به گزارش خبر نگار یزد فردا/طبس: جلسه شورای هیئت های مذهبی در محل هیئت ابوالفضلی با حضور مهندس طلائی معاون استاندار وفرماندار ویژه طبس برگزار شد 

مشروح سخنان مهندس سید مهدی طلائی مقدم با اعضای محترم شورای هیات های مذهبی طبس؛

مهندس طلائی مقدم، نقش بسیار موثر هیات های مذهبی در حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، که نشان از وحدت، همدلی و همراهی مردم و مسئولین در شهرستان بود را بسیار چشمگیر و حائز اهمیت دانست.

فرماندار ویژه طبس با بیان تاریخ اجمالی از شیعه و مظلومیت های وارده و کشتارهای بسیار شیعیان در طول تاریخ توسط حکومت های مختلف تاکنون در طی 1400 سال اخیر و بعد از زمان امامت حضرت علی (ع)، مردم اولین مکانی که به آن روی آوردند حسینیه ها بود و این مکان ها را اولین پایگاه های سیاسی تشیع برشمرد؛ و یاد آور نقش هیات های مذهبی در قبل انقلاب در همراهی با رهبر کبیر انقلاب و پایه گذاری کردن اولین حکومت شیعی بعد از امامت حضرت علی (ع) در جهان شود. همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول دوران جنگ تحمیلی، هیات ها تبدیل به مکان راهبردی به عنوان حامیان رزمندگان در بخش های مختلف دفاع مقدس بود و در بخش های مختلف در طول انقلاب، در انتخابات و عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی‌ و فرهنگی و اخیرا راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ماه متبلور شد

جایگاه هیات های مذهبی در میان مردم بسیار بزرگ و خوب است و یک فرصت مغتنمی برای دولت مردان تا بتوانن از این پتانسیل و ظرفیت مردمی به بهترین شکل استفاده کنند.

مهندس طلائی مقدم در ادامه بیان فرمود: اصالت، تاریخ و فرهنگ طبس در همین هیات های مذهبی نهفته است و بر تاثیر آنها بر لایه های مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تاکید کردند. ایشان در ادامه به برخی سنت های بسیار پسندیده هیات نیز اشاره کردند.

وی درادامه به عقب ماندگی بسیار زیاد شهرستان طبس و مشکلات و معضلات موجوددر بخش های مختلف مرکزی، دیهوک و دستگردان و عدم اختصاص سهم معادن اشاره داشته و تاکیدکردند ظرفیت و جایگاه شهرستان طبس بسیار بیشتر از این وضعیت فعلی است .

در ادامه، معاون استاندار و فرماندار ویژه به تشکر از ایجاد و تقویت روحیه مطالبه گری اشاره و اضافه کردند باید این مطالبه گری ها در چارچوب قانون ادامه یابد...در مورد تامین دستگاه ام آر آی برای طبس در سفر اخیری که به تهران داشتم با حضور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دیدار با و مسئولان ارشد وزارت محترم بهداشت و پیگیری های انجام شده قرار شد از طریق شرکت های زیر مجموعه مپنا با عقد قرارداد با کشور سوئیس که تولید کننده عمده تجهیزات پزشکی و بخصوص ام آر آی می باشد برای تامین دستگاه با مساعدت مسئولان استانی انجام گردد.
در بحث ایجاد و راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و کلینیک تخصصی به عنوان زیر ساخت اصلی و مهم در مرکز کشور در طبس مقرر شده است که پس از جانمایی و تهیه نقشه ها توسط وزارت محترم بهداشت مکان مشخص این دانشکده و کلینیک تخصصی در طبس اجرایی شود که در این راستا شرکت های ذغالسنگ، ایمیدرو و سایر خیرین محترم اعلام آمادگی کرده اند تا این مکان ها با اعتبار پیش بینی شده 8 تا 12میلیارد تومان بنا نهاده شود؛ که پیشنهاد داده شده که کلینک احداثی مربوط به بخش قلب باشد.

طلائی مقدم در خصوص پیشنهاد برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در طبس، ضمن استقبال از این پیشنهاد بیان کرد که ظرف روزهای ابتدایی سال آتی با حضور چهره های شاخص و ذی نفوذ مردم طبس در سطح کشور و در گوشه و کنار جهان این همایش برگزار شود و از نظرات و پیشنهادات آنان در این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.

طلائی مقدم در پاسخ به مشکلات کارخانه سیمان و کانسرام افزود: مشکلات این کارخانه ها مشکلات تسهیلاتی، مشکلات بانکی و در بخش دولتی نیز وجود ندارد؛ بزرگترین مشکل این کارخانه ها بحث مسائل مدیریتی و اختلافات موجود می باشد که پس از دیدار با مدیریت جدید کانسرام و سیمان جناب آقای دکتر اسماعیلی از رفع مسائل و مشکلات خبر داده اند و اظهار داشتند بزودی بخشی از مطالبات کارکنان به همت هیات مدیره پرداخت خواهد شد و ان شالله شاهد راه اندازی این دو مجموعه خواهیم بود.

طلایی در مورد کارخانه کک نیز گفت: پس از سفر وزیر محترم صنعت ،معدن و تجارت و تامین 30 میلیارد تسهیلات از محل اقتصاد مقاومتی که بخش عمده آن تحقق پیدا کرده و پروژه و کار درحال احیا می باشد و طبق قول و مساعدت مسئولان ان شاالله با سرعت و پیگیری مستمر در سه ماهه اول سال 96 شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

فرماندار ویژه طبس در خصوص تولید PVC که با پیگیری های انجام شده و همکاری و مساعدت مهندس پیوندی مدیر عامل هلدینگ تاپیکو شکل خواهد گرفت، نه تنها برای شهرستان طبس بلکه برای کل شهرستان های استان خراسان جنوبی دارای منافع بسیار زیادی می باشد.

ایشان همچنین در خصوص مرکز جامع سلامت دیهشک نیز توضیح داد که پیگیری های خوبی در مرکز کشور انجام شد و قول پیش بینی اعتبار برای سال آتی داده شد و ان شالله محقق خواهد شد.

طلائی مقدم در برگزاری مستمر جلسات با هیات های مذهبی تاکید کرد و افزود: آمادگی دارم در تمام جلسات هیات های مذهبی حضور پیدا کنم و به حمایت ها و کمک های شما بخاطر جایگاه بسیار ارزشمندتان در رفع مسائل و مشکلات عمده شهرستان که با دولت همکاری مستمر دارید نیازمندیم و تقاضا دارم این همکاری و همدلی که به همت خود شما آغاز شده ادامه داشته باشد و مطمئن باشید آثار مثبت آن در سطح شهرستان با همراهی و پیگیری های مجدانه هیات های مذهبی مشاهده خواهد شد.

فرماندار محترم ضمن تقدیر از شکوه و عظمت مراسمات مذهبی در ایام مختلف سال بر حضور پررنگ تر آنها در مورد جشن ها و اعیاد مذهبی تاکید کرد. اگر هیات های پویا، فعال و پیگیر مطالبات مردمی در شهرستان داشته باشیم قطعا آینده شهرستان بسیار بهتر و پویا تر خواهد بود.

مهندس طلایی مقدم در پایان یاد و خاطره همه خدمتگزاران فقید هیات های مذهبی بخصوص مهندس شکیبی را گرامی داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا