سید محمد میرمحمدی در دیدار با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در سهمیه‌دهی به صنایع استان‌ها سطح صنعتی هر استان و نیز پیشینۀ مثبت واحدهای صنعتی در نظر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، صبح چهارشنبه چهارم اسفند، «محسن صالحی‌نیا» معاون امور صنایع وزارت صنایع، معدن و تجارت با «سید محمد میرمحمدی» استاندار یزد دیدار کرد.
استاندار یزد در دیدار با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر نوسازی واحدهای صنعتی تأکید کرد و با بیان اینکه عامل کیفیت مهمترین هدف استان در توسعۀ صنعتی است، گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی استان یزد روند نوسازی را پیش گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد لازم است برای دیگر واحدهای صنعتی استان رویکردهای آموزشی اندیشیده شود.
میرمحمدی برنامه‌های آموزشی برای واحدهای کاشی و سرامیک را رویکردی مناسب دانست و افزود: آموزش و انتقال تجربه با هدف افزایش کیفیت تولیدات و کاهش هزینه‌ها اقدامی کمک‌کننده به واحدهای صنعتی است.
«سید محمد میرمحمدی» در خصوص تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی استان یزد، به مشکل قرض‌های سنگین ناشی از پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی اشاره و بیان کرد: مناسب است در فرآیند نوسازی درصدی نیز به صورت حمایتی در نظر گرفته شود زیرا در این صورت صنایع با مشکل مواجه می‌شوند و ممکن است برای آنها مقرون به صرفه نباشد که زیر بار قرض بروند.
وی افزود: شایسته است میزان سهمیه‌دهی به صنایع استان‌ها با توجه به سطح صنعتی هر استان و نیز پیشینۀ مثبت واحدهای صنعتی باشد.
استاندار یزد در این خصوص که یزد می‌تواند پایگاه تولید خودرو متوسط باشد، گفت: یزد در این مورد زیرساخت‌های مناسبی دارد و از نظر فلزات و دیگر معادن نیز غنی است ولی باید در این باره برصرفۀ اقتصادی و وجود بازار رقابتی تمرکز کرد.
معاون امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اطلاعات حاکی از ارتقای صنعت کاشی کشور نسبت به شش ماه گذشته است و پروژه‌های نوسازی در صنعت کشور نیز در حال پیگیری است که شامل صنعت کاشی نیز خواهد شد.
«محسن صالحی‌نیا» افزود: در پروژۀ نوسازی صنایع برخی دوره‌های آموزشی با محوریت تکنولوژی، صادرات و بازاریابی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: استان یزد با توجه به قابلیت صنایع خود این گنجایش را دارد که پایگاه تولید خودرو متوسط شود.
معاون امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنانش برای نقدینگی بخش صنعت در استان یزد اعلام آمادگی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا