یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴-فروش مدل‌های دیزلی فولکس واگن متوقف شد

فولکس واگن پس از اینکه رگولاتورهای آمریکا دریافتند نرم افزار نصب شده در خودروهای این شرکت اطلاعات نادرستی درباره میزان آلایندگی می‌دهد، از فروشندگان آمریکایی‌اش خواست فروش بعضی از مدل‌های دیزلی ۲۰۱۵ را متوقف کنند.
فروش مدل‌های دیزلی فولکس واگن متوقف شد

فولکس واگن پس از اینکه رگولاتورهای آمریکا دریافتند نرم افزار نصب شده در خودروهای این شرکت اطلاعات نادرستی درباره میزان آلایندگی می‌دهد، از فروشندگان آمریکایی‌اش خواست فروش بعضی از مدل‌های دیزلی ۲۰۱۵ را متوقف کنند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، در بیانیه‌ای که از سوی این خودروساز آلمانی منتشر شد، مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن از اینکه این شرکت به اعتماد مشتریانش خدشه وارد کرده است، عمیقا ابراز تاسف کرد و گفت: فولکس واگن یک تحقیقات مستقل درباره این موضوع را سفارش داده است.

سازمان حفظ محیط زیست آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نرم افزاری که فولکس واگن روی ۴۸۲ هزار خودروی دیزلی در آمریکا نصب کرده است، به این شرکت امکان داده است در تست آلایندگی هوا تقلب کند و احتمالا افراد را در معرض آلاینده‌های مضری قرار داده که ۴۰ برابر بالاتر از استاندارد قابل قبول و مشکلات تنفسی مانند آسم هستند.

این سازمان اعلام کرده است فولکس واگن در نتیجه این تقلب، ممکن است با حداکثر ۱۸ میلیارد دلار جریمه روبرو شود.

دیترویت نیوز پیش از این گزارش داده بود که فروشندگان فولکس واگن همچنان تعدادی مدل‌های دیزلی جتا، پاسات و بیتل دارند.

یک نماینده فولکس واگن توقف فروش بعضی از مدل‌های دیزلی این شرکت را تایید کرد اما رقم مشخصی را اعلام نکرد.

یکی از مدیران سازمان حفظ محیط زیست آمریکا در این باره گفت: خودروهای مورد بحث نرم افزاری دارند که در زمان رانندگی معمولی کنترل‌های آلایندگی را غیرفعال می‌کنند و زمانیکه خودرو تحت تست آلایندگی قرار می‌گیرد، آنها را فعال می‌کنند.

یک مقام سازمان حفظ محیط زیست آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس از راه دور اظهار کرده بود فولکس واگن برای هر خودرویی که مقررات هوای پاک فدرال را نقض کرده است، با ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه ممکن است روبرو شود.

حدود ۴۸۲ هزار خودروی دیزلی فولکس واگن و آئودی که از سال ۲۰۰۸ فروخته شده اند، احتمالا چنین وضعیتی دارند و اگر معلوم شود این خودروها مقررات را نقض کرده‌اند در این صورت جریمه این خودروساز به ۱۸ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، خودروساز آلمانی دایملر در واکنش به این موضوع اعلام کرد چنین تخلفی در این شرکت مشاهده نمی‌شود.

 


 

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 

تعمیرکاران ناآگاه فقط اتوبوس‌های اسکانیا را خراب می‌کنند

مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان تبریز گفت: تعمیرکاران ناآگاه فقط اتوبوس‌های اسکانیا را خراب می‌کنند.

به گزارش ایلنا، در دنیای خودروسازی امروز خدمات پس از فروش نقشی کلیدی دارد در رضایت یا عدم رضایت یک مشتری از شرکت خودروساز. بر همین اساس اغلب خودروسازان بزرگ دنیا تلاش می‌کنند همزمان با افزایش کیفیت محصولات خود، خدمات پس از فروش به روزتر و بهتری را هم به مشتریان‌شان ارایه کنند. به طوری که ما شاهد هستیم موضوع خدمات پس از فروش به یک فضای مهم برای رقابت خودروسازان بدل شده است.

در ایران اگر چه هنوز خیلی موضوع خدمات پس از فروش مورد توجه خودروسازان قرار نگرفته است اما به نظر می‌رسد بنا بر اظهارنظر مالکان و رانندگان اتوبوس‌های اسکانیا می‌شود خدمات پس از فروش شرکت عقاب افشان تولیدکننده این اتوبوس‌ها را الگویی مناسب برای ساختارسازی سیستم خدمات پس از فروش سایر خودروسازان قرار داد.

حامد امنیت‌پرست – مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت عقاب افشان در تبریز از برخی بی ملاحظه‌گی رانندگان و مالکان انتقاد دارد و پیشنهاد می‌کند که باید یک فرهنگ به روزتر را بر سیستم رانندگان کشور حاکم کرد. متن کامل گفت‌وگوی ایلنا با وی را در ذیل بخوانید.

چگونه وارد دنیای اتوبوس‌ و جاده شدید؟

این شغل ‌پدری ماست و از گذشته دور ما با دنیای اتوبوس، مسافر و جاده آشنا بودیم. پدر من سابقه طولانی در صنایع خودروسازی دارد و به همین خاطر بنده هم وارد این تشکیلات و شغل شدم.

به عنوان یک مدیر مجموعه خدمات پس از فروش چه تعریفی از یک سیستم موفق در این زمینه دارید؟

به نظرم رضایت مشتری مهم‌تر از هر چیزی است. یعنی اگر ما رضایت کامل مشتری را داشته باشیم قاعدتا سیستم خدمات پس از فروش موفق و ایده‌آلی داریم. من از سال ۸۵ با مجموعه عقاب افشان ارتباط کاری دارم و فکر می‌کنم این شرکت بسیار برای مشتریان خود ارزش قائل است و به همین خاطر مشتریان وفادار زیادی هم دارد.

خود شما چرا برند اسکانیا و شرکت عقاب افشان را انتخاب کرده‌اید؟

من فکر نمی‌کنم در دنیا کسی باشد که بتواند ایرادی از برند اسکانیا بگیرد و آن را کوچک بشمارد. خوشبختانه این برند در داخل ایران به شدت مورد توجه مردم است و در چنین شرایطی برای ما چه چیزی بهتر از یک برندی با این ویژگی‌های مثبت. من واقعا خوشحالم که نماینده شرکت عقاب افشان هستم و با برند اسکانیا سر و کار دارم.

مجموعه شما در مرکز خدمات پس از فروش تبریز چه خدماتی را به مشتریان محصولات اسکانیا ارایه می‌کند؟

ما پکیج کاملی از خدمات را شامل برق، تعمیرات موتور، اتاق و هرچیزی در زمینه تعمیرات اتوبوس که رانندگان نیاز داشته باشند را انجام می‌دهیم. ما حتی در اینجا تجهیزات کافی برای انجام تست‌های کامپیوتری اتوبوس‌ها را داریم که اگر نیاز باشد، انجام خواهد شد.

غیر از نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان نمایندگی خودروساز دیگری را هم دارید؟

ما علاوه بر نمایندگی محصولات شرکت عقاب افشان نماینده خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا هم هستیم. به هر حال این‌ها از یک خانواده هستند.

حجم روزانه مراجعه اتوبوس‌های اسکانیا به مرکز خدمات پس از فروش تبریز چقدر است؟

با توجه به مشکلات اخیر شرکت عقاب افشان قدری تعداد مراجعات ما کم شد اما در شرایط کنونی فکر می‌کنم به طور میانگین روزانه بیش از ۵ دستگاه اتوبوس برای تست‌های دوره‌ای و تعمیرات به ما مراجعه می‌کنند.

چند درصد مشتریان شما با رضایت قلبی از آنجا خارج می‌شوند. اصلا برایتان این موضوع مهم هست؟

صد در صد همین طور است. خوشبختانه ما یکی از نمایندگی‌هایی هستیم که از لحاط فضای فیزیکی و کیفی در تراز بالایی قرار داریم و از این حیث جزو بهترین‌ها به شما می‌رویم. ما حتی به لحاظ کیفی خدمات پس از فروش دنبال گرفتن استاندارد داس اسکانیا هم هستیم. همواره رضایت مشتری را مد نظر قرار داده‌ایم و ذره‌ای هم از آن تخطی نکرده‌ایم. نظافت و کیفیت برای مجموعه خدماتی ما بسیار با اهمیت است و به معنای واقعی یک کلینیک تخصصی خودرو هستیم. حتما می‌دانید که در عصر حاضر اهمیت تعمیرگاه‌های خودرو اینقدر بالا رفته که از آن‌ها به نام کلینیک خودرو نام برده می‌شود.

موضوع آموزش و به روز شدن پرسنل مجموعه شما چگونه برنامه‌ریزی شده است. با توجه به اینکه هر روز تکنولوژی ساخت اتوبوس‌ها به روز می‌شود و شما هم باید با‌‌ همان سرعت و کیفیت به روز شوید؟

عقاب افشان یکی از نمونه‌های معدود خودروسازی است که به مقوله آموزش اهمیت بسیاری می‌دهد. مهندس حبیبی و همکارانشان به صورت کاملا اصولی پرسنل نمایندگی‌ها و خود مجموعه عقاب افشان را به لحاظ دانش فنی به روز می‌کنند. من می‌توانم به صراحت اعلام کنم که تکنولوژی و دانشی که در اروپا هست در شرکت عقاب افشان و نمایندگی‌های آن هم هست.

نظرتان را درباره کیفیت محصولات عقاب افشان و اتوبوس‌های اسکانیا بگویید.

آنطور که من اطلاع دارم مهندسان کمپانی اسکانیا سوئد به صورت مستمر در شرکت عقاب‌افشان حضور دارند و بر روند تولید اتوبوس‌های اسکانیا در ایران نظارت می‌کنند. این اتوبوس واقعا در سطح استانداردهای جهانی و اروپایی است و نمی‌شود از آن ایرادی گرفت. متاسفانه سال گذشته برخی رانندگان از سر ناآگاهی و اطلاعات کم، مشکلاتی را برای اتوبوس‌های اسکانیا ایجاد کردند که به این برند بزرگ لطماتی وارد کرد. ما باید در بحث فرهنگسازی رانندگان‌مان قدری کار کنیم.

به عنوان یک کسی که دائما با اتوبوس‌های مستهلک شده و نیاز به تعمیر سر و کار دارید، فکر می‌کنید عامل اصلی در زود مستهلک شدن بعضی اتوبوس‌ها چیست؟

به نظرم بیش از هر چیز عدم اطلاعات رانندگان است که آسیب‌زننده است. واقعا قابل درک نیست اینکه برخی رانندگان اتوبوس‌های خود را به تعمیرگاه‌هایی می‌برند که هیچ آموزشی در رابطه با اتوبوس‌های اسکانیا ندیده‌اند. خاطرم هست مدیرعامل کمپانی اسکانیا می‌گفت اتوبوس را حتما باید در مراکز مجاز اسکانیا تعمیر کرد یا مورد بازدید و تست قرار داد چون کسی که دانشی درباره این اتوبوس‌ها ندارند فقط خرابکاری می‌کند. متاسفانه گاهی افراد ناآگاه ضربات بدی به اتوبوس‌ها می‌زنند.

به بحث استفاده از قطعات اصلی چقدر دقت دارید؟

به هر حال این موضع همیشه برای ما در اولویت بوده و فکر می‌کنم با توجه به رفع تحریم‌ها شرایط بهتر هم خواهد شد. در این باره هم به نظرم در بین رانندگان باید فرهنگ‌سازی شود و آن‌ها را ترغیب کرد که از قطعات اصلی در اتوبوس‌های خود استفاده کنند تا امنیت سفر آنها تضمین شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا