یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-مشروط شدن پیش فروش های خودرو

با اجرایی شدن یک قانون جدید، عرضه‌کنندگان خودرو تنها پس از کسب مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجاز به پیش‌فروش محصولاتشان خواهند بود.
مشروط شدن پیش فروش های خودرو

، عدم تحویل خودروی فروخته شده در موعد قید شده در قرارداد از مشکلات شایع خریداران خودرو در ایران است.

در این زمینه بسیاری از واردکنندگان خودرو و برخی خودروسازان، خودروهای فروخته شده به روش پیش‌فروش را در موعد مقرر تحویل خریداران نمی‌دهند.

این موضوع در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که طبق این قانون عرضه‌کنندگان خودرو در کشور ملزم به اخذ مجوز برای عرضه خودرو به روش پیش‌فروش خواهند بود.

در تبصره یک ماده هشت اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در این زمینه آمده است:” عرضه‌کننده خودرو موظف است قبل از اقدام به پیش‌فروش، مجوز لازم و تعداد مجاز آن‌را از وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه) اخذ کند”.

در تبصره دو ماده هشت این قانون نیز آمده است:” عرضه‌کننده خودروهای وارداتی موظف است قبل از اقدام به پیش‌فروش، مجوز لازم و تعداد مجاز آن‌ را از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اخذ کند”.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

 

منبع :ایسنا

 

 

 

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 

انتشار تصاویری جاسوسی از مرسدس بنز جی ال اس 2016

 

شرکت مرسدس بنز در حال حاضر روی فیس لیفت اتومبیل شاسی بلند جی ال خود به نام جی ال اس 2016 مشغول به کار بوده که به تازگی نخستین تصاویر جاسوسی آن منتشر شده است

 

 

 

به گزارش اخبار خودرو ، مرسدس این خودرو را از نظر ظاهری با تغییراتی رو به رو کرده و پس از رونمایی اتومبیل های جی ال ای ، جی ال ای کوپه و جی ال سی حال نوبت به فیس لیفت جی ال شاسی بلند این شرکت رسیده که به نام جی ال اس شناخته شده و شباهتی به سری اس دارد.

 

باتوجه به ظاهر خودرو به نظر می رسد این کمپانی زیرمجموعه دایملر شاسی بلند جدید خود را در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس امسال که نیمه دوم ماه نوامبر برگزار می شود رونمایی کند.

 

جی ال اس 2016 دارای طراحی جدیدی در قسمت چراغ های عقب و جلو بوده و از نظر سپر نیز تاحدودی تغییر کرده است. در فضای داخلی نیز مرسدس آخرین نسل از سیستم سرگرمی ، لوازم داخلی جدید، آپشن های بهتر و سیستم های ایمنی بهبود یافته تری را به کار گرفته است.

 

مرسدس اخیرا گفته بود که می خواهد فاصله دو محور جی ال اس چیزی بین میباخ و کوپه باشد اما بعید است چنین چیزی در این مدل پیاده شده باشد و باید تا نسل بعدی صبر نمود.

 

  پیش فروش این خودرو در ماه دسامبر آغاز می شود و در ماه ژانویه 2016 نیز عرضه می‌گردد.منبع : motor1

 

 
     
 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا