13 نفر از اعضای پ.ک.ک بازداشت شدند

حمله انتحاری در آنتالیا، بازداشت ۱۳ نفر از اعضای حزب کارگران کردستان در استانبول و ادامه درگیریها در جنوب شرق ترکیه از جمله تحولات مهم این کشور به شمار می رود

روزنامه زمان ترکیه گزارش داد که یک عامل انتحاری روز گذشته خودش را در نزدیکی یک ژاندارمری در آنتالیا منفجر کرد که سبب کشته شدن خود و زخمی شدن چندین فرد دیگر شد.

نیروهای امنیتی مانع ورود این عامل انتحاری شدند که درصدد ورود به مرکز نظامی در حومه آنتالیا بود و در جریان این حمله کشته شد.


همچنین خبرگزاری آناتولی در گزارشی از بازداشت ۱۳ نفر از مظنونین حزب کارگران کردستان موسوم به "پ.ک.ک" در شهر استانبول بزرگترین شهر ترکیه خبر داد.


بر اساس این گزارش، تیمهای پلیس بخش مبارزه با تروریسم به چندین منزل مسکونی در استانبول حمله کرده و ۱۳ نفر را که مظنون به شرکت و دست داشتن در فعالیتهای تروریستی بودند، بازداشت کردند.


خبر دیگر اینکه در درگیریها میان نیروهای امنیتی ترکیه و اعضای پ.ک.ک در جنوب شرق ترکیه دو نظامی ترک کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.


مجروحان برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند که دو نفر از آنها در بیمارستان جان خود را از دست دادند.


افزایش حملات پ.ک.ک تنها چند روز پس از هشدار دولت ترکیه درباره آغاز عملیات مرزی علیه اعضای حزب کارگران کردستان در شمال عراق انجام می شود.


حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک که آنکارا و بسیاری از کشورها آن را یک گروه تروریستی به شمار می آورند، از سال ۱۹۸۴ خواستار حاکمیت مستقل بر جنوب شرقی ترکیه بوده است.

 

منبع:  مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا