پایگاه خبری یزدفردا "فرماندار و اعضای انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز از سایت بندرخشک پیشگامان مستقر در این شهرستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‎‎های عمرانی انجام شده در این بندر قرار گرفتند.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "محمد رضا بابایی رییس هیات مدیره و مدیر عامل بندر خشک گفت: استان یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده مواصلاتی کشور، در این چند سال اخیر شاهد رشد صنعتی خوبی بوده، به گونه‎‎ای که مقام پنجمین استان برتر صنعتی کشور را کسب کرده است.
وی افزود: همچنین به لحاظ سرانه سرمایه‎‎گذاری، استان یزد مقام اول کشور را از آن خود کرده است و همین مزیت‌ها باعث شد که یزد برای ایجاد بندر خشک، بهترین مکان باشد و بخش خصوصی در این موضوع پیش قدم شود.
بابایی به اهمیت ایجاد بندر خشک در استان یزد نیز اشاره کرد و گفت: توسعه بنادر دریایی با مشکلات خاص خودش همراه است به نحوی که امکان توسعه در آنجا به سختی میسر می‎‎شود و از طرفی نیز مباحث امنیتی در بنادر دریایی مهم است که ریشه در استراتژی پدافند غیر عامل در کشور دارد، بنابراین ساخت بندر خشک در مرکز کشور و استان یزد لازم شناخته شده است.
مدیر عامل بندرخشک پیشگامان از جدیت و پشتکار پرسنل و پیشرفت کار در بندر خشک خبر داد و گفت: زیر‎‎ساخت‎‎ها گام نخستی بود که باید برداشته می‎‎شد و سایر اقدامات از جمله زیرسازی شهرک حمل و نقل بندر خشک و راه‌های دسترسی و سالن‌های عمومی با جدیت در حال انجام و تکمیل است.
بابایی از بندرخشک پیشگامان به عنوان بندر خشک تمام مکانیزه و غیر حضوری که خدمات لجستیکی را مبتنی بر خدمات مدرن فناوری اطلاعات ارائه خواهد داد، نام برد و افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی در این راستا فعالیت خواهیم کرد.
رییس هیات مدیره بندر خشک پیشگامان با اشاره به این که فاز مطالعاتی این بندر اتمام یافته است، گفت: هم اکنون این طرح بزرگ وارد فاز اجرایی شده و با تمام توان در حال ساخت بخش‎‎های مختلف است و خوشبختانه زیرساخت‎‎های طرح انجام و اتصال ریلی نیز در حال اجراست که به زودی طبق برنامه زمان‎‎بندی آماده بهره‎‎برداری خواهد شد.
وی بر نقش حمایتی مسئولان استان و شهرستان مهریز از طرح بندر خشک به نیکی یاد کرد و گفت: مسئولان استان یزد برای ایجاد بندر خشک از ابتدای آغاز کار تاکنون حمایت و مساعدت لازم را انجام داده‌اند و از این به بعد نیز از حمایت‎‎های آنان در تسریع فعالیت‎‎های مربوط به این طرح استفاده خواهیم کرد.
سید محمد رستگاری فرماندار مهریز نیز ضمن بر شمردن مزایای ایجاد بندر خشک، گفت: بستر و زمینه مناسب برای رشد و توسعه صنعت شهرستان به واسطه همجواری با بندر خشک فراهم شده است و با برنامه‎‎ریزی هدفمند و جامع می‎‎توانیم از مزایای این طرح عظیم در بخش‎‎های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مهریز به خوبی بهره‎‎مند شویم.
وی ایجاد اشتغال پایدار برای شهرستان را یکی از مهمترین مزایای این بندر برای مردمان شهرستان مهریز خواند و ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت مسئولان این بندر و مساعدت مسئولان استان و شهرستان هر چه سریعتر شاهد راه‎‌اندازی و شروع به فعالیت این بندر باشیم.
در ادامه نیز اعضا انجمن مدیران شهرستان مهریز از مراحل ریل گذاری و زیر سازی جاده‎‎های شهرک حمل و نقل بندر خشک و انبارهای ساخته شده در این مجموعه دیدن کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا