استاندار یزد در مراسم آغاز به کار هشتمین دورۀ جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان کشور بر ترویج ورزش همگانی از سوی دانش‌آموزان تأکید کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان کشور، با حضور «سید محمد میرمحمدی» استاندار یزد، «مهزاد حمیدی»، معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش کشور، «احمد شیرزاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان یزد و دانش‌آموزان کشتی پهلوانی دوره متوسطه دوم سراسر کشور در محل مجتمع آموزشی ملاصدرا برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم گفت: ورزش فعالیتی مفید برای سلامت جسم و روان و روابط اجتماعی است؛ چراکه سلامت جسم با فعالیت بیشتر تأمین می‌شود و جسم سالم اعتماد به نفس را بالا می‌برد و کمال‌جویی را در فرد تقویت می‌کند
«سید محمد میر محمدی» بیان کرد: ورزشکاران با اخلاقِ ورزشی، گذشت و فداکاری، ایمان و کمک به هم‌نوع می‌توانند جامعه‌ای بانشاط، سالم و وفادار بسازند و سلامت اجتماعی را رقم بزنند.
وی افزود: یک دانش‌آموز ورزشکار باید از هر نظر به ویژه در توفیقات علمی شایسته‌تر از دیگران و نمونه و الگو باشد.
میرمحمدی ادامه داد: ورزش پهلوانی یک ورزش باستانی نشأت گرفته از عقاید دینی است زیرا در این نوع ورزش که پهلوان‌پروری حرف اول را می‌زند، ورزش با ذکر حضرت علی(ع) آغاز می‌شود و ذهن دانش‌آموزان را با نام امام علی(ع) آکنده می‌کند.
استاندار یزد گفت: مردم به‌ویژه نوجوانان باید به ورزش‌های مختلف از جمله ورزش همگانی روی بیاورند چراکه ورزش همگانی در توان همه اقشار است و نیاز به تجهیزات یا تمرینات زیاد ندارد.
به گفتۀ وی، باید دانش‌آموزان در محلۀ خود پیشتاز ورزش همگانی شوند؛ راهپیمایی ورزش همگانی را آغاز کنند و بزرگترها را به ورزش همگانی دعوت کنند.
گفتنی است مراسم اختتامیه هشتمین دورۀ جشنواره کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان دو کشور با حضور 15تیم دانش‌آموزی از 28 تا دوم اسفند ماه در مجتمع آموزشی ملاصدرا یزد برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا