احمدی ‌مقدم: افزایش نقدینگی عامل افزایش زورگیری است
وی در ادامه یکی از علل افزایش زورگیری را نوع فرهنگ و تربیت افراد دانست و افزود: برخی جوانان تصور می‌کنند با پذیرش ریسک و خطر می‌توانند مشکلات خود را رفع کنند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: از علل اصلی زورگیری، افزایش پول نقد، سکه و دلار در دست مردم است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ‌سردار اسماعیل احمدی ‌مقدم در حاشیه سیزدهمین یادواره شهدای بهداشت و درمان دوران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره درخواست سازمان پزشکی قانونی از نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها برای جداسازی مجرمان روانی گفت: تاکنون چنین پیشنهادی از این سازمان دریافت نکرده ایم اما نیروی انتظامی از هرگام مثبتی در جهت بازدارندگی و ساماندهی مجرمان حمایت می‌کند .

سردار احمدی مقدم در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره افزایش یا کاهش پدیده زورگیری و جرایم خشن در کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد جرایم خشن و زورگیری از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نداشته است و حتی در برخی جرایم شاهد کاهش 10 تا 70 درصدی بوده ‌ایم.

وی افزود: این کاهش نتیجه عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی سریع و قاطع به جرایم و نیز اجرای طرح‌های ارتقای امنیت در پلیس است .

فرمانده ناجا گفت: مردم علاقه زیادی به خرید اشیای قیمتی ، دلار و سکه پیدا کرده ‌اند و افزایش نقدینگی در دست مردم باعث افزایش زورگیری شده به طوری که بر اساس آمارهای موجود سرقت از منازل در این مدت تا حدودی رشد داشته است و به نظر می‌رسد سارقان در منازل به دنبال پول نقد هستند.

سردار احمدی مقدم در ادامه به جلسه اخیر خود با رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: دو روز پیش جلسه ‌ای با آقای بهمنی داشتم که از وی خواستم تمهیداتی درباره سپرده طلا در نظر گیرد تا ضمن ایجاد گردش اقتصادی مناسب ، امنیت نیز افزایش یابد و رذیس کل بانک مرکزی در این خصوص قول مساعد داد .

وی در ادامه یکی از علل افزایش زورگیری را نوع فرهنگ و تربیت افراد دانست و افزود: برخی جوانان تصور می‌کنند با پذیرش ریسک و خطر می‌توانند مشکلات خود را رفع کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: در آستانه نوروز ، معابر، بازارها و اطراف بانک‌ها را پوشش انتظامی بیشتری می دهیم.

سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره تمهیدات پلیس راهور برای جلوگیری از تردد خودروهای ناایمن در جاده‌ها گفت: برخی خودروها به علت ارتقای ساختار و استانداردها ناایمن اعلام می‌شوند که پلیس نمی‌تواند به این علت از تردد این خودروها جلوگیری کنند زیرا نه قانونی و نه شدنی است.

وی با بیان اینکه پلیس در صدد است عمر خودروها را تا حداکثر به 15 سال کاهش دهد گفت: البته سلیقه مردم نیز در سال‌های اخیر تغییر کرده است و مردم مایل نیستند از خودروهای با عمر زیاد استفاده کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا