خبر فوری :وزارت اطلاعات اعلام كرد : دستگیری عوامل اصلی ترور شهید علیمحمدی


یزدفردا "سرویس خبر:وزارت اطلاعات اعلام كرد: عوامل اصلی ترور شهید "مسعود علیمحمدی" دستگیر شدند.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای تاكید كرد: سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در پی اقدامات گسترده امنیتی و رصد دقیق اطلاعاتی و با عنایات خاص الهی موفق شدند عوامل اصلی این جنایت تروریستی را شناسایی، و دستگیر، و یك شبكه متشكل از جاسوسان‌ و تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس را منهدم كنند.


وزارت اطلاعات همچنین در این اطلاعیه از نقش موساد در ترور شهید مسعود علیمحمدی استاد فیزیك دانشگاه تهران پرده برداشت.


متن كامل اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:


همزمان با نخستین سالگرد شهادت دكتر "مسعود علیمحمدی" استاد دانشگاه و دانشمند برجسته كشورمان سربازان گمنام امام زمان ‌(عج) در پی اقدامات گسترده امنیتی و رصد دقیق اطلاعاتی و با عنایات خاص الهی موفق شدند عوامل اصلی این جنایت تروریستی را شناسایی و دستگیر و یك شبكه متشكل از جاسوسان‌ و تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس را منهدم كنند.


عملیات همه جانبه شناسایی و دستگیری این جاسوسان و تروریست‌ها با تمركز اطلاعاتی و امنیتی بر روی سرنخ عوامل و شبكه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی آغاز شد و پس از ماه‌ها مجاهدت‌های خاموش و اقدامات پیچیده و چند لایه آفندی و پدافندی و نفوذ به عمق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منجر به كشف اطلاعات بسیار مهم و حساس از تیم‌های جاسوسی و عملیاتی موساد شد كه در پی آن ضربات سهمگینی به ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی وارد شد.


اطلاعات به دست آمده بیانگر آن است كه موساد برای تحقق اهداف ضد انسانی، اسلامی و ضد ایرانی خود از پایگاه‌هایی در برخی از كشورهای اروپایی و غیر اروپایی و همچنین برخی كشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده كه در هدایت عملیات ترور ناجوانمردانه شهید دكتر "مسعود علیمحمدی" از آن پایگاه‌ها استفاده كرده است.


در اطلاعیه وزارت اطلاعات تاكید شده است ، اطلاعات بسیار مهمی از عملیات نفوذ سرویس جاسوسی موساد و انهدام شبكه‌های جاسوسی آن‌ و طراحی ترور دانشمند برجسته كشورمان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) رسیده است كه در شرایط مقتضی و به تدریج اعلام خواهد شد.

علی محمدی کیست؟
علی محمدی کیست؟
برخی سایت ها از عضویت دکتر علی محمدی در سازمان انرژی اتمی خبر دادند که با تکذیب این سازمان مواجه شد.

استاد شاخص دانشکده فیزیک دانشگاه تهران، صبح روز گذشته در یک حمله تروریستی در منطقه قیطریه تهران شهید شد. آن طور که منابع رسمی گزارش داده اند دکتر مسعود علی محمدی در حالی که به قصد سوار شدن بر خودروی شخصی خود از منزلش در قیطریه تهران خارج شده بود بر اثر انفجار یک بمب قوی که در یک موتوسیکلت جاسازی شده بود به شهادت رسید؛ بمبی که بر اساس اعلام پلیس، از نوع کنترل از راه دور بوده است.

پس از این اقدام بلافاصله دستگاه های امنیتی مسوول و پلیس در منطقه حاضر شده و با کنترل مسیرهای منتهی به منزل وی به تحقیق پیرامون این حادثه پرداختند. مقامات قضایی نیز به اطلاع رسانی در این باره پرداختند. جعفری دولت آبادی دادستان تهران با تایید وقوع انفجار در منطقه قیطریه و کشته شدن یک استاد دانشگاه بر اثر این انفجار گفت؛ مسعود علی محمدی استاد در زمینه انرژی هسته یی است و تاکنون عوامل این انفجار یا مظنونی در این رابطه دستگیر نشده اند. این مقام قضایی که با ایسنا گفت وگو می کرد، افزود؛ «بازپرس از محل بازدید کرده و دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرده است و تحقیقات به منظور دستگیری عامل این انفجار و علت و انگیزه آن در دادسرای جنایی آغاز شده است.»

معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی تهران نیز با اعلام اینکه «بررسی های قضایی برای پیگیری کشته شدن استاد دانشگاه تهران آغاز شده است » در گفت وگو با ایرنا در شرح اقدامات صورت گرفته گفت؛ ساعت ۱۰/۸ صبح امروز سه شنبه خبر انفجار بمبی که منجر به کشته شدن «مسعود علی محمدی» استاد دانشگاه تهران شده است، به بازپرس کشیک قتل اطلاع داده شد که بلافاصله بازپرس جنایی با حضور در صحنه تحقیقات خود را آغاز کرد. خبرنگاران خبرگزاری ها و شبکه های برون مرزی بلافاصله در محل انفجار حاضر شده و به پخش تصاویر زنده پرداختند. این خبر بلافاصله به یکی از اخبار مهم رسانه های بین المللی بدل شد و پرس تی وی هم تصاویر این حادثه را روی سایت خود قرار داد.

● علی محمدی کیست

اگرچه وی در حوزه ذرات بنیادی به تحقیق اشتغال داشت اما برخی شایعات پس از انتشار خبر ترور وی نهادهای مرتبط را واداشت تا در این باره توضیحاتی را منتشر کنند. برخی از سایت ها از عضویت دکتر علی محمدی در سازمان انرژی اتمی خبر دادند که با تکذیب این سازمان مواجه شد. در اطلاعیه سازمان مذکور در خصوص ترور مسعود علی محمدی استاد دانشگاه تهران آمده است؛ سازمان انرژی اتمی ایران در پی حادثه تاسف برانگیز ترور کور استاد محترم دانشگاه تهران دکتر مسعود علی محمدی ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور به نوبه خود از مقامات امنیتی و قضایی تقاضا دارد در اسرع وقت عوامل این حادثه را شناسایی نمایند. این اطلاعیه می افزاید؛ برخی شایعات مربوط به رابطه استخدامی ایشان با سازمان انرژی اتمی ایران قویاً تکذیب می شود. اما نیم نگاهی به سوابق علمی وی نیز از توانایی های او در برخی حوزه های با اهمیت فیزیک گواهی می دهد.

علی محمدی استاد تمام دانشکده فیزیک دانشگاه تهران و از اعضای هیات امنای دانشکده فیزیک این دانشگاه بوده و در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های تهران و تربیت معلم به تدریس اشتغال داشت. او در سال ۸۶ در جشنواره بین المللی خوارزمی رتبه دوم پژوهش های بنیادی را کسب کرده و در حوزه مطالعات ذرات بنیادی به عنوان یک پژوهشگر شناخته می شود. صفحه شخصی وی در سایت دانشکده فیزیک دانشگاه تهران به آدرس http:///physics.ut.ir_alim/ohmdi با درج فهرستی از مقالات و پایان نامه هایی که وی راهنمایی و مشاوره آنها را بر عهده داشته، بخشی از سوابق علمی این استاد برجسته را منتشر کرد. درس اصلی تدریس شده از سوی او فیزیک کوانتومی و ذرات بنیادی بود که به همکاری او با موسسه تحقیقات ذرات بنیادی در دوران اصلاحات طی سال های ۷۶ تا ۸۰ منجر شد.

وی اخیراً در زمینه مدل های کیهان شناسی برای توصیف انرژی تاریک نیز فعال شده بود. آخرین مقاله او با نام Remarks on generalized Gauss Bonnet dark energy در ژورنال فیزیکال ریویو دی چاپ شده که مربوط است به مدلی گرانشی برای توصیف انرژی تاریک که کیهان شناسان بر این باورند که این انرژی تشکیل دهنده ۷۰ درصد ماده انرژی کیهان است.

او در حوزه فیزیک هسته یی فاقد مقاله است. با این حال مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه از مرحوم علی محمدی با عنوان «اندیشمند هسته یی» یاد کرده و آن را به عوامل صهیونیستی و مزدوران امریکا نسبت داد. هرچند این موضوع روز گذشته با واکنش وزارت خارجه امریکا روبه رو شد و دست داشتن در این ماجرا را رد کردند. بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی نیز با صدور بیانیه یی ضمن محکوم کردن ترور دکتر مسعود علی محمدی خبر از آن داد که نام وی در لیست افراد تحریم شده توسط مجامع بین المللی قرار داشت و اعلام کرد؛ دشمنان با ترور دانشمندان هسته یی نمی توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند. به گزارش ایرنا در بخشی از این بیانیه آمده است؛ دکتر مسعود علی محمدی که نامش در لیست افراد تحریم شده توسط مجامع بین المللی قرار داشت، از جمله استادان برجسته دانشکده فیزیک دانشگاه تهران بوده و شأن و رتبه علمی ایشان مورد تایید تمامی دانشگاهیان است. این دانشمند هسته یی خدمات شایان توجهی را به پیشرفت های بومی کشور در موضوع هسته یی و تربیت فرزندان این ملت انجام داده است. ساعاتی پس از این واقعه تروریستی برخی از سایت ها با استناد به خبر یک سایت، این اقدام را متوجه «انجمن پادشاهی» دانستند. انجمنی که برای نخستین بار نام آن پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در رسانه های رسمی مطرح شده و یک گروه اپوزیسیون نظام معرفی شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که اطلاعیه یی در سایتی اینترنتی با عنوان «تکاوران تïندر»، منتشر شده که مدعی است به «انجمن پادشاهی ایران» تعلق داشته و مسوولیت این ترور را برعهده گرفته است.

● شبیه ترور عماد مغنیه

در این میان سایت اصولگرای تابناک وابسته به محسن رضایی نیز در تحلیلی با عنوان «چگونه اسرائیل پشت صحنه ترور دانشمند اتمی ایران است؟» خبر از آن داد که «اسرائیل در ترور دانشمندان اتمی یا از بین بردن تلاش کشورهای اسلامی عربی برای دستیابی به تکنولوژی اتمی یا طرح های موشکی بالستیک، ید طولایی دارد.» این سایت با برشمردن برخی از این اقدامات تروریستی در خاتمه این گونه نتیجه گیری کرد؛ «بر اساس برخی اخبار رسیده، عناصر منافقین، بازوان اجرایی ترورهای رژیم اسرائیل در داخل هستند. گفتنی است عملیات ترور شهید پروفسور مسعود علی محمدی بی شباهت به ترور عماد مغنیه رهبر نظامی حزب الله لبنان در سوریه نیست.»

محمدجواد لاریجانی رئیس موسسه فیزیک نظری نیز در این باره به تابناک گفت؛ شهید بزرگوار دکتر علی محمدی، از فیزیکدانان برجسته و بزرگ کشور و از افرادی بود که بین تدین و دانش جمع کرده بود؛ از علاقه مندان به انقلاب اسلامی بود. دکتر علی محمدی چهره یی کاملاً شناخته شده در علم فیزیک نظری بود و تحقیقات ایشان درباره فیزیک هسته یی بود... این آغاز، نمونه و نشانه یی است از پختگی و توانمندی علمی کشور ما که سبب شده است دشمن، علمای کشور را آماج قرار دهد و این تاییدی است بر گفتار مقام رهبری که امروز جبهه عملی، جبهه جهاد و نجات و پیشروی کشور است؛ البته دشمن اشتباه بزرگی کرده است و به برکت خون پاک دکتر علی محمدی ده ها علی محمدی تازه نفس وارد میدان مجاهدت علمی کشور خواهند شد. ما از این حادثه بسیار متاثر هستیم و البته به گمان من این توطئه، آغاز تهاجم به توانمندی علمی کشور است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا