یزدفردا:تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴-افتتاح نخستین کارخانه تسلا در اروپا

شرکت خودروسازی تسلا نخستین کارخانه اروپایی خود را در شهر تیلبرگ هلند افتتاح کرد.
افتتاح نخستین کارخانه تسلا در اروپا

به گزارش دنیای اقتصاد ،شرکت خودروسازی تسلا نخستین کارخانه اروپایی خود را در شهر تیلبرگ هلند افتتاح کرد. این کارخانه جدید، خودروهای مدل اس را برای بازارهای انگلستان و دیگر نقاط اروپا تولید خواهد کرد تا مدت انتظار مشتری‌های اروپایی برای تحویل خودرو کاهش یابد. این کارخانه جدید قادر خواهد بود در هر هفته ۴۵۰ خودرو تولید کند. البته خودروهای مدل اس تنها تولیدات این کارخانه نخواهند بود و باتری، محور چرخ عقب و مبدل قدرت کارخانه کالیفرنیای این شرکت هم در این کارخانه اروپایی مونتاژ می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم کارخانه تیلبرگ این است که یک مسیر تست ۷۵۰‌متری خودرو را در داخل خود جای داده است. این مسیر، انواع سطوح مختلف جاده‌ای را در بر دارد و کمک می‌کند تا پیش از تحویل، سطح تکان‌ها و سر و صدای خودرو چک شود. در آینده تسلای مدل ایکس نیز در این کارخانه تولید خواهد شد.

 


 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴

 

 

 
 
 

 

پس از «فولکس» نوبت «بی‌ام‌و» است

وقتی که در روز پنج‌شنبه یک روزنامه گزارشی را منتشر کرد که فاش ساخت یکی از مدل‌های خودروهای دیزلی اتحادیه اروپا، از استانداردهای آلایندگی این اتحادیه تخطی کرده است، ارزش سهام بی‌ام‌و حدود ۱۰ درصد افت کرد

به گزارش اخبار خودور ،سازمان غیر‌انتفاعی شورای بین‌المللی حمل‌و‌نقل پاک (ICCT) که تست آلایندگی بی‌ام‌و ایکس‌تری را انجام داده، بدون هیچ توضیح اضافه‌ای اعلام کرده است: ‌«همه داده‌های مورد بررسی حکایت از آن دارند که بحث تقلب فولکس واگن در تست آلایندگی خودروها، تنها مختص به این شرکت نیست.» وقتی که در روز پنج‌شنبه یک روزنامه گزارشی را منتشر کرد که فاش ساخت یکی از مدل‌های خودروهای دیزلی اتحادیه اروپا، از استانداردهای آلایندگی این اتحادیه تخطی کرده است، ارزش سهام بی‌ام‌و حدود ۱۰ درصد افت کرد. گرچه مقامات شرکت خودروسازی بی‌ام‌و استفاده از ابزارهای تقلبی در اندازه‌گیری میزان آلایندگی خودروها را رد کرده‌اند، اما بحران تقلب شرکت فولکس واگن که منجر به استعفای مدیرعامل آن شرکت شد، چنان عمیق شده که دولت آلمان اعلام کرده است قصد دارد تحقیقات خود را گسترش دهد و این احتمال وجود دارد که موضوع تقلب فولکس واگن دامن بی‌ام‌و را هم بگیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا