خبرگزاری مهر- یزد: معاونت هماهنگ ‌کننده فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: آمار سرقت به عنف در یزد چندان قابل توجه نیست و بیشترین حجم سرقتها در این استان مربوط به سرقت موتورسیکلت است.
سرهنگ احمد نیکوکاران پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: از آنجا که تعداد موتورسواران در استان یزد هر روز در حال افزایش است و از طرفی مراقبت و محافظت لازم از این وسیله نقلیه از سوی صاحبان آنها انجام نمی ‌شود، بیشترین میزان سرقتها مربوط به این وسیله نقلیه است.
وی با تاکید بر اینکه راکبان موتورسیکلتها به هیچ وجه وسیله نقلیه خود را بدون قفل در خیابانها و کوچه ‌ها رها نکنند، ادامه داد: در بسیاری از موارد حتی راکبان موتورهای خود را در مقابل منازلشان در حالی که سوییچ بر روی آن قرار دارد، رها کرده‌ اند که البته مستندات تصویری این موارد در نیروی انتظامی موجود است.

تلفات جانی تصادفات در جاده های استان یزد 16 درصد کاهش یافت
سرهنگ نیکوکاران همچنین با اشاره به میزان مرگ و میر در جاده ‌های استان یزد از ابتدای امسال تاکنون، بیان داشت: تلفات جانی در تصادفات امسال در جاده های این استان نسبت به سال گذشته از کاهش 16 درصدی برخوردار بوده است.
وی یادآور شد: امسال به دلیل مقارن شدن ایام ماه مبارک رمضان با یکی از ماههای تابستان، تعطیلات تابستانی مردم دو ماهه شده از اینرو حجم مسافرتها نیز فشرده و افزایش یافته است.
وی افزود: با این وجود با تلاش ماموران پلیس راهور استان یزد و ماموران نیروی انتظامی همچنین توجه مردم به هشدارهای پلیس، شاهد کاهش 15 تا 16 درصدی تصادفات در این ایام بوده ‌ایم.
سرهنگ نیکوکاران یادآور شد: تعداد کشته‌ شدگان حوادث رانندگی به میزان 10 نفر کاهش یافته است.
وی همچنین عنوان کرد: میزان کشفیات موادمخدر توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی نیز امسال بیش از 14 درصد افزایش یافته به نحوی که طی حدود پنج ماه گذشته، 20 تن انواع مختلف از قاچاقچیان در شهرستان‌های مختلف این استان کشف و ضبط شده است.

کشفیات کالاهای قاچاق در استان یزد 40 درصد افزایش یافت
سرهنگ نیکوکاران در زمینه فعالیت پلیس برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به استان یزد نیز خاطرنشان کرد: در این مدت میزان کشفیات کالاهای قاچاق در استان یزد بیش از 40 درصد افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از این نشست که به منظور تجلیل از خبرنگاران برگزار شده بود، با اشاره به اهمیت و نقش خبرنگاران در جامعه امروز اظهار داشت: خبرنگاران با کم‌ترین امکانات، بهترین اطلاع‌ رسانی‌ها و آموزش‌ها را به مردم ارائه می ‌دهند.

خبرنگاران بهترین همراه پلیس در ارائه آموزشهای همگانی هستند
وی نقش خبرنگاران در اشاعه آموزشهای راهنمایی و رانندگی، حفاظت و حراست از وسایل شخصی به منظور جلوگیری از سرقت و کلیه هشدارهای پلیس در بخشهای مختلف را بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: مهمترین اصل فعالیت پلیس پس از حفظ امنیت، آموزش همگانی است که این مهم تنها با همکاری رسانه‌ها امکانپذیر است.
سرهنگ نیکوکاران همچنین با اشاره به آمار خبرنگارانی که طی 20 سال اخیر دستگیر، اسیر و یا کشته شده‌ اند، بیان داشت: این آمارها نشان می‌دهد، خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور است.
در این مراسم از خبرنگاران فعال در حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا