مهریز -نمایندگی یزدفردا "رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهریز از اختصاص 230 میلیون ریال اعتبار برای تهیه طرح جامع پارک گلستان 2 اين شهرستان خبر داد.

ابولقاسم نایبی در گفت‌وگو با خبرنگار يزدفردا در مهريز، از بستن قرارداد با شرکت‌های معتبر مشاوره‌ای جهت تهیه طرح جامع پارک گلستان 2 خبر داد و گفت: 300 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی جهت احداث منبع ذخیره آب 500 متر مکعبی در نظر گرفته شده است.
 
وي همچنین مساحت فضای کل پارک را 7 هکتار عنوان كرد و افزود: علت نامگذاری این پارک به نام گلستان 2 استفاده از اعتبارات اختصاص یافته به پارک گلستان 1 می‌باشد، چرا كه به علت نداشتن موقعیت مناسب از ادامه کار در گلستان 1 خوداری شده و به بهره برداری کامل نرسیده است.
 
نایبی افزود: محل احداث پارک گلستان 2 را دقیق و بر اساس وضعیت سایه خیزی منطقه انتخاب شده و از لحاظ موقعیتی چند برابر بهتر از پارک کوهستان یزد می‌باشد اما به بهره برداری رسیدن این طرح نیازمند حداقل 10 میلیارد اعتبار است.
 
رييس اداره منابع طبييعي شهرستان مهريز گفت: اعتبارات استانی به هیچ عنوان جوابگوی این طرح عظیم نمی‌باشد و نیازمند اراده مصمم مسولین استانی و شهرستانی در جذب اعتبارات ملی و سفر دوم ریاست جمهوری است.
 
نایبی خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار مذکور پارک یاد شده در زمان کمتر از 3 سال با کلیه تجهیزات و ابنیه و درختکاری و سیستم آبیاری جدید،  براي استفاده مردم مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. 

شايان ذكر است؛ این پارک در حد فاصل پلیس راه یزد - مهریز واقع شده است.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا