مدیر عامل اتحادیه سهام عدالت استان یزد از راه اندازی سامانه سهام عدالت به نشاني www.samanese.ir خبر داد و گفت: مشمولين می توانند با مراجعه به این سامانه از وضعیت سهام خود مطلع شوند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " محمد رضا فلاح " افزود:  اين سامانه تنها پايگاه رسمي اطلاع رساني سهام عدالت در كشور و تا پايان شهريور ماه سال آینده فعال می باشد.

وی اعلام مشمول بودن يا نبودن هر فرد، وضعيت متوفي بودن مشمول، صدور صورت وضعيت تسويه اقساط و  صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسويه نشده سهام عدالت را از خدمات این سامانه برشمرد.

وی گفت: شخص مشمول یا ولي، قيم و وكيل قانوني او می توانند با ورود شماره ملي و برخي مشخصات هويت شخصي به این سامانه وارد شده و اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: كليه مشمولين كه در دوره 10 ساله اجراي طرح سهام عدالت از ابتداي سال1385 تا پايان سال1394 ثبت نام شده قطعي در تعاوني هاي سهام عدالت شهرستان ها بوده اند، مي توانند با مراجعه به سامانه مورد نظر، ضمن كسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعيت تسويه اقساط خود را مشاهده و يا از آن نسخه چاپي تهيه كنند.

به گفته وی افرادي كه طي سال هاي یاد شد در طرح سهام عدالت ثبت نام اوليه نموده اما فرآيند ثبت نام خود را نهايي نکرده اند، مشمول سهام عدالت نمي شوند.

وی در خصوص مشمولين سهام عدالت كه طبق اطلاعات اخذ شده تا دي ماه 1395 از سازمان ثبت احوال كشور، جزو فوت شدگان تعيين شده اندگفت: در این خصوص از طریق سامانه مذکور اطلاع رساني خواهد شد.

فلاح اضافه کرد: مشمولين سهام عدالت پس از مشاهده صورت وضعيت تسويه اقساط خود، در خصوص باقي مانده ارزش سهام تخصيصي كه به طور كامل از طريق سود شركت هاي سرمايه پذير تسويه نشده است تا پایان شهریورماه 96 می توانند با مبلغ دلخواه از طریق سامانه نسبت به واریز اقساط باقی مانده اقدام و قبض پرداخت داراي شناسه واريز دريافت نمايند.

مدیر عامل اتحادیه سهام عدالت استان یزد گفت: مشمولین سهادم عدالت می توانند بر اساس رقم سمت راست کد ملی خود از صفر تا 9 از روز 17 تا 26 اسفند به سامانه مراجعه کنند , پس از این تاریخ كليه مراجعه كنندگان بدون محدوديت در عدد سمت راست كد ملي خود اجازه ورود به سامانه را دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت هاي مشمولين سهام عدالت در اين مرحله فقط از طريق شعب بانك ملي ايران و يا از منوي پرداخت قبوض دستگاه هاي خودپرداز اين بانك صورت مي گيرد، گفت: هر گونه معامله و خريد و فروش سهام عدالت و يا اقدامات مشابه كاملا غيرقانوني بوده و بلااثر مي باشد.

مشمولين سهام عدالت استان یزد مي توانند براي اطلاعات بيشتر و دريافت پاسخ سوالات متداول در مورد طرح ساماندهي سهام عدالت، با سامانه تلفن گوياي سهام عدالت به شماره 83338 كه به همين منظور در سازمان خصوصي سازي مستقر است، تماس برقرار نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا