در ورامین :آگهي استخدام ، دختر جوان را به قتلگاه کشاند

یزدفردا "سرویس حوادث :پلیس:گروه استان ها- با تلاش شبانه روزي کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان ورامين استان تهران ، قاتلاني که با درج آگهي استخدام کذايي ، طعمه خود را به قربانگاه کشانده و جسد وي را تکه تکه کرده بودند دستگير شدند.

، «سرهنگ مهدي يارندي» معاون اجتماعي استان تهران با اعلام اين خبر گفت : بدنبال ناپديدشدن دختر جواني به نام «سوسن» در بعداز ظهر روز هفتم دي ماه امسال ، ماموران پليس آگاهي شهرستان ورامين اقدامات گسترده اي را در اين خصوص آغاز كردند.


وي افزود: پس از انجام يكسري تحقيقات مشخص شد خانواده «سوسن» داراي حسن شهرت در محل بوده وهيچ انگيزه فراري براي فرزند اين خانواده وجود نداشته است که به خاطر اهميت موضوع واحتمال وقوع جنايت ، كار آگاهان پليس آگاهي مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند .


سرهنگ يارندي اظهار داشت : مأموران عليرغم نبود سرنخ قابل توجهي ، طي تحقيقات تکميلي متوجه شدند دختر گمشده روز حادثه با مشاهده اعلاميه آگهي استخدام که به صورت تک برگ در محل آنها پخش شده بود از منزل خارج و ديگر بازنگشته است .


وي در ادامه گفت : به همين منظور شماره تلفن تماس مندرج در آگهي استخدام رد يابي و مشخص شد که شماره تماس موجود در اختيار صاحب يک کارگاه توليدي غير فعال است ، بنابراين با شگردهاي خاص پليسي محل سکونت فرد مذکور در مخروبه اي در يکي از روستاهاي سطح شهرستان ، شناسائي وبلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.


يارندي ادامه داد: با حضور پليس و بازرسي از محل که شبيه کارگاه چرم سازي بود ، زن جواني که مدتي قبل از خانه فرار و در آن مکان زندگي مي کرد دستگير شد.


معاون اجتماعي استان تهران تصريح كرد : با انتقال زن جوان به پليس آگاهي ، وي در ابتدا از حضور «سوسن» اظهار بي اطلاعي کرد ولي سرانجام طي بازجوئيهاي پليسي لب به اعتراف گشود و از وقوع جنايتي هولناک در آن خرابه خبر داد.


وي گفت : با اعترافات متهم ، مشخص شد که زن جوان به همراه همسرش «غلام» با طرح ريزي يک نقشه قبلي ، آگهي استخدام چند کارگر خانم را در شهر پخش و هنگاميکه «سوسن» جهت کار به کارگاه مراجعه مي کند ، غلام با همدستي همسر خود او را با خوراندن 6 عدد قرص خواب آور وي را بيهوش و سپس وي را تکه تکه کرده و اموال و جواهرات او را به سرقت مي برند.


سرهنگ يارندي اظهار داشت : به دنبال اعترافات زن جوان ، در کمتر از نيم ساعت تمامي مخفيگاههاي متهم فراري تحت کنترل قرار گرفت و هنگاميکه وي قصد فرار از روي پشت بام را داشت دستگير و با راهنمايي هاي او تکه هاي جسد دختر جوان کشف شد .


گفتني است ، متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.


هشدار پليس :


معاون اجتماعي استان تهران خاطر نشان کرد : متاسفانه به خاطر عدم توجه شهروندان به توصيه هاي پليسي تا كنون افراد زيادي قرباني حسن اعتماد به آگهي و اعلاميه هاي استخدام كذايي شده اند و افراد فرصت طلب و سود جو تحت عناوين شركتهاي خدماتي ، تجاري ، سرمايه گذاري ، كاريابي و ... بدون اخذ مجوز رسمي از مراجع ذيصلاح شروع به فعاليت در پوشش شركت با تبليغات و وعده هاي دروغين از حسن اعتماد مردم سوء استفاده کرده و اقدام به كلاهبرداري هاي كلان ، جعل اسناد ، اغفال نوجوانان و جوانان خصوصاً دختران جوان ، فروش اجناس تقلبي و ... مي کنند.


سرهنگ يارندي در پايان به شهروندان توصيه کرد : ضروري است در اينگونه موارد شهروندان مخصوصا بانوان هوشيارانه تر عمل کرده و به هنگام مراجعه به شرکتهايي که از طرق مختلف درخواست استخدام نيرو کرده اند سعي کنند بررسي هاي لازم را در خصوص صحت و سقم آگهي استخدام و معتبر بودن شرکت يا کارگاه مورد نظر را انجام دهند و حتي المقدور به همراه يکي از بستگان نزديک خود در آنجا حضور يابند و از مراجعه انفرادي و بدون اطلاع بستگان خودداري کنند و در صورت بروز هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا