یزدفردا "نشست کمیته ایمنی استان به ریاست معاون امور عمرانی استاندار یزد و با حضور اعضای این کمیته در سالن کنفرانس سازمان حمل و نقل و پایانه ها برگزارشد.
به گزارش یزدفردا "، "سید محمد میرسعیدی" در این نشست با اشاره به نزدیک شدن اول مهرماه و بازگشایی مدارس گفت: یکی از اصلی ترین بحث ها طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها می باشد.
وی افزود: این طرح از سال 85 آغاز شده و طبق ارزیابی و گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان آموزش و پرورش استان با آموزش دانش آموزان و توجیه اولیای آن ها به وسیله بسته های آموزشی، ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها رشد مثبت و چشم گیری داشته است.
وی با بیان این مطلب که هر اعتباری در بخش آموزش خرج شود هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است افزود: در سال جاری نیز توسط پیک آموزشی به طور مستمر در طول سال آموزش ها ادامه خواهد داشت.
میر سعیدی در ادامه گفت:دستگاه های مرتبط می باید طرح آموزشی روستاییان را نیز آماده کنند تا بر اساس آن آموزش روستاییان در مسیرهای پر تردد آغاز گردد.
معاون امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تجهیز اورژانس های بین راهی افزود: با توجه به سفر هیئت دولت و طرح احداث اورژنس های بین راهی، بخش عمده آن ها آماده بهره برداری و 3 پایگاه شهرستان طبس در حال تجهیز و آماده سازی می باشد.
میر سعیدی در ادامه به بانک جامع اطلاعاتی استان در رابطه با تصادفات بین راهی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر باید فرمی تهیه و تنظیم گردد تا اطلاعات هنگام تصادف از قبیل وضعیت آب و هوا، جاده، چگونگی وقوع تصادف و سایر مشخصات مورد نیاز در یک فرم ثبت گردد تا مستندسازی لازم در این رابطه صورت پذیرد.
در این نشست اعضا به بیان نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا