یزدفردا- به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد

در سیصد و پنجاه و نهمین نشست علنی شورای شهر یزد که با حضور کسبه و بازاریان خیابان قیام آغاز شد موضوع دسترسی مسیر پیاده رو وسط خیابان قیام به کنارها ، جهت سهولت در رفت وآمد از طرق احداث رمپ های ویژه مورد تصویب قرار گرفت.

این کار به منظور سهولت در تردد وسایل نقلیه در خیابان قیام مورد تصویب قرار کرفت و شهرداری موظف شد ظرف مدت یک هفته نسبت به نصب رمپ اقدام نماید.

در همین راستا رئیس شورای اسلامی  شهر یزد با تاکید بر اینکه مردم در سطح شهر نارضایتی از برخی پروژه‌ها دارند تصریح کرد : هر طرحی که نارضایتی مردم را در بر داشته باشد مردود است و طرح خیابان قیام نیز به درستی اجرایی نشده است.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع  با بیان اینکه طرح خیابان قیام هنوز تکمیل نشده و ناهماهنگی های زیادی وجود  دارد عنوان کرد: هرجای کار که نقص دارد باید اصلاح شود  تا با سنگفرش انجام شده یکسان‌سازی شود.

وی افزود : باید برای طرح خیابان قیام نظر مثبت مردم جلب شود و نارضایتی در این زمینه به ویژه برای کسبه وجود نداشته باشد چون ملاک ما رضایت مردم است.

در ادامه جلسه سیصد و پنجاه و نهمین نشست علنی شورای شهر یزد رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر یزد  اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم حداقل در مدت یک‌ماه و نیم باقی مانده مدیریت پارکینگ را به دست بازار بدهیم.

مرتضی شایق با بیان اینکه محور وسط خیابان قیام را به بازاریان تحویل بدهیم و از ورود به آن جلوگیری کنیم ادامه داد: همیشه باید شیرینی کار را به کام مردم بچشانیم اما اگر پروژه‌ای بد اجرا شود خودمان نیز رضایت نداریم.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها در امور فنی استانداری به شورا و شهرداری توهین می‌کنند بیان داشت: برخورد برخی‌ها در این زمینه که شورا فنی نبوده و فنی نیست کاملا اشتباه است چون شورا با بررسی فنی اظهار نظر کرده است.

در ادامه این جلسه سید محمد رضا مدرسی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از شیطنت‌های برخی اشخاص رسانه‌ نما گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها  با سیاه‌نمایی سعی دارند تصمیمات این دوره از شورا که منشاء اتفاقات خوب برای شهر بوده را کمرنگ جلوه دهند.

وی با بیان اینکه نمونه‌ای از این تخریب‌های رسانه‌ها در خصوص خیابان قبام است ادامه داد: این موضوع تنها برای یک شخص نیست و آبروی شورا در میان است در حالیکه بعضی رسانه‌ها در فضای خبری خود نظرات اعضای شورا را به شکل دیگری انعکاس دادند و رفتار تخریب‌گرایانه برای شورا در پیش گرفتند و حتی حقیقت را کتمان کردند.

همچنین محمد رضا عظیمی زاده شهردار یزد  با اشاره به این نکته که شهرداری متعهد به تکمیل طرح خیابان قیام است گفت: راهنمایی و رانندگی جهت رفع گره ترافیکی در این خیابان  خواستار یکطرفه شدن مسیر شده‌ است  که باید این موضوع در شورا بررسی شود که این یک طرفه شدن از کدام سمت باشد.

وی یادآور شد: برای دسترسی موقت از مسیر پیاده رو وسط به کنارها  نیاز به رمپ است که شهرداری متعهد به اجرای آن هست که در مدت یک هفته پس از شروع عملیات تحویل خواهیم داد.

همچنین  در سیصد و پنجاه و نهمین نشست علنی شورای شهر یزد موضوع ارائه خدمات به اهالی شهرک طوبا با حضور ساکنین این مکان مجدد مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد  در این مورد بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که در شهرک طوبی است و طرف مقابل نیز هنوز اقدامی برای ساکنان انجام نداده است پیشنهاد دارم تا نشستی اختصاصی برگزار شود و شهردار و ساکنان و شورا نیز حضور داشته باشند تا بر اساس قانون تصمیم‌گیری و اجرایی شود.

حجت‌الاسلام زارع گفت: شورای شهر پیگیری‌های خودش را انجام داده و بیش از آنچه که وظیفه داشته‌ایم در این زمینه پیگیر بودیم و بقیه موارد به عهده متولیان شهرک طوبی است.

لازم به ذکر است که در ابتدای جلسه علنی شورا، رئیس شورای اسلامی شهریزد،  با تسلیت ایام فاطمیه و آرزوی داشتن جامعه‌ای فاطمی اظهار داشت: سالروز گشایش سفارت فلسطین در ایران را گرامی می‌داریم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا