هشدار پلیس فتا درباره فیلترشکن


پايگاه اطلاع رسان‍ی پليس فتا: سروان علی نیک نفس با اشاره به هتک حیثیت افراد در شبکه های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک اظهار داشت: در ایران افراد بخصوص بانوان پس از عضویت در این شبکه عکس‌هایی از خود روی شبکه قرار می‌دهند که حاضر نیستند حتی آن عکسها را در فضای واقعی به کسی نشان دهند. این عکس‌ها و اطلاعاتی که بی‌ضابطه روی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد زمینه هر سوءاستفاده‌ای را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه اغلب شکایت‌ها از شبکه‌های اجتماعی مربوط به سوءاستفاده از اطلاعات و عکس‌های شخصی افراد است ادامه داد:البته به جز شبکه های اجتماعی،اخاذان اینترنتی از سایت های خدمات دهنده آپلود عکس و وبلاگ ها نیز برای رسیدن به مقاصد شومشان استفاده می کنند.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با هشدار نسبت به استفاده از فیلترشکن و وی پی ان تاکید کرد: استفاده کنندگان از فیلتر شکن توجه کنند که اطلاعات آنها بر روی سرورها ثبت می شود و افراد ارائه دهنده این فیلتر شکن ها به اطلاعات آنها دسترسی دارند. ضمن اینکه استفاده از فیلترشکن طبق قانون ممنوع است.

نیک نفس با اشاره به افزایش جرایم هتک حیثیت و انتشار اطلاعات افراد در فضای مجازی افزود: متاسفانه جرایم مرتبط با هتک حیثیت و انتشار اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی روندی شتابان دارد و هر روز میزان پرونده های تشکیل شده مرتبط با این موضوع در حال افزایش است. به هموطنان و استفاده کنندگان از اینترنت و تلفن همراه توصیه می شود در نگهداری رایانه و گوشی خود نهایت دقت را داشته باشند و روی تمامی فایل های خود رمزی ترکیبی قرار دهند چرا که بسیاری از وسایل ارتباطی سرقت شده یا مفقودی فاقد رمز است و افراد به راحتی به اطلاعات آن دسترسی پیدا می کنند.

منبع:

پليس فتا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا