فیلم‌های سینمایی چهارشنبه 10 شهریور مصادف با شهادت حضرت علی (ع)


یزدفردا "تقوائی:به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «اروند»، «اگرباران ببارد»، «درباره برادر»، «از کوچه‌های باران»، «تنهایی» و «فقط 2 ساعت» چهارشنبه 10 شهریور مصادف با شهادت حضرت علی (ع) ازشبکه‌های یک، دو، سه، چهار و تهران ‌پخش می‌شود.
در سالروز شهادت امیر مومنان حضرت حضرت علی (ع) فیلم سینمایی و تلویزیونی گوناگونی از شبکه‌های مختلف سیما پخش می شود.

زمان پخش فیلم تلویزیونی
فیلم تلویزیونی «اروند» ساعت 8 صبح :شبکه یک سیما
فیلم تلویزیونی «تنهایی» ساعت 11 صبح :شبکه چهارسیما
فیلم تلویزیونی «از کوچه‌های باران» ساعت 30/11 صبح :شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «فقط 2 ساعت» ساعت 20/13 :شبکه تهران سیما
فیلم تلویزیونی «اگرباران ببارد» ساعت 16 صبح : شبکه یک سیما
فیلم سینمایی «درباره برادر» ساعت 30/17 صبح :شبکه دو سیما


شبکه یک
فیلم تلویزیونی «اروند» به کارگردانی فیاض موسوی و تهیه کنندگی‌علی حجازی مهر چهارشنبه 10 شهریور مصادف باشهادت حضرت علی (ع) ساعت 8 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده: پیدا شدن جنازه یک بسیجی در حاشیه رود اروند پلیس را به معمای پیچیده‌ای روبه رو می‌کند. چرا که بسیجی به شهادت رسیده است و چند نوجوان دانشجو که جنازه را پیداکرده‌اند، در نوک پیکان اتهام قرار دارند. در تحقیقات بیشتر معلوم می‌شود، بسیجی هویت یک رزمنده زمان جنگ را دارد که در همان زمان نیز به شهادت رسیده است. روبرویی با پیکر شهید موجب تعجب همرزمان او می‌شود.
کیکاوس یاکیده، رضا توکلی و راستین کبریتی در فیلم تلویزیونی «اروند» به ایفای نقش پرداختند.

بازهم شبکه یک
فیلم تلویزیونی «اگرباران ببارد» به ‌نویسندگی‌ و کارگردانی سید روح ا... حجازی چهارشنبه 10 شهریور مصادف با شهادت حضرت علی (ع) ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: مهتاب دانشجوی رشته معماری است که پس از چند جلسه صحبت با استاد راهنمایش دلبسته او می شود و علی‌رغم مخالفت‌های خانواده‌اش با او ازدواج می‌کند. اما زندگی با استاد که یک جانباز قطع نخاعی است مهتاب را با واقعیت‌های تازه ایی از زندگی روبرو می‌سازد.
دراین فیلم تلویزیونی مهراوه شریفی نیا درنقش مهتاب درکناردیگربازیگرانی چون:فریبا جدی کار،هدایت هاشمی،فرهاد اصلانی و... جلو دوربین هاشم مرادی به ایفای نقش پرداختند. این فیلم‌تلویزیونی رامحسن طباطبائی پوربرای گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه کرده است.
ازجمله عوامل تولید فیلم تلویزیونی«اگر باران ببارد» می‌توان: مجید هاشمی پور(صدابردار) بابک پناهی (طراحی صحنه و لباس) سعید ملکان( طراح گریم)، لقمان خالدی ( تدوین)، امید رئیس دانا ( موسیقی) و داود طامهری (مدیرتولید)، مهراد جلوخانی (صداگذار) نام برد.


شبکه دو
فیلم سینمایی «درباره برادر» به کارگردانی یوجی یامادا و تهیه کنندگی‌ هیروشی فوکازاواچهارشنبه 10 شهریور ساعت 30/17 ازشبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.
در خلاصه داستان فیلم می‌بینیم: تتسورو برادر کوچکتر گینکو پزشک داروساز است که بعد از مرگ همسر خواهرش، از او و فرزندش مراقبت می‌کند. او مردی است شوخ طبع و بذله گو و تا حدودی بی مسئولیت که با رفتار و گفتار خود رفته رفته باعث آزاروشرمندگی آنها می‌شود و بعد ازخرابکاری که در مراسم سالگرد شوهر خواهرش و همچنین عروسی خواهرزاده اش کوهارو به بارمی آورد، ازسوی آنها موردسرزنش قرار گرفته و تا مدتها از آنها جدا می‌شود. یوآئوی وریوکیس درفیلم سینمایی «درباره برادر» محصول سال 2010 ژاپن ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه سه
فیلم تلویزیونی «از کوچه‌های باران» به کارگردانی سيد مجيد موسويان و تهیه کنندگی احمد کاشانچی چهارشنبه 10شهریور ساعت 30/11 ازشبکه سه سیما پخش می‌شود.
درخلاصه داستان فیلم آمده: مشهدی حیات پیرزن ساده دل روستائی است که آرزو دارد قبل از مرگش به زیارت خانه خدا برود، ولی به علت عدم تمکن مالی تا کنون نتوانسته به این آرزو برسد. او قصد دارد با بافت قالیچه‌ای که گره به گره آن را با صلوات می‌بافد، پول سفر عمره خود را فراهم آورد.اما با پایان بافت این قالی یکی از بستگانش که در روستای مجاور زندگی می‌کند از داربست می‌افتد و با چند سر عائله خانه نشین می‌شود.
فیلم تلویزیونی «ازکوچه‌های باران» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه سه می‌باشد.



شبکه چهار
فیلم تلویزیونی «تنهایی» چهارشنبه 10شهریورساعت 11 ازشبکه چهارسیما پخش می‌شود.
دراین فیلم خواهید دید: حميد به دليل قتل غير عمد داماد خانواده (همسر خواهرش شيرين ) در زندان است كه به دليل بيماري پدر (اقابزرگ) هفت روز مرخصي مي گيرد. آقا بزرگ بنا به وصيت خودش روزهاي آخرعمر رامي بايست در خانه باشد. حميد فرزند اول خانواده همواره مورد توجه پدر و مادر بوده است و همين موضوع باعث حسادت رضا (برادر كوچكتر حميد ) و سيمين مي شود. حميد دائم مورد كنايه هاي رضا و سيمين قرار مي گيرد. اما گويا مادر و عمه خانم (خواهر آقا بزرگ) رازي را پنهان مي كنند كه به خواست حميد تاكنون افشا نشده است.
رويا تيموريان، شهاب حسيني،مجيد مظفري،لاله اسكندري واميرحسن مدرس درفیلم تلویزیونی «تنهایی» بازی کرده‌اند.

شبکه تهران
فیلم تلویزیونی «فقط 2 ساعت» به کارگردانی عباس مرادیان چهارشنبه 10 شهریورساعت 20/13 ازشبکه تهران سیما روی آنتن می‌رود.
داستان فیلم تلویزیونی «فقط 2 ساعت» درباره مردی به نام محمود است که مدیرعامل یک شرکت است. او تا کنون در حساب کتابهایش مشکلی نداشته و زمانیکه به همراه دختر بیمارش به خانه می‌آید؛ دوستش ازبانک به او زنگ می‌زند و می‌گوید یک چک 330 میلیون تومانی دارد که درحسابش موجودی کافی ندارد. او که در ابتدا آن را شوخی تلقی می‌کند، بالاخره با تذکرات جدی دوستش و بررسی شماره چک متوجه می‌شود که یک چک امانتی به صورت حامل در دست یکی ازهمکاران سابقش داشته و به نوعی او باعث به زندان افتادنش شده و حالا می‌خواهد با اجرا گذاشتن این چک و برگشت زدن آن، محمود را به زندان بیاندازد.
شهرام قائدی، ملیکا پارسا و اعظم اکبری درفیلم تلویزیونی«فقط 2 ساعت» به ایفای نقش پرداختند.

منبع: روابط عمومی سیما
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا