روز یکرنگی فوتبالی های ایران :همه چیز در باره بازی استقلال و الاتفاق عربستان +حواشی وحضور  قرمزها



یزدفردا ورزشی::علی آبادی:بازی استقال و الاتفاق یکی از افتخاراتی است که کمتر در فوتبال ایران  وقوع می افتد در یک روز خوب ایرانی ها بار دیگر ثابت نمودند که هر زمان که اراده نمایند می توانند با هم باشند و در مواقع حساس همین اتحاد بوده است که نام ایران و ایرانی را سربلند نموده است .


آبی ها و قرمزهای تهرانی در یک حرکت فرهنگ ساز با هم در برابر الاتفاق عربستان که چند وقتی است دولت سرسپرده آن کشور تلاش های خصمانه ای را علیه ملت ایران آغاز نموده و  خصوصا در بحث تحریم نفت ایران برای خوش خدمتی به اربابان خود به  یکی از منفورترین کشور های  دشمن ملت ایران بدل گردیده است و قرمز های پایتخت با حضور در ورزشگاه و تشویق رقیب مادرزاد خود نشان دادند که هرگاه مسئله ملی باشد رنگها به یکرنگ تبدیل خواهد شد و آن هم رنگی به جز رنگ ایران عزیز نخواهد بود .

با هم مرور می کنیم این یکرنگی استقلالی های آبی نشان را با پرسپولیسی های قرمز ایران را :



مرحله دوم پلي آف ليگ قهرمانان ‌آسيا 2012

استقلال - الاتفاق ساعت 17:20 بيست و نهم بهمن

ساعت ديدار تيم‌هاي استقلال و الاتفاق در پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا مشخص شد.


     به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حریف استقلال در مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا الاتفاق عربستان است که برنده این دیدار به گروه اول لیگ قهرمانان آسیا که در آن تیم های الجزیره امارات، الریان قطر و نسف ازبکستان حضور دارند راه پیدا می کند.

دیدار تیم های استقلال و الاتفاق عربستان در تاریخ شنبه 29 بهمن ساعت 17:20 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.


اسامي داوران ديدار استقلال و الاتفاق عربستان

اسامي داوران استقلال ايران و الاتفاق عربستان در مرحله دوم پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا اعلام شد.



    به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسامی داوران دیدار استقلال و الاتفاق عربستان که شنبه 29 بهمن ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود به شرح زیر است:

داور: والنتین کوالنکو از ازبکستان

کمک داور اول: رافائل الیاسوف از ازبکستان

کمک داور دوم: مامور سایدکاسیموف از ازبکستان

داور چهارم: وادیم آگیشف از ازبکستان

ناظر بازی: ناصر ریامی از عمان

ناظر داوری: سعید سالم از امارات


پزشک استقلال: جباري به الاتفاق نمي‌رسد

پزشک تيم فوتبال استقلال گفت: اگر براي درمان زندي فرصت بيشتري داشتيم بهتر بود.


    اکبر رضایی در مورد وضعیت فریدون زندی عنوان کرد: زندی از ناحیه همسترینگ کشیدگی درجه یک دارد. او فعلا باید استراحت کند تا ببینم شرایطش چطور می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که زندی به بازی شنبه مقابل الاتفاق می رسد یا خیر گفت: اگر ما برای درمان زندی فرصت بیشتری داشتیم بهتر بود اما همه چیز بستگی به شرایط او در چند روز آینده دارد.

پزشک تیم استقلال در مورد مجتبی جباری گفت: او به بازی با الاتفاق نمی رسد.



پروين:

پرسپوليسي‌ها از استقلال ايران حمايت کنند

هيئت مديره باشگاه پرسپوليس گفت: بحث بازي استقلال و الاتفاق عربستان ملي است و آبي‌پوشان مقابل اين تيم حمايت پرسپوليسي‌ها را خواهند داشت.


علی پروین درخصوص بازی استقلال و الاتفاق عربستان اظهار داشت: انشاءالله مردم هر کاری دارند زمین بگذارند و ساعت 17:30 شنبه آینده برای حمایت از "استقلال ایران" به ورزشگاه آزادی بیایند.

وی افزود: بحث بازی استقلال و الاتفاق عربستان بحث ملی است. انشاءالله همه با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ ایران ورزشگاه آزادی را پر خواهند کرد تا عرب‌ها به خود بلرزند. استقلالی‌ها مقابل این تیم حمایت همه جانبه پرسپولیسی‌ها را خواهند داشت. شنبه استقلال، پرسپولیس مطرح نیست و بحث ایران در میان است.

پروین ادامه داد: ما همیشه با تیم‌های عربی کُری داشتیم پس باید همه حمایت کنیم و تیم خوب استقلال هم باید غیرت کند و با یک نتیجه خوب و دست پر از میدان خارج شود. انشاءالله پرسپولیس و سپاهان در کنار استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بتوانند به مراحل پایانی راه پیدا کند تا فوتبال ما نشان دهد که هنوز هم در سطح اول آسیا است.

وی خاطرنشان کرد: خودم هم کنار همه پرسپولیسی‌ها روز شنبه به ورزشگاه آزادی می‌آیم. چه عیبی دارد که استقلال ایران را تشویق کنیم تا بچه‌ها راحت‌تر به خواسته خود برسند. تیم‌های عربی همیشه سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند و درست است که مربی آنها هم برانکو است اما انشاءالله استقلالی‌ها با یک بازی خوب و تماشاگرپسند کاری می‌کنند کارستان و دل همه ملت ایران را شاد می‌کنند.

پروین درباره حضورش در تمرین امروز پرسپولیس گفت: هرچند وقت یک بار سری به تمرین پرسپولیس می‌زنیم و نگاه می‌کنیم. از من می‌پرسند دنیزلی را دیدی و من می‌گویم مگر می‌شود به تمرین برویم و سری به آقا مصطفی نزنیم. رفتم به او گفتم خسته نباشید و انشاءالله در ادامه راه موفق باشید. امیدوارم پرسپولیس روز چهارشنبه با یک بازی خوب مقابل صبا به برتری برسد و با خیال راحت به تعطیلات برود.





آندو با عصا آمد، جباري اختصاصي تمرين کرد

گزارشي از تمرين امروز استقلال

آندرانيک تيموريان با عصا در محل تمرين استقلال حاضر شد.


 تمرین استقلال امروز از ساعت 13 در زمین دستگردی درحالی آغاز شد که فریدون زندی بازیکن مصدوم آبی‌پوشان تنها غایب این تمرین بود.

* بازیکنان در ابتدای تمرین در کنار هم عکس یادگاری گرفتند.

*جواد زرینچه عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در تمرین امروز حضور داشت.

*آندرانیک تیموریان که به دلیل مصدومیت با عصا سرتمرین آمده بود با بازیکنان صحبت و دقایقی با هواداران شوخی کرد.

*پژمان منتظری کمی دیرتر از سایر بازیکنان به محل تمرین رسید و مظلومی گفت که باید جریمه شود.

*هنکه که روز گذشته بازیکنان را تمرین نداده بود و تنها نظاره‌گر تمرین بود، امروز بازیکنان را تمرین داد.

* 5 هوادار از نزدیک شاهد تمرین آبی‌پوشان بودند. شاهرخ بیانی هم تمرین بازیکنان را نظاره کرد.

*آتیلا حجازی دقایقی با تیموریان صحبت کرد، جباری‌ هم خوش و بشی با تیموریان داشت و سپس به صورت اختصاصی دور زمین دوید.

*تیموریان، مظلومی و جباری در کنار هم عکس یادگاری گرفتند، پس از آن سرمربی استقلال خطاب به تیموریان گفت: به ما که رسیدی مصدوم شدی که تیموریان گفت از دو هفته دیگر شرایطم بهتر خواهد شد.

*فیلم‌های بازی الاتفاق به دست کادر فنی استقلال رسید.

*آرش برهانی 20 دقیقه پس از شروع تمرین آمد و اعلام کرد به دلیل مشکلات مالیاتی تاخیر داشته پس از آن هم 10 دقیقه جداگانه دوید و سپس به جمع بازیکنان اضافه شد.


تمرينات استقلال پشت درهاي بسته

تمرينات تيم فوتبال استقلال در دو روز آينده پشت درهاي بسته برگزار مي‌شود.


   به نقل از سایت باشگاه استقلال، تمرینات تیم استقلال طی دو روز آینده پشت درهای بسته دنبال خواهد شد.

با اعلام کادر فنی استقلال و با توجه به دیدار روز شنبه تیم مقابل الاتفاق عربستان، تمرینات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 13 پشت درهای بسته و بدون حضور اصحاب رسانه و هواداران دنبال خواهد شد.

 


برانکو: استقلال تيم قوي و با تجربه‌اي است

سرمربي الاتفاق عربستان پيش از ديدار با استقلال در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا گفت که بازيکنان تيمش در شرايط بسيار خوبي به سر مي‌برند و آماده رقابت‌ هستند.


   تيم الاتفاق عربستان در چارچوب مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا شنبه هفته‌ آينده در ورزشگاه آزادي به مصاف استقلال مي‌رود.


برانکو ايوانکوويچ سرمربي اين تيم که سابقه هدايت تيم فوتبال ايران را هم در کارنامه دارد، درباره اين بازي گفت: استقلال تيم قوي و با تجربه‌اي است و دومين تيم برتر ايران به شمار مي‌آيد. آن‌ها 20 ميليون هوادار دارند و چندين بازيکن ملي‌پوش را در اختيار دارند. براي الاتفاق بسيار مهم است که در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و يا AFC کاپ حضور يابد.

وي افزود: ما آماده ديدار با استقلال هستيم و از نقاط ضعف و قوت اين تيم چيزهاي زيادي مي‌دانيم و ستاره‌هايش را به خوبي مي‌شناسيم. رحمتي دروازه‌بان بسيار خوبي است. زندي و تيموريان هم سابقه بازي در کايزرسلاترن و بولتون را در کارنامه دارند. جباري و برهاني هم در خط مياني و حمله از نقاط قوت اين تيم به شمار مي‌آيند. نمي‌دانم که چه بازيکناني قرار است در ديدار شنبه به ميدان روند، اما به خوبي اين تيم را مي‌شناسم. به خوبي مي‌دانيم که اين ديدار فقط يک بازي است و پيروز به ليگ قهرمانان و بازنده به AFC کاپ مي‌رود، بنابراين بايد کاملا هوشيارانه عمل کنيم.


برانکو درباره اين سوال که رقابت‌ در AFC کاپ راحت‌تر و بهتراست، گفت: اصلا در پي آن نيستم که رقابت‌ راحت‌تر را انتخاب کنم. بايد همواره به فکر رسيدن به مراحل بالاتر باشيم و با بلند پروازي در رقابت ها حضور يابيم. مي‌خواهم از الاتفاق يک تيم با کيفيت بسازم و آن را‌ آماده حضور در بازي‌هاي معتبر در آسيا کنم تا از اين طريق به تجربه لازم دست يابد و ديگر در ليگ داخلي با مشکل مواجه نشود و آماده هر بازي باشد.


وي از حضور پرشور طرفداران استقلال در بازي شنبه گفت: در حقيقت تماشاگران ايراني به شدت و با شور و هيجان تيم‌هايشان را تشويق مي‌کنند و بسيار متعصب هستند اما من از آنها نمي ترسم. ما بايد تجربه خود را در بازي‌هاي آسيايي و جهاني بيشتر کنيم تا در چنين بازي‌هاي به مشکل برنخوريم. به خوبي مي دانيم که با تيم صاحب نام و اسم و رسم داري بازي مي‌کنيم. استقلال تا هفته‌ پيش صدرنشين ليگ ايران بود و بازيکنان بزرگي را در ترکيب دارد. مطمئنا بازي سختي خواهد بود و فرصت براي اشتباه وجود نخواهد داشت. تمام تلاش خود را براي پيروزي در اين ديدار به کار خواهيم گرفت.

  برانکو که تيمش اين هفته‌ در فينال جام حذفي عربستان بازي را مقابل الهلال واگذار کرد، افزود: از عملکرد شاگردانم در آن ديدار کاملا راضي هستم و به آن‌ها گفته‌ام که آن بازي را فراموش کنند و تمام تمرکز خود را بر روي ديدار شنبه مقابل استقلال بگذارند. تنها نگراني ما در اين ديدار مساله مصدوميت "سباستيان تيگالي" و "لازاروني" و احتمال غيبت آن‌ها است. بدون شک اين دو بازيکن براي ما در صورت حضور بسيار تاثيرگذار خواهند بود. تيم ما به شدت به آن‌ها احتياج دارد. تمام تلاش خود را براي آماده ساختن آن‌ها به کار خواهيم برد. در صورت عدم حضورشان کار ما بسيار سخت خواهد بود.


برانکو در پايان سخنان خود گفت: سفر به ايران 24 ساعت قبل از بازي مرا نگران نمي‌کند و تاثيري در عملکرد ما نخواهد داشت. روحيه بازيکنان تيم بسيار بالا است. 


تمرين عصر امروز استقلال

تمرين عصر دوشنبه تيم فوتبال استقلال در شرايطي برگزار شد که مربي آلماني اين تيم يک تماشاگر بود و پرويز مظلومي عملکرد بازيکنان را زير نظر داشت.


 تمرین عصر دوشنبه استقلال با حضور 50 تماشاگر در ورزشگاه دستگردی برگزار شد. حنیف عمران‌زاده و محسن یوسفی که در تمرین صبح امروز با اجازه کادر فنی غایب بودند در تمرین عصر حضور پیدا کرده و در کنار سایر بازیکنان در مراحل آماده سازی شرکت کردند.
 
 سیدمهدی رحمتی که صبح دوشنبه در تمرینات شرکت نکرده بود، در تمرین عصر به صورت انفرادی تنها به دویدن دور زمین پرداخت تا هرچه زودتر مهیای حضور در میدان شود.
 
 میشائیل هنکه در تمرین بعدازظهر تنها از روی نیمکت نظاره‌گر تلاش بازیکنان این تیم بود. فریدون زندی نیز که به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تمرین کند عصر امروز با لباس شخصی در تمرین حضور پیدا کرد و پس از صحبت با پرویز مظلومی و منصور پورحیدری ورزشگاه را ترک کرد.
 
 * پژمان منتظری و محسن یوسفی در آغاز تمرین حدود 10 دقیقه با مظلومی صحبت کرده و سپس با دیگر بازیکنان تمرین کردند.

 * حدود 50 تماشاگر که در ورزشگاه حضور داشتند بازیکنان و پرویز مظلومی را مورد تشویق قرار داده و از مظلومی خواستند تا در تهران الاتفاق را شکست دهد.
 
 تیم فوتبال استقلال خود را برای برگزاری دیدار مرحله پلی آف مقابل الاتفاق عربستان در لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. این دیدار روز شنبه 29 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.


خبري خوب براي آبي‌ها؛

بازگشت جباري به تمرينات استقلال

کاپيتان تيم فوتبال استقلال که به خاطر مصدوميت چند هفته از ميادين دور بود، از امروز تمريناتش را آغاز کرد.


  مجتبی جباری که چند هفته پیش دچار مصدومیت شده بود، بعدازظهر امروز سه شنبه در تمرینات شرکت کرد و زیر نظر علی مولایی بدنسازی تیم استقلال تمرین کرد. جباری در تمرینات امروز به دویدن دور زمین و انجام حرکات اختصاصی مشغول شد.

به نظر می‌رسد مصدومیت جباری به طور کامل برطرف نشده است و این بازیکن به بازی استقلال مقابل الاتفاق نمی‌رسد. این در حالی است که برخی رسانه‌ها از اصرار و پافشاری مظلومی برای بازی گرفتن از جباری در بازی روز شنبه مقابل الاتفاق خبر داده‌اند.

علاوه بر جباری، فریدون زندی، میلاد میداوودی و آندرانیک تیموریان هم از دیگران مصدومان تیم استقلال هستند.

گزارش تمرين استقلال

فريدون زندي امروز هم با تيم استقلال تمرين نکرد تا احتمال غيبتش مقابل الاتفاق عربستان بيشتر شود.


تیم فوتبال استقلال که صبح امروز به کارهای بدنی پرداخته بود از ساعت 15 در ورزشگاه دستگردی زیر نظر کادر فنی به تمرین پرداخت.

* میلاد میداودی و مجتبی جباری از غایبان تمرین امروز آبی پوشان بودند.

* ابتدای تمرین پرویز مظلومی برای دقایقی با بازیکنان صحبت کرد و از آن‌ها خواست با توجه به 2 روز استراحت از امروز تمرینات را بیش از پیش جدی بگیرند.

* فریدون زندی که در دقایق پایانی بازی با ذوب آهن دچار آسیب دیدگی شده بود امروز با لباس شخصی به محل تمرین آمد.

* این بازیکن به همراه پزشک استقلال چند دقیقه با پرویز مظلومی صحبت کرد و مربی استقلال نگران وضعیت او بود.

* زندی به هنگام خروج از ورزشگاه دقایقی با پورحیدری صحبت کرد و خطاب به سرپرست آبی پوشان گفت که شرایط مناسبی ندارد و همچنان از ناحیه پا احساس درد می‌کند.

* با توجه به اینکه تیم استقلال تنها 2 جلسه سنگین را در هفته پیش رو پشت سر خواهد گذاشت احتمال غیبت زندگی برابر الاتفاق وجود دارد.

* مشائیل هنکه مربی آلمانی استقلال در تمرین نوبت بعد از ظهر در هیچ یک از برنامه‌های تاکتیکی شرکت نداشت و این مسئله تعجب برانگیز بود.

* پرویز مظلومی در تمام برنامه‌های تمرینی امروز استقلال شرکت کرد و نکات لازم را به بازیکنان گوشزد می‌کرد. هنکه در طول تمرین روی نیمکت نشسته بود و تمرینات آبی پوشان را تماشا می‌کرد.

* حدود 50 نفر از هواداران استقلال در تمرین امروز شرکت کردند. آن‌ها مرتبا اعضای کادر فنی و بازیکنان را تشویق کرده، ضمن آن‌که عکس بزرگی از مهدی رحمتی را در گوشه از ورزشگاه نصب کرده بودند.

* مهدی رحمتی امروز تنها به تمرینات اختصاصی پرداخت و پس از دویدن دور زمین ورزشگاه را ترک کرد.

* رضا رجبی و شاهرخ بیانی در تمرین امروز آبی پوشان شرکت کردند.

* دویدن دور زمین برنامه استقامتی، و هوازی به همراه تمرین چارچوب شناسی برای تمامی بازیکنان از اصلی‌ترین برنامه‌های آبی پوشان بود.

تمرین تیم استقلال ساعت 16:20 به پایان رسید. این تیم روز شنبه در ورزشگاه آزادی در دومین مرحله از پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاتفاق عربستان می‌رود.


حاجيلو: استقلال تنها به آرامش نياز دارد

استقلالي‌ها در حال‌ حاضر بايد روي توانايي‌هايشان کار کنند تا نتيجه دلخواه خود را از اين بازي‌ بگيرند، در چنين شرايطي حتي نقدهاي سازنده و دلسوزانه هم مي‌تواند تمرکز بازيکنان را به هم بزند.


   پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص شرایط این روزهای استقلال گفت: شرایط استقلال این روز‌ها مساعد است و به تنها چیزی که نیاز دارد آرامش است. استقلال در بازی با ذوب‌آهن این آرامش را داشت و توانست به اهداف خود برسد.

اصغر حاجیلو با بیان مطلب فوق اظهارداشت: استقلال مقابل ذوب‌آهن فوتبالی‌‌تر از همیشه نشان داد، البته ذوب‌آهن هم در قد و قواره استقلال نبود.
حاجیلو درخصوص بازی استقلال و الاتفاق در مرحله پلی‌آف جام قهرمانان آسیا هم صحبت کرد و ادامه داد: در مقابل این تیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، برانکو که هیچ، حتی مربیان مطرح اروپایی مثل مورینیو هم در اینگونه تیم‌ها جواب نمی‌دهند. استقلال برای پیروزی در این دیدار باید آرامش و تمرکز خود را حفظ کند و از استرس‌ها و انتقاد‌ها فاصله بگیرد. کادرفنی و مسئولان باید مراقب بچه‌ها باشند تا آنها درگیر هیچ مسئله‌ای غیر از تمرکزی که باید روی فوتبالشان داشته باشند، نشوند.

حاجیلو انتقادهای سازنده را هم در این شرایط مفید ندانست و افزود: استقلالی‌ها در حال‌ حاضر باید روی توانایی‌هایشان کار کنند تا نتیجه دلخواه خود را از این بازی‌ بگیرند، در چنین شرایطی حتی نقدهای سازنده و دلسوزانه هم می‌تواند تمرکز بازیکنان را به هم بزند.

وی همه بازیکنان استقلال را شاخص خواند و گفت: فوتبال یک بازی مجموعه‌ای است و همه باید در قالب تیم جوابگوی نیازهای مربی باشند و همه یک هدف را دنبال کنند. ما بازیکن خوب در استقلال کم نداریم، از نیمکت تا داخل زمین، هر بازیکن می‌تواند روی بازی تیم تأثیر بگذارد. استقلال در خط حمله، شریفات، برهانی و حتی زندی را دارد و در خط هافبک، حیدری و در خط دفاع هم منتظری و عمران‌زاده را که هرکدام در هر بازی به ستاره تیم تبدیل می‌شوند.


ترکيب استقلال براي ديداربا الاتفاق مشخص شد

پرويز مظلومي در حالي تيمش را به مصاف الاتفاق عربستان مي فرستد که مجتبي جباري در ترکيب اصلي اين تيم حضور دارد.


 دیدار تیم های فوتبال استقلال و الاتفاق عربستان در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی از ساعت 17:20 امروز شنبه آغاز می شود که برنده این دیدار به مرحله گروهی راه پیدا کرده است.
 
 بر این اساس سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، علی حمودی، خسرو حیدری، مجتبی جباری ، کیانوش رحمتی، جی‌لوید ساموئل، مهدی امیر آبادی، آرش برهانی و بوران یرکوویچ در ترکیب استقلال در این مسابقه قرار دارند.
 


آخرين وضعيت مصدومان استقلال

پزشک تيم فوتبال استقلال گفت: ميداودي فعلا نمي‌تواند در تمرين شرکت کند.


   اکبر رضایی در مورد جواب آزمایش MRI میلاد میداودی اظهار داشت: میداودی مصدومیت جزیی و کشیدگی از عناصر داخلی زانو دارد و امشب قرار است آزمایش او را به دو پزشک متخصص دیگر نشان دهیم تا تصمیم نهایی گرفته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که میداودی می تواند در تمرین شرکت کند یا خیر گفت: این بازیکن فعلا نمی تواند در تمرین شرکت کند تا امشب نظر نهایی در مورد زانوی او داده شود.

رضایی در خصوص مجتبی جباری عنوان کرد: او هر روز را زیر نظر من کارهای مربوط به درمانش را ادامه می دهد. درد جباری کمتر شده اما باید به درمان ادامه دهد.



فقط و فقط به خاطر هواداران ثبت‌نام کردم

رويانيان: روز شنبه تيم استقلال، استقلال ايران است

مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: از تمام هواداران پرسپوليس مي‌خواهم روز شنبه از استقلال ايران يکدل حمايت کنند.


  محمد رویانیان در خصوص ثبت‌نامش برای حضور در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ‌من این تصمیم خودم را پس از تماس‌های بسیار زیاد و پیام‌هایی که از سوی هواداران با سایت باشگاه گرفته شد و فقط و فقط به خاطر هواداران این کار را کردم. من بسیار خوشحال هستم که مردم مرا برای خدمتگزاری به باشگاه بزرگ پرسپولیس قبول کردند و قطعا سعی خواهم کرد بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم. من یکی از بزرگ‌ترین دلایلم برای ثبت‌نام در هیئت رئیسه فوتبال این بود که از حق باشگاه پرسپولیس دفاع کنم به همین دلیل شرکت کردم.

وی همچنین در خصوص بازی روز شنبه استقلال و الاتفاق عربستان نیز گفت:‌ من از تمام اهالی فوتبال، قرمز و آبی می‌خواهم که روز شنبه کمر همت را ببندند و با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران استقلال ایران را برابر الاتفاق عربستان حمایت کنند. روز شنبه تیم استقلال، استقلال ایران است و همه باید برای موفقیت این تیم به یکدیگر کمک کنیم تا انشاءالله دل مردم ایران شاد شود. قطعا اینطور خواهد بود و هواداران پرسپولیس نیز مثل همیشه چون عاشق پرچم کشور خود هستند به یاری تیم آبی‌پوش می‌روند تا فوتبال ایران روز شنبه سربلند شود.


شايعه مشکل مالياتي براي سرمربي سابق تيم ملي

الاتفاق بدون سرمربي مقابل استقلال

سرمربي تيم فوتبال الاتفاق همراه اين تيم به ايران نيامد.


   در حالی که اعضای تیم الاتفاق عربستان حریف استقلال در مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ظهر امروز وارد ایران شدند از حضور برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم الاتفاق در فرودگاه خبری نیست.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 آلمان همراه تیم خود به ایران نیامده است و به نظر می‌رسد در بازی فردا غایب بزرگ تیم عربستانی روی نیمکت است.

پیش از این گفته می‌شد شاید برانکو به دلیل مشکلات مالیاتی نتواند به ایران بیاید. نکته جالب اینجا است برانکو پس از پایان جام جهانی 2006 آلمان همراه تیم ملی به ایران باز نگشت و از آن سال تا کنون به ایران
نیامده است.

دیدار تیم‌های استقلال و الاتفاق فردا ساعت 17:20 دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.




محمد خوجر: استقلال مهاجمان خطرناکي دارد

دروازه‌بان و کاپيتان تيم الاتفاق عربستان گفت: تماشاگران ايراني معروف به علاقمندي به فوتبال هستند و نوع تشويق کردن آنها در کشور ما ضرب‌المثل است.


  محمد خوجر که به همراه مربی این تیم به نشست خبری دیدار با استقلال آمده بود در ابتدای صحبت‌هایش گفت: بسیار خوشحال هستم که در ایران حضور دارم، این برای دومین بار است که به کشور شما می‌آیم. دو سال پیش همراه با الشباب به اصفهان رفته بودیم و این بار در تهران حضور دارم.

وی در خصوص حضور تماشاگران ایرانی در بازی‌های بین‌المللی گفت: تماشاگران ایرانی معروف به علاقمندی به فوتبال هستند و نوع تشویق کردن آنها ضرب‌المثل است. با این حال تیم ما در لیگ عربستان چنین شرایطی را تجربه کرده و همین مسئله به تیم ما کمک خواهد کرد. بازیکنان ما در جام بازی‌‌های آسیایی و حتی بازی‌های داخلی مقابل تماشاگران زیادی بازی کردند و با این مسئله آشنایی دارند. این یکی از زیبایی‌های فوتبال است که تماشاگر به ورزشگاه بیاید که اگر آنها حضور نداشته باشند بازی جذاب نخواهد بود.

دروازه‌بان تیم الاتفاق در خصوص اینکه آیا می‌‌تواند دروازه‌ تیمش را بسته نگه دارد یا خیر؟ گفت: استقلال یکی از هجومی‌ترین تیم‌های ایران است و از مهاجمان بزرگی بهره می‌برد. ما روی این تیم مطالعه زیادی داشتیم ولی آمادگی مقابله با آنها را داریم و احتیاط می‌کنیم که خطایی در بازی از ما سر نزند و به نتیجه مطلوب برسیم.




اردوي 48 ساعته استقلال براي مصاف با الاتفاق

بازيکنان تيم فوتبال استقلال ايران براي رويارويي با تيم الاتفاق عربستان در مرحله دوم حذفي ليگ قهرمانان آسيا از فردا (پنجشنبه) به اردو مي روند.


تمرین تیم فوتبال استقلال ساعت 15 فردا (پنجشنبه) در کمپ اختصاصی باشگاه استقلال آغاز می‌ شود و آبی پوشان کشورمان پس از تمرین برای برپایی اردو عازم هتل المپیک خواهند شد.

تیم فوتبال استقلال ایران برای رویارویی با تیم الاتفاق عربستان، آخرین تمرین خود را نیز ساعت 16 روز جمعه در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی تهران انجام خواهد داد.

تیم فوتبال استقلال ایران، ساعت 17 و 20 دقیقه روز شنبه 29 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم الاتفاق عربستان سعودی خواهد رفت.



اردوي استقلال در هتل المپيک

تمرين تيم استقلال فردا در زمين چمن کمپ اختصاصي اين باشگاه برگزار مي‌شود.


 بازیکنان استقلال برای دیدار با الاتفاق عربستان، فردا به اردو می روند. قرار است بازیکنان بعد از پایان تمرین فردا که پشت درهای بسته برگزار می شود راهی هتل المپیک شوند.

طبق تصمیم مسئولان باشگاه آبی پوشان ساعت 15 در زمین چمن کمپ این باشگاه برگزار می شود.

آخرین تمرین استقلال نیز روز جمعه از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و خبرنگاران رسانه های گروهی می توانند 15 دقیقه ابتدایی تمرین را پوشش دهند.

استقلال امروز پشت درهای بسته تمرین کرد اما فریدون زندی که از ناحیه همسترینگ دچار آسیب دیدگی است امروز هم در تمرین استقلال شرکت نکرد تا حضور این بازیکن در مقابل نماینده عربستان کمرنگ شود.

استقلال در دومین دیدار خود در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف الاتفاق عربستان می رود.




نامجومطلق: استقلال بايد نيمه اول گل بزند

اين بازي در ايران برگزار مي‌شود و فکر مي‌کنم استرس استقلال از الاتفاق بيشتر است به همين دليل استقلال در نيمه اول حتما بايد گل بزند.


  استقلال تهران فردا در ورزشگاه آزادي يکي از حساس‌ترين بازي‌هايش را در سال 90 برگزار خواهد کرد و اگر از اين بازي سربلند بيرون بيايد، راهي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا خواهد شد.

مجيد نامجو مطلق بازيکن و مربي اسبق اين تيم در مورد بازی فردا و اینکه بازي با الاتفاق سخت‌تر از بازي با ذوب‌آهن است يا آسان‌تر می گوید:«‌قطعا بازي سخت‌تري خواهد بود چرا که الاتفاق يک تيم کاملا حرفه‌اي است که اصول فوتبال را بلد است.اين بازي در ايران برگزار مي‌شود و فکر مي‌کنم استرس استقلال از الاتفاق بيشتر است به همين دليل استقلال در نيمه اول حتما بايد گل بزند. استقلال بايد در اين مسابقه حرفه‌اي و هوشيارانه فوتبال بازي کند.»

او در پاسخ به این سوال که فکر مي‌کنيد بازيکنان الاتفاق تحت تاثير جو ورزشگاه قرار بگيرند می گوید:«اين موضوع از دو دريچه قابل بررسي است. تماشاگران استقلال مي‌توانند اين تيم را از لحاظ روحي به اوج برسانند و اگر استقلال گل اول را بزند همه چيز خوب پيش خواهد رفت ولي اگر استقلال به گل نرسد حوصله تماشاگران سر مي‌رود و شايد آنها کم‌تحمل شوند.اين موضوع قطعا به استقلال استرس خواهد داد، به همين دليل گل‌زدن در نيمه اول خيلي مهم است. استقلال بايد طوري بازي کند که الاتفاق باز شود و بتوان از روزنه‌هاي اين تيم استفاده کرد.»




پلي آف ليگ قهرمانان آسيا

برتري استقلال برابر الاتفاق در نيمه اول

تيم فوتبال استقلال در نيمه اول الاتفاق عربستان را شکست داد.


 دیدار دو تیم استقلال و الاتفاق عربستان از ساعت ۱۷:۲۰ در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از ۵۵ هزار تماشاگر آغاز شد که نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

 بازیکنان استقلال حملات زیادی روی دروازه حریف انجام دادند و برتری محسوسی نسبت به حریف عربستانی داشتند.

 در دقیقه ۳۸ یرکوویچ روی پاس علی حمودی گل اول استقلال را به ثمر رساند.

 والنتین کوالنکو، داور ازبکستانی به یرکوویچ از استقلال و صالح الصغری از الاتفاق کارت زرد نشان داد.

 برنده این دیدار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند و تیم بازنده راهی مسابقات ای اف سی کاپ می‌شود.



پلي آف ليگ قهرمانان آسيا

استقلال با شکست الاتفاق به آسيا رسيد

تيم فوتبال استقلال با برتري برابر الاتفاق عربستان به مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا صعود کرد.


 دیدار دو تیم استقلال و الاتفاق عربستان از ساعت ۱۷:۲۰ در ورزشگاه آزادی و در حضور ۶۳ هزار و ۱۲۰  تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) برگزار شد و با نتیجه ۳ بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

 یرکوویچ در دقیقه ۳۸، خسرو حیدری در ۶۰ و آرش برهانی در دقیقه ۶۳ گل‌های استقلال را به ثمر رساندند. یوسف سالم در دقیقه ۶۰ برای الاتفاق گلزنی کرد. وی زیر پیراهنش واژه اف ۱۶ را حک کرده بود اما استقلال اف ۱۶ عربستان را ساقط کرد.

 برانکو سرمربی پیشین تیم ملی ایران که سرمربی الاتفاق عربستان است به دلیل پرداخت نکردن مالیاتش به ایران نیامد.

 والنتین کوالنکو، داور ازبکستانی به یرکوویچ و آرش برهانی از استقلال و صالح الصغری از الاتفاق کارت زرد نشان داد.

 به این ترتیب استقلال به مرحله لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا ایران در آسیا سه سهمیه داشته باشد. پرسپولیس و سپاهان دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات هستند.

 استقلال  در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا در کنار تیم‌های نسف قارسی ازبکستان، الجزیره امارات و الریان قطر قرار می‌گیرد و در سوی دیگر  الاتفاق نیز همراه با تیم‌های الکویت کویت، العهد لبنان و وی بی اسپورت مالدیو در گروه سوم ای‌اف‌سی کاپ رقابت خواهد کرد.

 ترکیب استقلال:

 سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، خسرو حیدری، مهدی امیر آبادی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، ساموئل، مجتبی جباری، یرکوویچ( از دقیقه ۶۶ اسماعیل شریفات) و آرش برهانی( از دقیقه ۸۵ محسن یوسفی)

 سرمربی: پرویز مظلومی



اتحاد طرفداران استقلال و پرسپوليس (عکس+کارتون)

جمعي از هواداران پرسپوليس براي حمايت از استقلال امروز به ورزشگاه آزادي رفتند و با در دست داشتن پرچم پرسپوليس و پرچم ايران به تشويق استقلال پرداختند.


در بازی با الاتفاق عربستان آبی و قرمز مفهومی نداشت و حتی پرسپولیسی ها هم صدا با آبی پوشان نمانیده ایران در لیگ قهرمانان آسیا را تشویق می کردند.

 

 کارتون از حسين کاظم




به دليل پيروزي مقابل الاتفاق

تمرينات استقلال 4 روز تعطيل شد

کادرفني تيم استقلال تصميم گرفت به جاي سه روز، تمرينات اين تيم را چهار روز تعطيل کند.


     به نقل از سایت باشگاه استقلال، با اعلام کادر فنی این تیم، تمرینات آبی پوشان به مدت 4 روز تعطیل است. پیش از این تعطیلی سه روزه برای استقلالی‌ها در نظر گرفته شده بود، اما با پیروزی مقابل الاتفاق، حالا تمرینات تیم تا روز پنجشنبه تعطیل خواهد بود. با این اعلام، اولین نوبت تمرین تیم بعد از 4 روز تعطیلی، از ساعت 14 روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.



حاشيه ديدار استقلال و الاتفاق1

هواداران پرسپوليس براي تشويق استقلال در ورزشگاه آزادي حضور پيدا کرده‌اند.


 فریدون زندی که تا روز گذشته در اردوی آبی‌پوشان حضور داشت به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد و نام او در فهرست ۱۸ نفره آبی‌پوشان مقابل الاتفاق عربستان قرار نگرفت.

 * طرفداران پرسپولیس هم به ورزشگاه آزادی آمدند و در جایگاه پرسپولیسی‌ها با پرچم ایران حضور پیدا کردند.

 * علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال ظهر امروز در اردوی آبی‌پوشان حاضر شد و از بازیکنان خواست با تمام قوا مقابل نماینده عربستان به میدان برود.

 * مسئولان کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال سرود اختصاصی باشگاه استقلال را برای تماشاگران پخش کردند.

 * مهدی رحمتی زودتر از سایر بازیکنان استقلال برای گرم کردن وارد زمین شد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. همچنین دروازه‌بانان الاتفاق با لباس یکدست قرمز وارد زمین شدند که این مسئله با اعتراض شدید طرفداران استقلال رو به رو شد.

 * اعضای استقلال ساعت ۱۶:۳۵ وارد زمین شدند و مجتبی جباری بیشتر از سایر بازیکنان مورد تشویق قرار گرفت. جباری به سمت هواداران رفت و به تشویق‌های آنها پاسخ داد.

 * تعدادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه پشت دروازه شمالی استادیوم تنها پرچم‌های ایران را در دست دارند و پرچم آبی در میان آنها دیده نمی‌شود.

 * میشائیل هنکه مربی آلمانی آبی‌پوشان به سمت هواداران این تیم رفت و برای آنها دست تکان داد.

 * یکی از نمایندگان باشگاه الجزیره امارات در ورزشگاه آزادی حاضر است و قصد دارد از دو تیم استقلال و الاتفاق اطلاعاتی را به دست بیاورد. برنده بازی امروز با الجزیره امارات، الریان قطر و نسف قارسی ازبکستان هم گروه خواهد شد و تیم بازنده راهی رقابت‌های AFC می‌شوند.


دیدار استقلال و الاتفاق عربستان ساعت 17:20 آغاز می‌شود.


حاشيه ديدار استقلال و الاتفاق2

نايب رئيس فدراسيون فوتبال به استقبال علي پروين رفت.


 عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ در حالی که قصد داشت از پیست دو و میدانی به سمت جایگاه ویژه برود از سوی تماشاگران استقلالی با اعتراض روبرو شد. هواداران استقلال با شعارهایی اعتراض خود را به محمدی بابت برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه حافظیه شیراز نشان دادند.

 *مهدی تاج که برای تماشای بازی استقلال و الاتفاق به ورزشگاه آزادی آمده با مشاهده علی پروین به سمت وی رفت و از او استقبال کرد.

 *حدود ۵۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

 * علی امیری، علی نظری جویباری معاونان باشگاه استقلال در جایگاه ویژه هستند.

 *بازیگران سینما و تلویزیون هم در ورزشگاه حضور دارند.

 * یک هوادار پرسپولیسی با پرچم این تیم در جایگاه استقلالی ها قرار گرفت و این مسئله باعث ناراحتی هواداران استقلال شد و جرو بحثی بین هم پیش آمد اما آنها خیلی زود با هم آشتی کردند و حتی عکس یادگاری با هم گرفتند.

 * در لیستی که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته جباری به عنوان کاپیتان استقلال معرفی شده اما کاپیتان این تیم امیرآبادی است.

 * هواداران استقلال پرچم بسیار بزرگی را پهن کرده اند که سه ستاره به نشانه سه بار قهرمانی در آسیا در آن نصب شده است. هواداران استقلال با نصب ستاره سوم از تیم خود انتظار دارند بازیکنان این تیم امسال به سومین قهرمانی در این مسابقات دست پیدا کنند.



حاشيه ديدار استقلال و الاتفاق3

هواداران حاضر در ورزشگاه آزادي نام خليج هميشه فارس را بارها فرياد زدند.


 هواداران استقلال پس از اینکه سه بر یک از حریف پیش افتادند با شعار " استقلال قهرمان،‌ خلیج فارس ایران "نام خلیج فارس را فریاد زدند. آنها بارها نام خلیج همیشه فارس را فریاد زدند.

 *بازیکن الاتفاق بعد از اینکه به استقلال گل زد دستانش را روی گوشش گذاشت و نشان داد صدای هواداران نمی آید. این مسئله باعث تحریک هواداران استقلال شد و هنگامی که داور به نفع الاتفاق کرنر اعلام کرد به شدت به این تصمیم معترض شدند.

 * وحید طالب لو دروازه بان فصل قبل استقلال و بازیکن فعلی شاهین بوشهر در میان هواداران استقلال حضور دارد. وی وقتی استقلال گل زد همانند هواداران به خوشحالی پرداخت.

 * علی پروین و علی دایی از سوی هواداران استقلال تشویق شدند.

 * صادق ورمزیار و مهدی پاشازاده دو بازیکن پیشین استقلال برای تشکر در جایگاه ویژه نزد علی پروین رفتند.

 * مسئولان سفارت عربستان در جایگاه ویژه تماشاگر این مسابقه هستند.

 * خسرو حیدری وقتی گل زد به رسم تشکر از پروین به سمت او اشاره کرد.



بازتاب پيروزي استقلال مقابل الاتفاق

سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: 3 گل استقلال سومين سهميه فوتبال ايران را در ليگ قهرمانان آسيا تضمين کرد.


   سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از پیروزی 3 بر یک استقلال مقابل الاتفاق عربستان در دور دوم مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نوشت: استقلال ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل الاتفاق عربستان در ورزشگاه آزادی، سومین سهمیه ایران را در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تضمین کرد.

شاگردان پرویز مظلومی با گل‌های یرکوویچ، خسرو حیدری و آرش برهانی، در کنار تیم‌های الریان قطر، الجزیره امارات و نسف قارسی ازبکستان در گروه A قرار گرفتند.

استقلال در دقیقه 38 با گل یرکوویچ، مهاجم فرانسوی خود یک گل پیش افتاد؛ اما پس از دقیقه 60 با به ثمر رسیدن 3 گل در 6 دقیقه بازی جان گرفت و نتیجه کاملاً به سود استقلال تغییر کرد.

یوسف صالح گل تساوی را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد، اما 2 دقیقه بعد استقلال روی ضربه خسرو حیدری به گل دوم رسید. در دقیقه 65 توپ یحیی الشهری که به عنوان بهترین بازیکن الاتفاق شناخته شد، با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. رحمتی با یک پاس بلند برهانی را صاحب توپ کرد تا سومین گل استقلال وارد دروازه الاتفاق شود.

مظلومی با تمجید از شاگردانش پس از این پیروزی گفت: مسابقه بسیار پرتنشی بود. ما باید به لیگ قهرمانان می‌رسیدیم؛ در غیر این صورت مجبور می‌شدیم در ای‌اف‌سی کاپ به میدان برویم. ما متعلق به لیگ قهرمانان هستیم.

وی ادامه داد: خیلی خوب شروع نکردیم و در 10 دقیقه اول کنترل توپ در دست حریف بود، اما ما سیستم بازی را تغییر دادیم و حملات آنها را مهار کردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با تمجید از عملکرد جباری پس از مصدومیت گفت: این جنگ میانه میدان بود و خوشحالم که پزشکان تیم توانستند جباری را برای این مسابقه آماده کنند. وی عالی کار کرد.

الاتفاق برانکو ایوانکوویچ، سرمربی خود را به دلیل امتناع وی از سفر به تهران به همراه نداشت، اما دستیار وی غیبت او را عامل این شکست ندانست و گفت: حضور برانکو در این بازی می‌توانست مهم باشد و ما نمی‌توانستیم در طول مسابقه با او ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: اما شکست ما به دلیل غیبت او نبود. برانکو به من اعتماد کرد و من از استراتژی وی استفاده کردم. ما شکست خوردیم به این دلیل که گل‌های بد و عجیبی دریافت کردیم.

مربی تیم الاتفاق عربستان اظهار داشت: می‌توانستیم به بازی برگردیم، اما متأسفانه از فرصت‌های خود استفاده نکردیم. برای استقلال آرزوی موفقیت دارم. استقلال تیم بزرگی است.




پاداش 2 ميليوني براي بازيکنان استقلال

مديرعامل باشگاه استقلال در تماس با يکي از معاونين باشگاه اعلام کرد به بازيکنان پاداش 2ميليون توماني مي‌دهد.


 پس از پایان بازی استقلال و الاتفاق که منجر به پیروزی ۳ بر یک آبی‌پوشان مقابل حریف عربستانی شد، عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ و امیدوار رضایی عضو هیئت مدیره این باشگاه در رختکن این تیم حاضر شدند و به بازیکنان تبریک گفتند.

 همچنین علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال که در ورزشگاه حضور نداشت با تماس با علی امیری یکی از معاونان خود در رختکن به بازیکنان این تیم اعلام کرد بابت صعود به لیگ قهرمانان آسیا نفری ۲ میلیون تومان به آنها پاداش می‌دهد.




رسولي‌نژاد:اميدوارم پيروزيهاي استقلال ادامه يابد

معاون حقوقي و امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان گفت: اين وزارتخانه هيچ گزينه‌اي در انتخابات فدراسيون فوتبال ندارد.



 سید احمد رسولی‌نژاد که در ورزشگاه آزادی حضور داشت در خصوص پیروزی 3 بر یک استقلال مقابل الاتفاق و حضور پروین در ورزشگاه گفت: این پیروزی را به ملت ایران تبریک می‌گویم. امروز دیگر بحث استقلال نبود، بحث ملی بود. همه برای حمایت از استقلال به ورزشگاه آمده بودند و جای تشکر از همه این عزیزان دارد که در این هوای سرد به ورزشگاه آمدند. دست تک تک آنها را می‌بوسم.

 رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال ادامه داد:‌ امیدوارم این پیروزی‌های استقلال ادامه پیدا کند، خوشحالیم که این پیروزی و برد خوب بدست آمد هر چند می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم.

 رسولی‌نژاد در ادامه درباره اینکه وزارت ورزش می‌خواهد در انتخابات فدراسیون فوتبال از قریب حمایت کند، گفت: وزارت ورزش کاندیدای مشخصی ندارد و همانطور که همه می‌دانند ۶ نفر برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کردند. میدان رقابت برای همه باز است. چون یکی دو نفر در روزهای آخر ثبت‌نام کردند این برداشت شده که وزارت ورزش گزینه دارد اما این طور نیست.

 معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در خصوص حضور عباسی وزیر ورزش در مجلس عنوان کرد:‌ مجلس یک هفته‌ای است که تعطیل است و شاید یک نماینده مجلس برای پرسیدن نظرات شخصی‌اش وزیر را خواسته باشد. مجلس تعطیل است و نامه‌ای به ما نداده‌اند.

 رسولی‌نژاد در این باره که فردا ۹ صبح عباسی باید در مجلس حضور داشته باشد، گفت: من در جریان نیستم .یعنی او مصاحبه دارد؟ خبرنگاری به وی گفت: ‌او باید برای توضیح‌دادن در خصوص سؤالات نمایندگان به مجلس برود که رسولی‌نژاد جواب داد: مجلس تعطیل است. یکی از نمایندگان یعنی آقای دهقان ایشان را به جلسه یک نفره دعوت کرده است. همانطور که می‌دانید تمام کمیسیون‌های مجلس تعطیل هستند، حتی کمیسیون بودجه تعطیل است.

 رسولی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که عملکرد فدراسیون کفاشیان را چطور می‌بیند، گفت: این سؤال را باید از دکتر سجادی بپرسید. من معاون حقوقی امور استان‌ها در ورزش هستم و حتی این موضوع را چند بار در رسانه‌های مختلف گفته‌ام. عزل و نصب مدیران در استان‌ها در دست من است. حوزه ورزش در وزارت ورزش و جوانان دو معاون دارد یکی خانم اکبرآبادی است که مربوط به امور بانوان است و یکی حمید سجادی. طبق تعریف آقای عباسی معاونان در کار همدیگر نمی‌توانند دخالت کنند. این سؤال را باید از سجادی پرسید مسئولیت عملکرد فدراسیون‌ها با من نیست.

رئیس هیئتت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه رویانیان گفته به دلیل اینکه وزارت ورزش همکاری نمی‌کرد، استعفا کرده است، گفت: ایشان گفت که یک ماه قبل چنین استعفایی داده است. باید بگویم استقلال و پرسپولیس دو شرکت دولتی هستند که قبلا جزو گروه یک بودند و باید تا پایان سال ۹۱ به بخش خصوصی واگذار می‌شدند اما طبق تصمیم جدید هیئت دولت این دو باشگاه در گروه ۲ قرار گرفتند و تا پایان سال ۹۳ فرصت دارند به بخش خصوصی واگذار شوند.


وی اضافه کرد: عملیات واگذاری تدریجی شروع می‌شود. اولویت ما با هواداران است همان‌هایی که مشتاقانه که در سرما و گرما می‌آیند. می‌خواهیم تعاونی بزرگی از هواداران تشکیل شود. اعتقادم این است که استقلال تیم مردمی و میلیونی است که اگر قرار است واگذار شود باید به همین مردم واگذار شود.

 


زمان دقيق ديدارهاي استقلال در ليگ قهرمانان

برنامه ديدارهاي استقلال در ليگ قهرمانان آسيا اعلام شد.


   در حالی که پیش از این برنامه بازی های استقلال در لیگ قهرمانان به طور قطعی مشخص نشده بود سایت فدراسیون این برنامه را به شرح زیر اعلام کرد:

استقلال 16 اسفند در دوحه قطر میهمان الریان قطر است. پس از این بازی اول فروردین 91 در ورزشگاه آزادی میزبان نسف قارسی ازبکستان خواهد بود. بازی سوم استقلال 14 فروردین در ورزشگاه آزادی میزبان الجزیره امارات خواهد بود. بازی چهارم گروه و اول دور برگشت 29 فروردین میهمان الجزیره امارات خواهد بود. بازی پنجم گروه در ورزشگاه آزادی روز 12 اردیبهشت 91 برگزار خواهد شد و بازی آخر مرحله گروهی 26 اردیبهشت در ازبکستان مقابل تیم نسف قارسی برگزار می شود.

 





مدير الاتفاق عربستان : به استقلالي‌ها تبريک مي‌گويم

یزدفردا "ورزشی:يکي از مديران تيم‌ فوتبال الاتفاق عربستان گفت: سعي مي‌کنيم سهميه عربستان در ليگ قهرمانان آسيا را افزايش دهيم.


خالد الحوا پس از شکست 3 بر یک الاتفاق عربستان برابر استقلال گفت: به استقلالی ها و هواداران این تیم این پیروزی را تبریک می گویم. ما برای شکست به آزادی نیامده بودیم اما متاسفانه شکست خوردیم.

وی در خصوص کاهش سهمیه ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: سهمیه را امسال کم کردند درحالی که باید این سهمیه سال بعد کم می شد. هدف ما این بود که موفق شویم و به مرحله بالاتر برویم اما در این مرحله به استقلال خوردیم و بازنده باید به کشور خود بازگردیم. می توانیم با برطرف کردن نواقص سهمیه خود را بازگردانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نبود بن همام رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا در کم شدن سهمیه موثر بوده یا خیر گفت: فکر نمی کنم این مسئله تاثیری داشته باشد. او هم سعی کرد سهمیه کم نشود. شانس غرب آسیایی ها از شرقی ها برای سهمیه بیشتر است.






















  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا