یزدفردا -گلابدان:چه دنیایی است این دنیای مجازی! همین اینترنت را می گویم که شما دوست عزیزتر از جان ما، نشسته اید پشت فرمانش و گازش را گرفته اید و دارید در گوشه و کنار دنیای اطلاعات، ویراژ می دهید و هیچ پلیس راهی هم نمی تواند به گرد راهتان برسد، چه برسد به این که بتواند شما را جریمه هم بنماید!! چقدر تنوع اطلاعات دارد این پنجره کوچک.

به قول قدیمی ها: فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه! از مسائل اقتصادی فلان جزیره در اقیانوس آرام بگیرید تا برسید به مسائل سیاسی در شاخ آفریقا و پیش بینی اوضاع و احوال آب و هوا در دماغه ماژلان و فعالیت های فرهنگی در قبائل سرخپوست و حرف های درگوشی و خانوادگی هنرمندان و ورزشکاران و غیره و غیره.

 اگر شب و روز با آخرین سرعت در این عالم مجازی بتازانید، هزاران سال نوری به نقطه پایان این سفر هیجان انگیز نخواهید رسید. چه کیفی دارد گازاندن در این بزرگراه مجازی.

بخصوص که به گفته وزیر محترم ارتباطات سرعت اینترنت نسبت به قبل، نه برابر شده است. فکرش را بکنید، نه برابر. رقم کمی نیست ها!

یعنی اگر برای بازکردن یک پنجره، قبلا نه دقیقه معطل می شدید، حالا فقط یک دقیقه معطل می شوید. حالا با وجود افاضات وزیر محترم، چرا وضع سرعت اینترنت ما در برابر سرعت آن در جاهای دیگر، چیزی شبیه سوسوی چراغ موشی های قدیم در برابر نورافکن های غول پیکر است؛ یا چرا تا می خواهی یک پنجره را باز کنی آن قدر معطل می مانی و متعاقب آن، خسته و کوفته می شوی که دیگر قید پیمودن این مسیر طولانی و پرجاذبه را می زنی؛ یا چرا از چند سال پیش که ما شخصا با این عالم پهناور آشنا شده ایم، به نظرمان می آید، سرعت لاک پشتی و بلکه حلزونی اینترنت، همان بوده که الان هست... دلیلش را نمی دانیم.

شاید ما به پیری زودرس دچار شده ایم و دارد رعشه می افتد در دست و پا و تنمان و نمی توانیم با سرعت زیاد در این عالم مجازی بتازانیم. وگرنه براساس گفته معروف: کلام الملوک، ملوک الکلام، وقتی وزیری می فرمایند: سرعت اینترنت نه برابر شده، ردخور ندارد، لابد شده است دیگر!!

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا