‌پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از فردا/ افزایش ۲۰ درصدی نرخ از ۲۵ اسفند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته از 25 اسفند افزایش 20 درصدی در نرخ بلیت‌های اتوبوس اعمال می‌شود و پس از 15 فروردین‌ماه 91، قیمت‌های اتوبوس به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

فارس:.رئیس سازمان راهداری از آغاز پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس برای نوروز 91 از 23 بهمن‌ماه جاری خبر داد و گفت: امسال نیز همانند سال‌های قبل بلیت اتوبوس از 25 اسفند تا 15 فروردین 91 با 20 درصد افزایش قیمت ارائه می‌شود.

شهریار افندی‌زاده در خصوص پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای ایام نوروز، اظهار داشت: پیش فروش بلیت برای سفرهای نوروزی از 23 بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین از اول اسفندماه پیش‌فروش بلیت اتوبوس به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری برای سفر‌های نوروزی آغاز می‌شود، ادامه داد: طرح نوروزی سیستم حمل و نقل جاده‌ای از 25 اسفند سال جاری آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین سال 91 ادامه خواهد یافت.

افندی‌زاده افزود: تلاش کرده‌ایم بیش از یک‌هزار مرکز پیش‌فروش بلیت در سطح کل کشور ایجاد شود تا از طریق پیش‌فروش، بلیت‌ها به فروش رود و با برنامه‌ریزی مناسب بلیت در اختیار همه متقاضیان قرار گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: کسانی که علاقمند هستند از طریق سیستم اینترنتی پیش‌فروش، بلیت اتوبوس خریداری کنند می‌توانند به آدرس اینترنتی www.mosaferyar.ir مراجعه کرده و ‌بلیت خود را تهیه کنند؛ همچنین پیش‌فروش از طریق سایر سایت‌های استانی و آدرس‌های اینترنتی اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل مسافر انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش‌فروش بلیت حضوری در محل پایانه‌های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شرکت و در صورت نیاز با دایر کردن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعات کار مناسب و کافی برای آنها، انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت کافی بر نحوه عملکرد پیش فروش توسط ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استانی صورت می‌گیرد، گفت: هماهنگی با نهادهای دست‌اندرکار به ویژه پلیس راه درخصوص مواردی همچون کنترل شرایط لازم برای رانندگان، کنترل استانداردهای فنی وسایل‌ نقلیه بویژه ناوگان کمکی، نظارت بر جلوگیری از پیاده کردن مسافران در اطراف پایانه‌ها و تسهیل جریان ترافیکی جاده‌ها برای عبور کاروان‌های راهیان نور از موارد پیش‌بینی شده در راستای اجرای طرح نوروزی 91 است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌کنیم که با هماهنگی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، ارائه خدمات بیشتری در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشته باشیم و در این‌باره هماهنگی با پلیس خواهیم داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین در بحث بیمه‌ ناوگان حمل و نقل مسافری، جلسه‌ای با پلیس راه و شرکت‌های حمل و نقلی و رانندگان برگزار کرده‌ایم.

افندی‌زاده اظهار داشت: ‌مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز در راستای مدیریت ترافیک جاده‌ای و اطلاع‌رسانی آنلاین در اختیار مسافران خواهد بود.

* افزایش 25 درصدی نرخ بلیت اتوبوس از 25 اسفند تا 15 فروردین 91

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته از 25 اسفند افزایش 20 درصدی در نرخ بلیت‌های اتوبوس اعمال می‌شود و پس از 15 فروردین‌ماه 91، قیمت‌های اتوبوس به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

افندی‌زاده اضافه کرد: بسیاری از استان‌ها در ایام نوروز مسافرپذیر هستند و برخی از استان‌ها نظیر استان تهران تنها در ایام نوروز، مسافر از آنها خارج می‌شود، بنابراین پیش‌بینی افزایش 20 درصدی قیمت بلیت تنها از 25 اسفند 90 الی 15 فروردین 1391 خواهیم داشت که بلافاصله شرکت‌های حمل و نقلی باید از 16 فروردین 1391 به قیمت‌های قبلی برگردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دلیل دیگر این افزایش آن است که انگیزه‌های لازم برای شرکت‌های حمل و نقلی در راستای خدمات مناسب و مطلوب و سرویس‌های فوق‌العاده وجود داشته باشد؛ به هر حال در این ایام بیش از 40 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود و طبیعتاً ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای بیشتر است، بنابراین این افزایش قیمت به ایجاد سرویس‌های فوق‌العاده و ارائه خدمات مطلوب‌تر کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی سفر از سوی مسافران، اظهار داشت:‌ ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای بالا است و ما این قول را به مردم می‌دهیم در صورت انجام سفرهای برنامه‌ریزی‌شده، ناوگان به اندازه کافی در اختیار مسافران باشد.

افندی‌زاده درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به مسافران در ایام طرح نوروزی سال 1391، اظهار داشت: طی اجرای این طرح مرکز مدیریت راه‌ها در تهران و استان‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، شماره‌های 141 (210 خط) و 9-88926668 درخصوص وضعیت راه‌ها به طور شبانه‌روزی پاسخگوی هموطنان هستند و سرویس پیام کوتاه 1000141 جهت دسترسی آسان مسافران به وضعیت راه‌ها و فاصله بین شهرها (با وارد کردن کد شهر مبدأ‌ و کد شهر مقصد برای اعلام وضعیت و طول محور) فعال است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا