مقتول به اشتباه کشته شده است

قتل پیشکسوت وزنه‌برداری در شهریار

یکی از پیشکسوتان وزنه‌برداری پس از حمله 3 مرد مهاجم مقابل خانه‌اش در شهریار کشته شد. این حادثه 25 روز پس از قتل رو ح الله داداشی از مردان آهنین ایران در کرج صورت گرفت

چهارشنبه هفته گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار تماس گرفت و از زخمی شدن مرد همسایه‌اش در مرکز شهر خبر داد.

 

دقایقی بعد با حضور ماموران انتظامی در محل حادثه معلوم شد، یک مرد میانسال به نام یعقوب محبوب‌وند که از پیشکسوتان وزنه‌برداری بوده، با ضربات چاقو بشدت زخمی شده است.

 

در پی این حادثه، مرد زخمی به بیمارستان منتقل و تلاش پزشکان برای نجات وی آغاز شد، اما او به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

 

با گزارش موضوع به بازپرس احمدی، کشیک ویژه قتل دادسرای شهریار و هماهنگی قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

 

کارشناسان پزشکی قانونی نظر دادند وی بر اثر اصابت جسمی نوک تیز به قلب جان باخته است. با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی در این رابطه آغاز شد.

 

ماموران با حضور دوباره در محل حادثه و تحقیق از همسایگان متوجه شدند، 3 موتورسوار در محل حادثه حاضر شده و پس از مشاهده مقتول که مشغول نظافت مقابل خانه‌اش بوده، یکی از آنها با چاقو به وی حمله می‌کند اما پس از حمله ضارب به مقتول یکی از موتورسوارها فریاد زده، اشتباه کردی. او طرف نزاع با من نبوده است.

 

شاهد حادثه از جنایت گفت

 

یکی از شاهدان حادثه در این رابطه به پلیس گفت: من مهمان مقتول بودم. روز حادثه 2 نفری به خیابان آمده و در حال آبیاری باغچه مقابل خانه بودیم. در همین موقع 2 موتورسیکلت در نزدیکی‌مان توقف کرد و 3 مرد که راکبان آن بودند، پیاده شده و به سمتمان آمدند.

 

شاهد حادثه اضافه کرد: مردان غریبه در حالی که شوکر به دست داشتند، به ما نزدیک شدند. یکی از آنها مرا به کناری پرت کرد و به سمت مرد صاحبخانه ـ یعقوب ـ حمله‌ور شد. با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم، اما مردان مهاجم ما را کتک زدند.

 

وی با اشاره به جنایت گفت: یکی از مردان مهاجم چاقویی را به قلب مرد صاحبخانه فرو برد.اما وقتی دیگر راکب موتورسیکلت به آنها ملحق شد با دیدن یعقوب فریاد زد، او فرد موردنظر نیست، به اشتباه او را زده‌اید و بعد هر 3 نفر سراسیمه سوار موتورسیکلت‌ها شده و از محل متواری شدند.

 

شاهد حادثه اضافه کرد: با آمدن همسایه‌ها به خیابان راکبان موتورسیکلت را تعقیب کردیم، اما آنها در شلوغی شهر ناپدید شدند. با اطلاعات به دست آمده از تنها شاهد حادثه، چهره‌نگاری رایانه‌ای از 3 مرد مهاجم صورت گرفت و تصاویر آنها همراه مشخصات 2 موتورسیکلت در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت. با دستور بازپرس احمدی، رئیس شعبه هشتم دادسرای شهریار، تحقیقات برای دستگیری ضارب فراری و 2 همدست او آغاز شده است.

 

مرحوم یعقوب محبوب‌وند با سابقه چند سال عضویت در تیم کارگری سایپا، عناوین متعدد قهرمانی وزنه‌برداری در نوجوانی و جوانی و پیشکسوت‌ها در کارنامه‌اش وجود داشت.

 

منبع:  جام‌جم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا