کری وزارت کشور و شهرداری بر سر تونل توحید


دبیر شورای عالی ترافیک از احتمال جمع آوری تونل توحید در مدیریت بعدی شهرداری تهران به دلیل افزایش تصادفات خبر داده است. این در حالی است که سخنگوی شهرداری گفته های او را غیرکارشناسی و ناشی از بی‌تجربگی می داند.

نزدیک به دو سال است که از زمان افتتاح تونل توحید می گذارد. تونلی که هنوز هم آلودگی هوای داخل آن، نشت آب از سقف هایش و هزینه های چند برابری آن از برآور دهای اولیه مورد انتقاد برخی از کارشناسان و اعضای شورای شهر است. با این وجود هیچگاه سخنی از برچیده شدن این تونل از سوی منتقدان مطرح نشده است. اما دبیر شورای عالی ترافیک در اظهار نظری اعلام کرده موضوع برچیده‌شدن و جمع‌آوری تونل توحید در آینده‌ای نزدیک از سوی کارشناسان بررسی و مطرح می شود.

واکنش دبیر شورای عالی ترافیک به حذف دور برگردان ها

مجتبی شفیعی با بیان این که احتمال دارد مدیریت بعدی شهرداری تهران به کلی این تونل را جمع کند،به اشکالات این تونل اشاره می کند و می گوید: شیب ورودی و خروجی به تونل توحید فوق‌العاده زیاد است. این تونل کنار دو تونل مترو احداث شده و رمپ‌های دسترسی به تونل به همین علت دارای شیب تند است و تصادفات زیادی را تا کنون رقم زده است.

او این سخنان را در واکنش به خبر حذف دور برگردان ها در تهران به یکی از روزنامه های صبح گفته است: شهرداری تهران چندی قبل اعلام کرد که به خاطر وقوع تصادفات، اقدام به حذف دوربرگردان‌ها می کند. این در حالی است که اگر واقعا بحث جلوگیری از تصادفات و ایمن‌سازی است، کارهای بسیار مهمتری باید انجام دهیم. به طور مثال تونل توحید طبق آماری که به ما ارائه شده از حادثه‌خیزترین نقاط ترافیک شهر است.

دبیر شورای عالی ترافیک ادامه می‌دهد: اگر قرار است نقاط حادثه‌خیز بررسی و جمع‌آوری شود خوب است به آمار پلیس درباره تصادفات نیز توجه شود و بعد مقایسه کنند که آمار حوادث در کدام نقاط شهر بیشتر است.

وی می‌افزاید: در جلساتی که قبل از افتتاح تونل توحید با حضور مدیران ترافیکی شهرداری تهران برگزار شد مدیرعامل سابق مترو به عنوان عضوی از مجموعه مدیریت شهری تهران درباره نحوه ساخت تونل توحید هشدار داد و متذکر شد که این تونل دقیقاً کنار دو تونل مترو قرار دارد و اجرای آن علاوه بر در پی داشتن مشکلات اجرایی با شیب بسیار تندی همراه است.

حذف تونل توحید تشویش اذهان عمومی است


موسی الرضا ثروتی؛ نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و عضو فراکسیون مدیریت شهری دراین رابطه به مهر می گوید: حذف یکی از پروژه های بزرگ شهری مانند تونل توحید بسیار غیر کارشناسی است زیرا هر گونه تغییر در شهر نیاز به بررسی در شورای شهر تهران دارد و نباید با این گونه سخنان سبب تفرقه افکنی شویم.

سخنگوی شهردار تهران نیز در واکنش به چنین اظهار نظرهایی به خبرنگار مهر می گوید: گمانم وی تا کنون پا به تونل توحید نگذاشته اند که چنین انتقادهایی را مطرح می کنند.

بزرگراه پردیس را با تونل توحید اشتباه گرفته اند

سید محمد هادی ایازی با رد حادثه خیز بودن تونل توحید ادامه می دهد: گمانم ایشان بزرگراه پردیس را با تونل توحید اشتباه گرفته اند. با این حال هنوز هم برخی معتقدند این تونل یکی از نقاط پر حادثه شهر است. چنانچه چندی پیش فیلمی از تصادفهای دلخراش تونل توحید منتشر شد. هر چند پس از مدتی اعلام شد این فیلم ها قدیمی است.

تونل توحید حادثه خیز نیست


سرهنگ جلال بذرافشان در پاسخ به این پرسش مهر که آیا تونل توحید منطقه ای حادثه خیز است می گوید: این تونل از نظر ترافیکی دارای مشکلاتی است از جمله نداشتن خروجی در زمان بروز حادثه اما رعایت سرعت مناسب که 60 کیلیومتر در ساعت است می تواند حوادث را به شدت در این تونل کاهش دهد.

او با تاکید بر این که حوادثی که در این تونل رخ می دهد به دلیل سرعت بالا و بی‌احتیاطی رانندگان است می گوید: این تصادفات ربطی به مشکلات هندسی تونل ندارد.

سرهنگ بذرافشان ادامه می دهد: با نصب دوربین های کنترل ترافیک آمار تصادفات تونل بسیار کاهش یافته است و نمی توان گفت این تونل جزو مناطق حادثه‌خیز است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا