یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور-ساخت سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر به سایر رانندگان در کشور

مرحله نخست از پروژه تحقیقاتی طراحی و ساخت سیستم هشداردهنده برای انتقال پیام انحراف از مسیر به سایر رانندگان» در گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با موفقیت انجام شد.
ساخت سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر به سایر رانندگان در کشور

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،مرحله نخست از پروژه تحقیقاتی طراحی و ساخت سیستم هشداردهنده برای انتقال پیام انحراف از مسیر به سایر رانندگان» در گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با موفقیت انجام شد.

به گزارش دکتر مختاری نیا، مدیر گروه ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این باره گفت: این پروژه که توسط هادی مداحی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته ارگونومی به سرپرستی دکتر مصطفی پویاکیان و با همکاری اعضای تیم تحقیق گروه ارگونومی انجام شده، در نوع خود حیطه‌ای از دانش ارگونومی است که می‌تواند مسیر تحقیقات آتی در حوزه ایمنی ترافیک و رانندگی را هموارتر کند.

بنا بر نظر دکتر مصطفی پویاکیان، سرپرست تیم تحقیق، طراحی و ساخت سیستم هشداردهنده‌ای که بتواند پیام انحراف از مسیر را به درستی به سایر رانندگان انتقال دهد، یک نوآوری و ایده‌ای خلاقانه است که نمونه مشابه داخلی و خارجی آن وجود ندارد.

وی اظهار کرد: وجود چنین سیستم هشداردهنده‌ای قادر خواهد بود با ارسال پیام هشدار «انحراف از مسیر» از جانب خودرویی که راننده آن بی توجه، حواس پرت و یا خواب آلوده است، در پیشگیری از مرگ و مصدومیت رانندگان و سرنشینان سایر خودروها نقش بسزایی ایفا کند.

پویاکیان یادآور شد: در حال حاضر سیستم‌های هشداردهنده متنوعی برای آگاه سازی شخص راننده خاطی از رفتارهای مخاطره آمیز خود، طراحی و ساخته شدند که یکی از انواع آنها هشداردهنده انحراف از مسیر است که شرکت‌های خودروسازی معتبر خارجی در محصولات اخیر خود این هشداردهنده را به شکل سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (Advanced Driver Assistance Systems) و برای هشدار به شخص راننده بی توجه، حواس پرت و خواب آلوده تعبیه کرده‌اند. اما هیچ‌گونه سیستم هشداردهنده‌ای برای آگاه سازی سایر رانندگان از رفتار مخاطره آمیز «انحراف مسیر» راننده بی توجه، حواس پرت و خواب آلوده طراحی و ساخته نشده است.

وی افزود: حتی در بررسی مطالعات موجود، مطالعه مشابهی در این خصوص در سطح ملی و بین‌المللی تا کنون ارائه نشده است. مرحله نخست از این پروژه تحقیقاتی تحت عنوان «طراحی و ارزیابی ویژگی‌های شناختی ۶ نماد هشداردهنده متحرک برای انتقال پیام انحراف از مسیر به سایر رانندگان» با موفقیت انجام شد. در این مرحله ۶ نماد هشداردهنده متحرک طراحی شدند و از طریق سه روش متفاوت بر پایه فاکتورهای مؤثر در شناخت و ادراک انسان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

پویاکیان ادامه داد: با توجه به همسو شدن نتایج هر سه روش در ارزیابی نمادها، در نهایت یک نماد به عنوان نماد برتر بنابر نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته توسط جامعه رانندگان مورد مطالعه، انتخاب شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به نتایج مطلوبی که در گام نخست این پروژه تحقیقاتی بدست آمد، مراحل بعدی با روند سریع‌تری پیشرفت کند و در مدت زمان قابل قبولی نتیجه نهایی به صورت محصول عرضه و تجاری سازی شود.

 


 

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ -

 

هیوندای درگیر اعتصاب کارگران شد

 

اتحادیه کارگران شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی اعلام کرده اند که به مدت سه روز در اعتراض به شرایط دستمزدی خود دست به اعتصاب خواهند زد.
هیوندای درگیر اعتصاب کارگران شد

به گزارش  فایننشیال تایمز، در حالی شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی با بحران های جدی فروش مواجه شده است که کارگران این شرکت اعلام کرده اند به مدت سه روز در هفته جاری دست به اعتصاب خواهند زد.

بنا به اعلام اتحادیه کارگران هیوندای، ۴۸ هزار کارگر این شرکت در روزهای چهارشنبه تا جمعه در هر روز ۴ تا ۶ ساعت دست از کار خواهند کشید.

این در حالی است که هیوندای در حال حاضر با کاهش فروش در بازارهای اصلی خود در سراسر جهان مواجه شده است.

کارگران این شرکت به شرایط پرداختی و میزان دستمزد خود اعتراض دارند.

مقامات هیوندای اعلام کرده اند که مطمئنا با سران اتحادیه کارگران تا پیش از روز چهارشنبه به توافق خواهند رسید.

این اعتصاب ها طی سال های گذشته در هیوندای و زیر مجموعه آن کیا موتورز افزایش یافته است و تولید خودرو را در این شرکت ها تحت تأثیر قرار داده است.

این اعتصابها در حالی است که کارگران هیوندای یکی از بالاترین میزان های دستمزد در بین خودروسازان جهان برخوردار هستند.

اعتصاب های مقطعی در سال گذشته، ۲۸۱ میلیون دلار به هیوندای ضرر وارد کرد.

این اعتصاب ها در حالی تولید خودرو در هیوندای را کاهش خواهد داد که این شرکت در تلاش بود با افزایش تولید مدل جدید «الانترا»، شرایط بازاری را در کره جنوبی و چین به عنوان دو بازار پرسود این شرکت، رونق دهد.

بنا به گفته کو تائبونگ، یکی از کارشناسان موسسه سرمایه گذاری HI، به نظر نمی رسد این اعتراضات در این شرکت پایدار باشد اما می‌تواند تولید مدل جدیدی در این کشور را که با کاهش ارزش وون، واحد پولی کره جنوبی، می‌توانست محرک فروش باشد را تحت تأثیر قرار دهد.

وون کره جنوبی نسبت به سال گذشته میلادی با کاهش ۷ درصدی ارزش در برابر دلار مواجه شده است.

هیوندای در نیمه نخست سال جاری میلادی با کاهش ۱۴ درصدی سود ناشی از کاهش فروش محصولات خود روبرو شد.

در پس اعلام این تصمیم از سوی اتحادیه کارگران هیوندای، سهام هیوندای نیز ۳.۶ درصد سقوط کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا