فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون(یازدهم و دوازدهم شهریورماه)


  تقوایی زحمتکش: فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «دایره راز»، «پیوند»، «شب پدر»، «سرکو»، «آلاتریس»، «در مه الکتریکی»، «موشهای تونل» و «چهره در غبار» پنجشنبه و جمعه 11 و 12 شهریورماه از شبکه‌های یک، دو، چهار، تهران و سیمای استانها پخش می‌شـود.

پنجشنبه 11شهریور
فیلم تلویزیونی «سرکو» پنجشنبه ساعت 11 :شبکه چهارسیما
فیلم تلویزیونی «دایره راز» پنجشنبه ساعت 45 و 14: شبکه یک سیما

جمعه 12شهریور
فیلم سینمایی «آلاتريس» جمعه ساعت 30و8 :شبکه چهارسیما

فیلم تلویزیونی «چهره درغبار» جمعه ساعت 14:سیمای استانها
فیلم سینمایی «موشهای تونل» جمعه ساعت 20 و 14 : شبکه تهران
فیلم تلویزیونی «پیوند» جمعه ساعت 16 :شبکه یک سیما
فیلم سینمایی «شب پدر» جمعه ساعت 30 و17 :شبکه دو سیما
فیلم سینمایی «در مه الکتریکی» جمعه ساعت 30و20 برنامه «سینما 4» از شبکه چهار سیما


شبکه یک
الف : فیلم تلویزیونی «دایره راز»
به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم تلویزیونی «دایره راز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی افشين صادقي با بازی مسعود كرامتي، مجيد مشيري، بهرام ابراهيمي و شهره سلطاني پنجشنبه 11 شهریور ساعت 45 /14 از شبکه یک سیما پخش می‌‌شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: دو سال پيش اتومبيلي به بهروز شجره، پنجاه ساله مي‌زند و فرار مي‌كند، بهروز به كما مي‌رود. پليس سرنخي از راننده فراري پيدا نمي‌كند و احتمال مي‌دهد كه تصادف سهوي و بدون قصد قبلي بوده اما كم‌كم مشخص مي‌شود بهروز كه مهندس پيمانكار بوده مجتمعي هشت واحدي دركرج را به حدود چهل نفر فروخته، شاكيان مدام به دفتر كار تعطيل و سپس به خانه او مي‌روند و طلبشان را مي‌خواهند.

ب: فیلم تلویزیونی «پیوند»
فیلم تلویزیونی «پیوند» به کارگردانی سعيد ابراهيمي فر و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی
جمعه 12 شهریورماه ساعت 16 ازشبکه یک سیما پخش می‌‌شود.
داستان فیلم تلویزیونی «پیوند» درمورد «ميلاد» كودكي ايراني است كه بواسطه بيماري مغزي به كما مي رود. همزمان با او در بيمارستان در بخش كودكان تعدادي بچه از فلسطين و غزه بستري كرده‌اند. يكي از آنها «نوال» دختر بچه فلسطيني است كه علاه بر مجروحيت، نارسايي قلبي هم دارد. بعد از كش و قوسي پدر و مادر «ميلاد» رضايت مي دهند تا قلب ميلاد به" نوال " پيوند زده شود و او از مرگ حتمي نجات پيدا مي كند.
ژاله صامتي، مجيد مظفري، بهروزبقايي، بهناز جعفري و ايرج سنجري در فیلم تلویزیونی «پیوند» محصول گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک بازی کرده‌اند.

شبکه دو
الف : فیلم سینمایی «شب پدر»
فیلم سینمایی «شب پدر» به کارگردانی محمدرضا صمدپور و تهیه کنندگی نگهدارحیدری رامشه جمعه 12 شهریورماه ساعت 30 /17 ازشبکه دو سیما پخش می‌‌شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی حسن جوهرچی، عسل بدیعی و کاظم افرندنیا می‌‌بینیم:«علی» پسر 12 ساله­ای است که پدرش دراثر سانحه­ای هنگام فیلم­برداری یک فیلم سینمایی، ازناحیه صورت دچار سوختگی شدیدی شده است. بدحالتی صورت پدر باعث شده آنها از محله قدیمیشان نقل مکان کرده به محل دیگری بروند. علی در مدرسه جدیدش، برای اینکه مجبور نباشد پدرش را بیاورد و در نتیجه هم شاگردی­هایش او را ببینند چنین عنوان می­کند که پدرش از دنیا رفته است.

شبکه چهار
الف: فیلم تلویزیونی «سرکو»
فیلم تلویزیونی «سرکو» به کارگردانی ژول فارژ محصول سال 2006 فرانسه صبح پنجشنبه 11شهریورساعت 11 ازشبکه چهارسیما پخش می‌‌شود.
داستان حقیقی «سرکو» سال 1900 در امپراتوری روسیه روی داده است. دیمیتری قزاق براسب کوچک خاکستری خود سرکوسوار است و پس از ماجراهایی خارق العاده به سن پترزبورگ و به دربار تزارمی­رسند. این قزاق جوان و اسبش عجیب ترین موفقیت سوارکاری تمامی دوران‌ها را به انجام رسانده‌اند، سفری واقعی که هر سوارکاری را شیفته می‌‌کند.

ب: فیلم سینمایی «آلاتريس»
فیلم سینمایی «آلاتريس» ساخته آگوستين دياز جمعه 12شهریور ساعت 30/8 ازشبکه چهارسیما پخش می­شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده: در قرن هفدهم اسپانيا بزرگترين امپراطوري جهان است و فيليپ چهارم پادشاه اين سرزمين با اقتدار در حال فرمانروايي قلمرو خويش است و در اين دنيا وظيفه صدراعظم او دوك اليوراس در اداره سرزمين­ها از اروپا تا فيليپين و قسمت­هايي از آمريكا و آفريقا بسيارسنگين است. اما اسپانيايي­ها در تصرف سرزمين فلاندر مشكل بزرگي دارند و با مقاومت شديد سربازان آن منطقه مواجه هستند. آلاتريس يك كهنه سرباز شجاع اسپانيايي است كه از جنگ فلاندر بازگشته است. او در عين حال براي كشتن دو انگليسي از كليساي تفتيش عقايد پول مي­گيرد، اما از كشتن آن دو امتناع مي­كند و با همكارش كه اين كار به آن دو واگذار شده است اختلاف پيدا مي­كند و كينه­اي قديمي بين آن دو بوجود مي­آيد.
ديگو مرتنسونو و النا آنيا در فیلم سینمایی «آلاتريس» محصول2007 اسپانيا بازی کرده‌اند.

ج:فیلم سینمایی «در مه الکتریکی»
جمعه 12 شهریورماه ساعت 30/20 فیلم سینمایی «در مه الکتریکی» درقالب برنامه «سینما 4» از شبکه چهار سیما پخش می‌‌شود.
در فیلم سینمایی «درمه الکتریکی» خواهید دید: به دنبال پیدا شدن جسد دختری به نام چری بلانگ در یک جنگل، دیو روبیچاکس پلیس جنایی سعی می‌‌کند قاتل را در ایالت نیو اورلئان شناسایی کند. او شواهد و مدارک را کنارهم می‌‌گذارد و تمام مظنونین را تحت نظرمی گیرد. او در محل قتل چری زنجیرهایی را پیدا می‌‌کند که مربوط به قتل مرد سیاه پوستی است که در گذشته رخ داده اما هیچ گاه قاتل او مشخص نشده است. این مسائل نهایتا او را به یک کلوپ شبانه راهنمایی می‌‌کند.
جان گودمن وپیترسارسگارد درفیلم سینمایی «درمه الکتریکی» به کارگردانی برتران تاورنیه محصول سال 2009 آمریکا و آلمان بازی کرده‌اند.

شبکه تهران
فیلم سینمایی «موشهای تونل»
فیلم سینمایی «موشهای تونل» به کارگردانی او بول جمعه 12 شهریورساعت 20/14 از شبکه تهران پخش خواهد شد.
موشهای تونل داستان سربازان خودباخته آمریکایی است که در جنگ ویتنام دست به کشتارهای زیادی زدند، اما در نهایت هیچ یک از آنها به کاری که می‌‌کردند معتقد نبودند.ترس آنها از ویتنامی‌ها بارها و بارها باعث مرگشان می‌‌شد و اغلب آنها مغلوب جنگهای زیرزمینی ویتنامی‌ها می‌‌شدند و در نهایت قصاوت و بی پایه بودن این جنگ از سوی آمریکا، باعث شکست آنها شد. اما نمایش این بی عدالتی آمریکاچه بر ویتنامی‌ها و چه برسربازان خودکاملاً نمود می‌‌یابد و در نهایت کلیه سربازان در یک جزیره هنگامی که محکوم به شکست می‌‌شوند ازسوی نیروهای خودی بمباران شده و همه می‌‌میرند.
مایکل پری، ویلسون بتل، میچ ایکینز و اریک ایدم درفیلم سینمایی «موشهای تونل» محصول سال 2008 کشورهای کانادا وآلمان در ژانر درام، جنگی وحادثه­ای ایفای نفش کرده‌اند.


سیمای استان ها
جمعه ساعت 14 فیلم تلویزیونی «چهره درغبار» به کارگردانی سید رحیم حسینی ازسیمای استانها پخش می‌‌شود.
داستان فیلم ازاین قراراست که: درجریان حمله عراق به خرمشهر، زن نقش اول فیلم کشته می‌‌شود و فرزند نوزادی توسط یک سربازعراقی دل رحم به عراق برده می‌‌شود تا کودک از جریان جنگ دور باشد.بعد ازسال­ها پدرکودک ( جهانگیرالماسی ) با پیدا کردن نشانه­هایی از دخترش به عراق که دراشغال آمریکایی­ها است می‌‌رود تا دخترش را پیداکند.
جهانگیر الماسی، علیرضا اوسیوند، مهران رجبی و الیزابت امینی درفیلم تلویزیونی «چهره درغبار» از تولیدات مرکز خوزستان درسال 1384 به عنوان بازیگران اصلی بازی کرده‌اند.
روابط عمومی سیما
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا