ترافیک شهربافق در روی میز شورای  ترافیک شهرستان


بافق:علی حسن پور خبرنگاریزدفردا:"حسین ندافیان " در جلسه شورای ترافیک شهرستان که پنج شنبه در محل فرمانداری برگزارشد ضمن عرض تبرک اعیاد شعبانیه به اعضای شورای ترافیک شهرستان ، به برخی از مصوبات نشست قبلی اشاره کرد و خواستار گزارش شد .

رییس شورای ترافیک شهرستان برگزاري مستمر جلسات شوراي ترافيك را نقش بسزايي در برطرف كردن مشكلات ترافيكي ، رونق و بهبود عبور و مرور شهري دانست و بر سامان دهي ترافيك در شهر تاكيد كرد و گفت اين سامان دهي نيازمند برنامه ريزي دقيق و فرهنگ سازي گسترده اي است كه بايستي همه با هم تلاش كنيم تا مشكلات و مسائلي كه شهرستان در رابطه با ترافيك روبرو می باشد مرتفع گردد .


ندافیان با اشاره به تردد زیاد کامیونهای حامل مواد معدنی در شهرستان ،بهره برداری از یک باند کنار گذر جنوبی را در جلوگیری بروز حوادث بسیار مفید دانست و گفت با کاهش حجم تردد وسایل نقلیه سنگین در شهر حفظ جان همشهریان ،امنیت جاده ای و کاهش حوادث ترافیکی را در شهر بهمراه داشته و ابراز امیدواری کرد :با تکمیل هرچه سریعتر باند اول بهمراه تقاطع ها ، بهره برداری کامل انجام گیرد تا دیگر شاهد حوادث ناگوار ترافیکی نشویم.


وی به جلسه ویدئو کنفرانس با معاون عمرانی استاندار در هفته اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در رابطه با کنار گذر بافق جلسه ای با حضور مدیر کل راه و ترابری و رئیس پلیس راه استان در دفتر معاون عمرانی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد که خواستار تسریع در عملیات آن همچنین مساعدت از سوی مدیران استان شد.


در این نشست سروان زارع مدیر راهنمایی و رانندگی شهرستان گزارشی از وضعیت ترافیکی شهر داد و گفت : در زمینه تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته در دوره مشابه از هفت مورد به دو مورد کاهش داشتیم .


سروان زارع به برخی از نقاط حادثه خیز در شهرستان همچنین افزایش بی رویه موتور سیکلت در بافق اشاره کرد و گفت : برای جلوگیری از حوادث ترافیک باید فرهنگ سازی از سوی خانواده ها و همچنین مسئولین صورت گرفته و با یک مدیریت کلی و قانونی با راکبان خلاف کار برابر قانون رفتار شود.


وی همچنین تردد کامیونهای حامل مصالح ساختمانی در شهر را ممنوع دانست و افزود : برای حل این مشکل باید یک ساعت مشخص برای عبور و مرور این کامیونها در نظر گرفت و هر گونه تردد در شهر به غیر از ساعتهای مشخص شده ممنوع و وسیله نقلیه آنها طبق قانون جریمه و به پارکنیگ منتقل خواهد شد.


در پایان این جلسه در خصوص روانسازی و بهبود تردد در سطح شهر نیز بحث و تبادل نظرگردید و تصمیماتی به شرح ذیل مصوب شد:


1- با نصب علائم راهنمایی و رانندگی در ورودی و خروجی شهر هر گونه تردد کامیون و وسایل نقلیه سنگین در شهر (بجز کامیونهای مواد غذایی و سوخت) از ساعت 9 الی 14 و 17 الی 21 ممنوع شود .


2- مقرر شد از سوی شهرداری یک مکان واحدی بعد از اداره راه و ترابری برای توقف کامیونهای حامل مصالح ساختمانی در نظر گرفته شود.


3- مقرر شد از سوی شهرداری و شرکت سنگ آهن یک مجموعه رفاهی شامل ( سوپرلبنیات ، آپاراتی ، استراحتگاه و ...) ویژه کامیونهای حامل مواد معدنی در کنار گذر احداث شود .


4- مقرر شد در محل تقاطع خیابان پیر مراد ، بلوار امام جعفر صادق (ع) با خیابان شیخ محمد تقی بافقی شهرداری نسبت به نصب بلوک و ایجاد سرعتگیر اقدام نماید .


5- برای جلوگیری از تصادفات عابرین پیاده عبوری از میدان امامزاده عبدا...(ع) ، مقرر شد از سوی شهرداری اطراف میدان مذکور با نصب نرده همچنین رعایت چند گذرگاه ویژه عابرین پیاده در اسرع وقت اقدام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا