یزدفردا:تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴-نعمت‌زاده به مجلس فراخوانده شد؛جلسه ویژه درباره خودرو

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از برگزاری جلسه در کمیسیون مشترک مجلس برای بررسی وضعیت صنعت خودروسازی خبرداد و گفت: برخی معتقدند صنعت خودروسازی کشور خصوصی است اما این چه خصوصی است که دولت به صورت مستقیم در تصمیم‌گیری‌های آن دخالت دارد.
نعمت‌زاده به مجلس فراخوانده شد؛جلسه ویژه درباره خودرو

به گزارش  تسنیم، حمید رضا فولادگر  با اشاره به جلسه مشترک امروز کمیسیون‌های حمایت از تولید ملی با صنایع مجلس شورای اسلامی برای بررسی راهکارهای حمایت از بخش‌های تولیدی کشور، اظهار داشت: وزیر صنعت به همراه تعدادی از معاونین خود هم در این جلسه حضور خواهد داشت که امیدواریم در نهایت بتوانیم به تصمیم مناسبی برای حمایت از تولید داخل دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه البته در این جلسه تعدادی از قطعه سازان هم در کمیسیون مشترک حضور خواهند شد، افزود: قرار است وضعیت صنعت خودرو و قطعه سازی کشور هم در جلسه امروز مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی با تأکید براینکه صنعت خودروی کشور شبه دولتی است، گفت: برخی اصرار دارند بگویند صنعت خودروسازی کشور خصوصی است اما این چه خصوصی است که دولت به صورت مستقیم در تصمیم گیری‌های آن دخالت می‌کند.

فولادگر با اعلام اینکه ماهیت ارائه تسهیلات به صنعت خودروسازی کشور ایرادی ندارد، تصریح کرد: خودروسازان باید این تسهیلات دریافتی را در مسیر اصلاح ساختار فنی شرکت ها و کمک به قطعه سازان هزینه کنند زیرا در حال حاضر ساختار صنعت خودروسازی کشور بیمار بوده و نیازمند اصلاح است.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴

 

شکایت دختر «پل واکر» از کمپانی «پورشه»

 

 

«میدو رین واکر» دختر «پل واکر» بازیگر فقید مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» قصد دارد از کمپانی اتومبیل سازی «پورشه» بدلیل مقصر بودن در مرگ پدرش شکایت کند.

«میدو رین واکر» دختر «پل واکر» بازیگر فقید مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» قصد دارد از کمپانی اتومبیل سازی «پورشه» بدلیل مقصر بودن در مرگ پدرش شکایت کند.

به گزارش ایسنا، دوسال پیش «پل واکر» در حالی که فیلم «سریع و خشن ۷» در نیمه فیلمبرداری بود، در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ و در یک سانحه رانندگی درگذشت، اما حالا «میدو رین واکر» دختر او که کمپانی پورشه را در مرگ پدرش بی تقصیر نمی‌داند قصد دارد از این کمپانی معروف خودروسازی بدلیل اشکالات فراوان در طراحی و ساخت شکایت کند.

او معتقد است خودروی پورشه مدل «کاررار جی.تی» که پدرش در هنگام سانحه بر آن سوار بوده است دارای سیستم کنترل پایداری نبوده که بتواند پس از تصادف مانع از بروز آتش سوزی شود.

تصادف پل واکر در سال ۲۰۱۳

شکایت دختر «پل واکر» از کمپانی «پورشه»

پس از اینکه «پل واکر»، یکی از بازیگران کلیدی مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی و در یک سانحه رانندگی درگذشت، «جیمز وان»، کارگردان به همراه «کریس مورگان» فیلمنامه‌نویس با ایجاد تغییراتی در فیلمنامه و استفاده از صحنه‌هایی که از بازی وی به جا مانده شرایط ادامه این مجموعه فیلم را فراهم می‌کنند و در بخشهایی نیز از برادر «پل واکر» استفاده شده است.

مرگ «پل واکر» در میانه فیلم «سریع و خشن ۷» تاثیر قابل ملاحظه‌ای در فروش نهایی این فیلم داشت و این فیلم با فروش بیش از ۱.۵ میلیارد دلار یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است.

«وین دیزل» بازیگر مجموعه فیلم‌های اکشن و هیجانی «سریع و خشن» نیز اعلام کرده قصد دارد یک سه گانه جدید از این سری فیلم را به عنوان آخرین قسمت‌های این مجموعه تهیه‌کنندگی کند.

تا به امروز مجموع فروش هفت قسمت ساخته شده از اکشن «سریع وخشن » به بیش ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است تا این فیلم یکی از موفق‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما نام بگیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا