هکرهای برجسته ایرانی از گروه امنیتی آشیانه به استان دارالعلم یزد می آیند


 منتظری - یزدفردا :روز یکشنبه دوم تیرماه، هکرهای برجسته ایرانی از گروه امنیت آشیانه به منظور شرکت و سخنرانی در «همايش استانی امنیت اطلاعات و روشهای مقابله با تهدیدات رایانه ای» به استان دارالعلم یزد سفر می کنند.
طبق برنامه های اعلام شده این همایش یک روزه، یکشنبه دوم تیرماه در سالن منتظرالقائم استانداری یزد و با حضور مدیران ادارات دولتی، کارشناسان و متخصصین فناوری اطلاعات استان در بخش دولتی و خصوصی، برگزار می شود.
سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS)، آشنایی و بررسی روشهای معمول هک و نفوذ در وب سایتها، تدابیر امنیتی مواجهه با حملات و مبانی امنیت اطلاعات از مطالبی است که در این همایش قرار است ارایه شود.
دبیر همايش استانی امنیت اطلاعات و روشهای مقابله با تهدیدات رایانه ای در گفتگو با خبرنگاران گفته است این همایش با حضور گروه امنیتی آشیانه که دارای رتبه پنجم گروههای امنیت اطلاعات جهان است و با حمایت دفتر فناوری اطلاعات استانداری، تحت نظارت سازمان نظام صنفی رایانه ای یزد، به میزبانی شرکت یزدتکفا و با همکاری شرکت آفتاب جاوید پارس برگزار می گردد.
وی در مورد همایش می گوید: در همایش یک روزه سعی خواهد شد که کاربران به خصوص مدیران مرتبط فناوری اطلاعات با آخرین روشها و فناوریهای بین اللملی و بومی در زمینه امنیت اطلاعات به صورت عملی آشنا شوند.
مهدی لسان صدق از نمایش قطعه فیلم هک شدن سرورها و پایگاه های اینترنتی در همایش خبر داده و دلیل آن را این گونه بیان می نماید که سعی شده است تا شرکت کنندگان به صورت عملی با موارد هک پایگاه های اینترنتی مشهور دنیا آشنا شوند.

برنامه های هکرهای برجسته ایرانی در دارالعلم
نماینده گروه امنیتی آشیانه در استان گفت خرسندیم که در سالی که که توسط مقام معظم رهبری به نام سال «نوآوری و شکوفایی» نامگذاری شده است با تلاش و همت فعالان فناوری اطلاعات توانسته ایم تمهیدات برگزاری همایش تخصصی امنیت اطلاعات در استان دارلعلم یزد را فراهم سازیم.
وی در خصوص حضور هکرهای ایرانی در یزد می گوید: بهروز کمالیان مدیر گروه آشیانه و دو تن از متخصصین این گروه با محوریت شرکت در«همايش استانی امنیت اطلاعات و روشهای مقابله با تهدیدات رایانه ای»به استان دارالعلم یزد دعوت شده اند و قرار است که در این همایش به ارایه مطلب پیرامون هک بپردازند.
وی می افزاید: برنامه های دیگر این گروه هنوز به صورت قطعی بسته نشده است، با اینهمه سعی می کنیم حداکثر بهره مندی علمی از حضور هکرهای برجسته ایران را داشته باشیم.
 
آشنایی با گروه امنیت اطلاعات آشیانه
گروه امنیتی اطلاعات آشیانه یکی از گروههای امنیت اطلاعات ایرانی است که به صورت رسمی و حرفه ای در سطح کشور در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت دارد و یکی از مشهورترین گروه های هکری در جهان محسوب می شوند به گونه ای که در جهان آشیانه، بعنوان هکرهای ایرانی شناخته شده اند.
این گروه، در کارنامه خود، نفوذ و هک هزاران وب سایت داخلی و خارجی را ثبت نموده است.
این روزها گروه آشیانه به عنوان مشاور و مجری در زمینه امنیت اطلاعات با ارگانهای بزرگ دولتی و دانشگاهی همکاری می کند.
در اصل، گروه امنیت اطلاعات آشیانه در اوایل سال 1381 با هدف بالا بردن امنیت سرورهای ایرانی با استفاده از انجام تست نفوذ و ارائه راهکارهای امنیتی به مدیران سرورها و سایت های ایرانی کار خود را آغاز کرد.
 
هک، امنیت و از این حرفها...
گروه آشیانه در طول این سالها فعالیت زیادی در زمینه هک، امنیت و دیگر علوم شبکه انجام داد و توانست مقام پنجم دنیا را در این زمینه از آن خود کند( البته این رتبه با توجه به فعالیت دیگر گروههای درجهان تغییر می یابد)، شاید اگر بخواهیم نام و عنوان تمام این وبسایتها و سرورها هک شده توسط این گروه را بیان کنیم، بیش از صفحات یک کتاب لازم است.
برخی از نفوذها به نوعی خاطره انگیز هستند، به عبارتی هدف اصلی این نفوذهای، اعلام اعتراض ایرانیان به مردم کشورهای جهان و دارای بازتاب خبری و رسانه ای زیادی بوده، همین امر همراه باعث غرور ملی و افتخار علمی ایرانیان بوده است، یکی از روزنامه های سراسری ایران با ذکر عنوان " هکرهای دوست داشتنی " به این گروه، از نفوذهایشان به عنوان " جهاد مجازی فرزندان ایران " یاد کرده است.
 
هک یکصد وب سایت اسراییلی به نشانه اعتراض جامعه مسلمانان
 هک یکصد وب سایت اسراییلی یکی از نفوذهای درج شده در کارنامه گروه امنیتی آشیانه است که در آن نفوذ، به نشانه اعتراض جامعه مسلمانان به عمل وحشیانه دولت اسرائیل در کشورهای لبنان و فلسطین، در یکصد سایت اسرائیلی صفحه ای قرار داده شد که حاوی نماد ایران و آیه مبارک" فان حزب ا.. هم الغالبون" بود.
 
هک حدود 500 سایت دانمارکی و اروپایی در اعتراض به توهین به مقدسات اسلام
هک حدود 500 سایت دانمارکی و اروپایی پروژه ای دیگر از این گروه است که دراین پروژه به یکی از وب سایت های اصلی که اقدام به نشر تصاویر کاریکاتور موهن حضرت محمد (ص) کرده بود به همراه حدود 500 سایت دانمارکی و اروپایی دیگر به نشانه اعتراض جامعه مسلمانان در برخورد با توهین به مقدسات اسلام و جلوگیری از تکرار چنین اعمالی توسط تیم آشیانه حمله شد.
 
کشف حفره های امنیتی توسط گروه آشیانه
کشف حفره های امنیتی یکی از برنامه های این گروه امنیتی است که برخی از این حفره ها، حتی در سطح جهان نیز به صورت رسمی اعلام شده.
از جلمه کشف یک حفره امنیتی بسیار خطرناک در نرم افزار معروف یاهو منسجر و یک حفره امنیتی خطرناک در سیستم عامل ویندوز است که توسط گروه آشیانه کشف و به صورت رسمی اعلام شد.
 
رکورد هک 5 زیردامنه وب سایت ناسا به صورت همزمان، " ایرانیان تروریست نیستند"
در یکی از پروژه های تیم امنیتی آشیانه که بازتاب بسیار گسترده ای هم داشت، پنج زیر دامنه از وب سایت ناسا هک شد. این نفوذ هم به این دلیل انجام شد تا نشان داده شود، هکرهای ایرانی هم می توانند سایت های بزرگی مثل ناسا را هک کنند و همچنین اعلام شود مردم با استعداد ایرانی تروریست نیستند.
فراموش نکنیم که برای اولین بار هست که فردی در جهان توانسته است پنج وب سایت مربوط به سازمان فضایی آمریکا، ناسا را همزمان هک کند.
سازمان فضایی آمریکا ناسا به عنوان بزرگترین سازمان علمی آمریکا و دارای اعتبار علمی و فنی بین المللی است.
 
 نبرد اينترنتي براي دفاع از نام خليج فارس با هک صد وبسایت عربی
گروه امنیتی آشیانه در خرداد ماه سال جاری، و آخرین اقدام خود، حدود یک صد وبسایت عربی که اکثرا سایت های مهم دولتی و سایت های دانشگاه ها و شرکت های عربی بودند را هک و چهره تمامی این سایت ها را به صفحه ای با نماد ایران و نماد خلیج فارس تغییر داد.
 در این حمله اینترنتی، ظاهر وب سایت هایی از کشورهایی نظیر عربستان، امارات، بحرین، عمان و عراق با صفحه ای همراه نقشه کشور ایران و نام خلیج فارس تغییر داده شد که در وبسایتهای مورد نفوذ، وب سایتهای مهمی نظیر وب سایت روزنامه الخلیج امارات، اداره پلیس ابوظبی امارات، لیگ خلیج عرب، وزارت آموزش عالی عراق، دانشگاه میادین عربستان و هیئت مردم امارات لحاظ شده است.
 این نفوذ برای محکوم کردن تغییر نام " خلیج فارس" و استفاده نام جعلی خلیج فارس توسط برخی از وب سایتهای عربی انجام شده است و به همین منظور در صفحات افزوده شده به زبان انگلیسی عنوان شده که خليج فارس تا ابد خليج فارس باقي خواهد ماند.
 
فعالیت گروه آشیانه در یزد
گروه امنیتی آشیانه در یزد هم فعالیت دارد به گونه ای که سال گذشته، سرور پارك علم و فناوري استان يزد توسط نماينده رسمي گروه آشيانه در استان يزد مورد تست نفوذ پذيري قرار گرفت و صفحاتي در وب‌سايت‌هاي مستقر در اين سرور تزريق شد.
در این نفوذ وب سایت‌های مستقر در سرور پارک علم فناوری یزد مورد نفوذ و حمله قرار گرفت ولی هیچ تخریب و خرابکاريی صورت نگرفته و تنها برای اثبات ضعف امنیتی سرور مذکور صفحاتی در وب سایت‌های مستقر در این سرور تزریق شد.
 
 
گروه آشیانه و سخن پایانی
مدیر گروه امنیتی آشیانه در گفتگو با خبرنگار" روزنامه جام جم" می گوید هك جنگ نيست. اتفاقاً به نظر من نوعي دفاع است. علم است. علمي كه مي شود از آن استفاده‌هاي مثبت كرد. بعضي هكرها با هك‌كردن تهديد مي‌كنند و از اين روش براي كسب درآمد استفاده مي‌كنند. حتي با هك كردن سايت‌هاي بانك‌ها پول جابجا مي‌كنند. اين ديگر نوعي دزدي است ولي هك‌كردن هميشه هم اين‌طور نيست.
بهروز می گوید: به نظر من هك مثل يك چاقو است. با چاقو هم مي شود عمل جراحي كرد و بيماري را نجات داد و هم مي شود آدم كشت. وقتي سايتي به پيامبر ما توهين مي‌كند يا به وضوح از نام خليج عربي كه نامي جعلي بيش نيست، استفاده مي‌كند، ما بايد دفاع كنيم. سايتي وجود دارد به نام سايت ليگ فوتبال خليج عربي. اين نشان مي‌دهد كه عرب‌ها خيلي روي اين موضوع كار مي‌كنند و سعي دارند اين نام را جا بياندازند. در چنين شرايطي هركس بايد هر كاري كه مي‌تواند انجام دهد. بعضي‌ها راهپيمايي مي‌كنند. بعضي‌ها با ايميل و امضا كردن نامه‌هاي اينترنتي اعتراضشان را به چنين مسايلي نشان مي دهند. ما هم با هك كردن اعتراضمان را نشان مي دهيم.
و وقتی از مدیر تیم آشیانه پرسیده می شود، يك گروه سياسي هستيد؟ جواب می دهد: نه! كار ما هيچ ربطي به سياست ندارد. ما يك گروه شخصي هستيم و به هيچ جايي هم وابستگي نداريم. گروه ما با علاقه به مقوله امنيت و هك اين فعاليت‌ها را انجام مي دهد. بعد از هك كردن چندين سايت مهم دانماركي و اسرائيلي، هر اتفاقي كه مي‌افتاد مردم به ما ايميل مي‌زدند و مي‌خواستند كه سايت‌هاي خارجي را هك كنيم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا