸۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

 

موتورسیکلت یاماها مدل YZF 1000R1
4eswtcx18s6p76jggvdv.jpg

موتورسیکلت یاماها مدل YZF 1000R1 ساخت کشور ژاپن با بهره‌گیری از موتور ۹۹۸ سی‌سی، چهار سیلندر خود می‌تواند نیرویی معادل ۱۸۲ اسب‌بخار تولید کند. این مدل شش دنده دارای استارت الکتریک با سیستم ترمز دو دیسک است. قیمت این موتور ۱۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

موتورسیکلت  ب‌ام‌و  S1000 RR
sa0vsw2syp8q7e0sr01.jpg
کاوازاکی ZX-10R  نینجا ساخته شده در ژاپن با بهره‌گیری از موتور چهار سیلندر چهار زمانه خود که دارای حجم سیلندر ۹۹۸ سی‌سی است قادر به تولید نیرویی معادل ۲۰۰ اسب‌بخار است. این مدل شش دنده با ترمز دو دیسک، وزنی حدود ۱۹۸ کیلوگرم دارد و قیمت آن ۱۰۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا