یزدفردا:شهردار تهران در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه پیش بینی کرد اصولگرایان معتدل در انتخابات پارلمانی آینده ایران ، پیروز شوند.

 محمد باقر قالیباف در این گفت و گو اظهار داشت: پیش بینی می کنم کاندیداهایی که در گفتمان خود از عقلانیت واعتدال پیروی می کنند ، پیروز انتخابات پارلمانی خواهند بود.

خبرگزاری فرانسه درباره قالیباف می نویسد: وی قبلا فرمانده نیروی هوایی سپاه و پلیس ایران بود او همچنین کاندیدایی بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2005 در برابر محمود احمدی نژاد، شکست خورد. در همان سال ، قالیباف جایگزین احمدی نژاد در راس شهرداری تهران شد و فعالیت هایش در این مجموعه به ویژه در زمینه های بهینه سازی روند اداری شهرداری، افزایش پارک ها و بهبود زیرساخت های حمل و نقل عمومی با تمجید بسیاری روبه رو شد.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: به رغم اینکه قالیباف در انتخابات جنجالی دومین دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد کاندیدا نشد اما هنوز به عقیده بسیاری، او کاندیدای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران در سال 2013 است ؛‌انتخاباتی که احمدی نژاد نمی تواند در آن کاندیدا شود.

این رسانه ادامه داد: قالیباف در این مصاحبه با شفافیت درباره برنامه های آتی خود برای سمت ریاست جمهوری، صحبت نکرد اما کمتر از دو ماه به انتخابات آینده پارلمانی در دوم مارس 2012 زمان باقی مانده است. انتخاباتی که به نظر می رسد زورآزمایی دو اردوگاه اصولگرایان منتقد و هوادار احمدی نژاد باشد. قالیباف ابراز امیدواری کرد پارلمان جدید نسبت به پارلمان فعلی بهتر باشد.

او گفت: تمایل ندارم پارلمان جدید به صحنه نزاع بین گروه ها تبدیل شود بلکه باید پارلمانی باشد که بتواند ملت را در مسیر پیشرفت و توسعه راهبری کند.

منبع
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا