تکذیب شایعه منع تردد پراید در جاده ها

یزدفردا:رییس پلیس راههای کشور اعلام كرد: شایعات درباره محدودیت تردد خودروی پراید در جاده ها صحت ندارد.

سرهنگ مهماندار افزود: اما با این وجود به نظر می رسد با توجه به اینکه برخی خودروها از ضریب ایمنی قابل قبولی برخوردار نیستند، در آینده برای تردد برخی آنها محدودیت ایجاد شود.

او گفت: یا پلیس باید تردد برخی خودروها را به دلیل آسیب پذیری محدود کند یا وزارت صنعت و سازمان استاندارد ضریب ایمنی خودروها را به خریداران اعلام کند تا مردم بدانند خودرویی که سوار می شوند در چه حد از ایمنی قرار دارد.

رییس پلیس راههای کشور افزود: اطلاع از میزان ایمنی خودروها موجب می شود تا کاربران آنها نیز خود کنترلی به رانندگی خود داشته باشند و از بروز برخی حوادث جلوگیری کنند.

افزود: اگر چنین اتفاقی نیفتد پلیس مجبور خواهد بود برای حفظ جان و امنیت مردم برای برخی خودروها در بعضی معابر محدودیت ایجاد کند تا مردم سفری سالم و امن داشته باشند.

او در خصوص امنیت خودروی پراید نیز گفت: این خودرو از لحاظ ایمنی بسیار ضعیف است و به خاطر ضعف بدنه ای آن با کوچکترین حادثه بیشترین خسارت جانی و مالی را متحمل میشود.

رییس پلیس راههای کشور پیشنهاد کرد رانندگان خودروی پراید سعی کنند تا در جاده ها از این خودرو استفاده نکنند و در صورت لزوم با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل حرکت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا