پایگاه خبری یزدفردا "مانور زلزله و ایمنی توسط یکصد کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان یزد و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، جمعیت هلال احمر استان و اداره کل بحران برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "حامد صدیقی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد با بیان این خبر افزود : با توجه به زلزله خیز بودن کشور جمعیت هلال احمر توجه ویژه ای به ارتقای آمادگی جامعه برای کاهش خطرپذیری و باالابردن ظرفیت برخورد با اثرات سوانح طبیعی و بهبود تاب آوری کرده است.

وی افزود : آموزش های مختلف در حوزه امداد و کمک های اولیه در کانون های مختلف جوانان، دانشجویی، روستایی و غنچه های هلال ارائه می شود که یکی از کانون های اصلی برای آموزش ، کانون های دانش آموزی هلال احمر می باشد.

صدیقی با اعلام اینکه در استان یزد بیش از صد کانون دانش آموزی هلال احمر راه اندازی شده، بیان کرد : مانور زلزله و ایمنی به عنوان یکی از برنامه های این کانونها  در صد مدرسه استان اجرا شد و آموزش آن از از چند هفته قبل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفته و نهایتا در هشتم آذر مانور اصلی با شعار مدارس ایمن، جامعه تاب آور در سطح کانون های دانش آموزی هلال احمر درمدارس شهرستان های استان یزد برگزار گردید.

معاون امور جوانان هلال احمر استان هم چنین گفت آموزش های مختلف بشردوستانه و امدادی در کانون های دانش آموزی ارائه خواهد شد و  آموزش های امدادی در آیتم های مختلف در سال جاری در قالب چهارمین دوره طرح " دانش آموز آماده در روزهای سخت" توسط مربیان مجرب امدادی صورت خواهد گرفت و در گام های بعدی المپیاد های درون مدرسه ای، شهرستانی و استانی برگزار خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا