جاعلی  مرده که می خواست گواهی فوت هم صادر کند دستگیرشد!!!!!!

فردی که با ابطال شناسنامه خود نام خودش را در لیست مردگان قرار داده بود و اقدام به جعل اسناد دولتی می‌کرد، دستگیر شد.
یزدفردا :سرهنگ حسین حسین‌زاده، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی وصول خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه کارت پایان‌خدمت جعلی با تضمین و سپردن وثیقه به منظور حسن انجام کار، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران اداره عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات نامحسوس و کسب اطمینان از درستی موضوع ماموران با هماهنگی قضایی به این محل اعزام و متهم را دستگیر و به آگاهی منتقل کردند گفت: ماموران در بازرسی از مخفی‌گاه این فرد چند دستگاه رایانه به همراه چاپگر و اسکنرهای روزآمد و نیز انواع مهر‌ها، نمونه فرم‌های پزشکی، آزمایشگاهی و اسناد و مدارک مختلف جعلی را کشف و ضبط کردند.

رییس پلیس آگاهی اصفهان در ادامه گفت: هنگامی که کارآگاهان سوابق متهم را بررسی کردند دریافتند وی دارای چندین فقره سابقه کیفری و تحت تعقیب پلیس آگاهی بوده است در عین حال نام وی در ردیف متوفیان در ثبت احوال نیز به ثبت رسیده است.

حسین‌زاده افزود: متهم با روشن‌شدن هویت واقعی و جعلی‌بودن گواهی فوت لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که با انگیزه گمراه‌کردن پلیس گواهی فوت برای خودم جعل کردم و با جعل اسناد پزشکی و آزمایشگاهی تاکنون برای چندین نفر کارت معافیت و پایان خدمت جعل کردم که از هریک از آنان مبالغی بالغ بر ۸۰ میلیون ریال دریافت کردم و همچنین قصد جعل گواهی فوت برای نزدیکانم با سوء استفاده از بیمه نامه‌های عمر آنان را داشتم که دستگیر شدم.

وی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد به شهروندان هشدار داد: تمامی افرادی که توسط اینجاعل کارت پایان خدمت و معافی دریافت کردند دستگیر شدند.

منبع: ایسنا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا