کشف 8 قطعه اشياء عتيقه به ارزش 400 میلیون تومان در یزد

یزدفردا– ماموران آگاهی یزد تعداد 8 قطعه اشیاء عتیقه به ارزش 400 میلیون تومان مربوط به اواخر هزاره دوم را كشف و ضبط كردند .

به گزارش یزدفردا ، ماموران آگاهی یزد چندی پیش مطلع شدند افرادی نسبت به خرید وحمل تعدادی قطعه عتیقه جات از استانهای جنوبی كشور اقدام و در سطح استان و استانهای دیگر در پی خریدارعتیقه جات بوده و قصد فروش آن را به مبلغ 300 تا 400 میلیون تومان را دارند .


بر این اساس، پلیس با هماهنگی یكی از مأموران اداره میراث فرهنگی در قالب خریدار عتیقه جات وارد باند شده و دریافتند عتیقه جات در منزل فردی به نام "كتایون " بوده و نفر یاد شده قصد فروش آ نرا داشته و نفراتی جهت خرید به منزل وی تردد و از دیدن اشیاء بر سر قیمت به توافق نرسیدند.


بدین ترتیب، از " كتایون" خواسته می شود عتیقه جات را جهت فروش به یكی از هتل های شهر" یزد" بیاورد كه ماموران در فرصت مناسب نسبت به متوقف نمودن خودرو و دستگیری متهم اقدام و در بازرسی از وی موفق به كشف تعداد 8 قطعه عتیقه جات شدند .



در ادامه تحقیقات، متهم مالك اصلی را شخصی به نام حمید معرفی نمود كه ماموران بعد از 48 ساعت تعقیب و مراقبت متهم اصلی را دستگیر کردند .


گفتنی است،كارشناسان میراث فرهنگی عتیقه ها را از نوع اصلی و قدمت آنها را مربوط به اواخر هزاره دوم تشخیص دادند .

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا