قبل از صبحانه مسواک بزنید
یک دندانپزشک با بیان این که در فعالیتهای روزانه حین صحبت و نوشیدن مایعات، غلظت بزاق دهان دستخوش تغییرات میشود؛ گفت: اما پس از بیداری از خواب شبانه بزاق به علت سکون طولانی مدت در دهان غلیظ و PH اسیدی پیدا کرده که اثر تخریبی را بر روی مینای دندان میگذارد.

به گزارش  ایسنا، دکتر توکلی گفت: از این رو در هنگام صبح مینای دندان نرم و با صرف صبحانه حاوی شکر، شیرینی به منافذ ریز دندان نفوذ و زمینه تخریب آن را فراهم میکند. بنابراین دندانپزشکان مسواک زدن پیش از صرف صبحانه یا بیش از نیم ساعت پس از خوردن صبحانه را توصیه میکنند.

وی مدت زمان لازم برای مسواک زدن موثر در تمیز نگهداشتن دندانها را حدود ۵ دقیقه برشمرد و افزود: استفاده از نخ دندان و توجه به نحوه تغذیه حاوی مواد قندی کمتر و کلسیم بیشتر هم برای سلامت دندانها سودمند است.

دکتر توکلی با بیان اینکه کیفیت خدمات دندانپزشکی ایران با پیشرفته ترین کشورها برابری میکند؛ تصریح کرد: کلیه درمانهای نوین دندانپزشکی نظیر ایمپلنت به صورت روتین در ایران انجام میشود؛ به نحوی که دندانپزشکان ایرانی همواره بیمارانی از کشورهای همسایه برای دریافت این خدمات دارند.

وی استفاده از سلولهای بنیادین در دندانپزشکی را در مرحله آزمایشگاهی و تجربی عنوان کرد و گفت: در ۳۰ سال پیش بیشترین علت مراجعه به دندانپزشکی، کشیدن دندان بود اما در حال حاضر دندانها را معمولا پر و ترمیم میکنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا