یزدفردا:اعدام چهار متجاوز به عنف، جنایت یکی از قویترین مردان ایران، قتل عام خانوادگی در شیراز و مجازات دو سارق مسلح از مهمترین اخبار حوادث در اردیبهشت سال ۹۰ بود.

 

اعدام چهار متجاوز

 

 

 

به گزارش افکارنیوز به نقل ازمهر، در نخستین روز اردیبهشت سال گذشته چهار جنایتکار به جرم قتل و تجاوز به عنف در بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

 

 

 

 

تبهکاران سال ۸۹ قربانی خود را به مخفیگاه شیطانی‌شان کشانده و پس از جنایت سیاه، او را کشتند. آنها سپس جسد قربانی را به دریا انداختند که پس از چند روز همزمان با کشف جسد، تحقیقات جنایی آغاز شد.کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تجسس‌های گسترده، سرانجام چهار تن را در این رابطه دستگیر کردند که آنها در جریان تحقیقات به جرم خود اعتراف کردند. پس از صدور حکم چهار متهم پرونده و تأیید آن در دیوان عالی کشور، چهار پسر جنایتکار به اتهام تجاوز به عنف و قتل، سحرگاه پنجشنبه یکم اردیبهشت در یکی از بوستان‌های بندرعباس به دار آویخته شدند.

 

 

 

 

جنایت قویترین مرد

 

 

 

یکی از اخبار مهم اردیبهشت ماه را یکی از قویترین مردان ایران رقم زد. این حادثه عصر هفتم اردیبهشت سال ۹۰ بر سر یک مطالبه مالی صورت گرفته است.

 

 

 

 

مقتول که به قاتل مبلغ سه میلیون تومان بدهکار بوده است، در نشستی که برای حل و فصل این اختلاف برپا بوده حاضر شد اما در ادامه درگیری خونین میان وی و دوستش با برادران "ق" می شود و یکی از برادران با ضربه سلاح سر جنایتی را رقم زد و گریخت.

 

 

 

 

قتل عام خانوادگی

 

 

 

مرد خشمگین نیز در این ماه به خاطر درگیری بر سر ارثیه اعضای خانواده اش را به رگبار بست.

 

 

 

 

ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت سال ۹۰، ماموران پلیس مشهد از جنایتی هولناک باخبر شدند. در نخستین بررسی‌ها مشخص شد سلیمان، پدر ۷۰ ساله همراه عروسش فریده – ۳۲ ساله – و دو نوه‌اش حسن – ۱۴ ساله – و سلیمان – چهار ساله – بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده‌اند. همسر، پسر و یکی دیگر از نوه‌های صاحبخانه نیز با پیکر مجروح به بیمارستان انتقال یافتند. از سوی دیگر کارآگاهان در تحقیقات تخصصی، هویت عامل جنایت – شهرزاد ۴۰ ساله – را شناسایی کردند.

 

 

 

 

شواهد نشان می‌داد پسر کوچک خانواده از یک سال قبل با پدر و برادرش اختلاف شدید داشته و یک سال قبل هم به خاطر درگیری بر سر تقسیم ارثیه، پدرش را با کارد زخمی کرده بود. سرانجام با تجسس‌های گسترده، مخفیگاه او در یکی از محله‌های حاشیه شهر شناسایی شد و کارآگاهان، جنایتکار مسلح را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

 

 

 

 

وی پس از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و به تیراندازی به سوی خانواده‌اش اقرار کرد. او ابتدا مدعی شد به خاطر مسائل ناموسی دست به قتل زده است. اما در بررسی‌های تخصصی مشخص شد او به دروغ این مسائل را پیش کشیده تا مسیر تحقیقات را تغییر دهد. از سوی دیگر ماموران دریافتند شهرزاد دارای چهار فقره سابقه کیفری به اتهام قاچاق کالا، مواد مخدر و مجروح کردن پدرش است.

 

 

 

 

بازجویی‌ها ادامه داشت که از بیمارستان خبر رسید نازی مادر ۶۰ ساله قاتل و حدیث - برادرزاده هفت ساله مرد جنایتکار - نیز جان باخته‌اند.

 

 

 

 

وی که هیچ راهی برای فرار نمی‌دید لب به اعتراف گشود و درباره انگیزه‌اش گفت: به دلیل اختلاف‌های خانوادگی با برادرم تصمیم به قتل او و اعضای خانواده‌اش گرفتم. به همین خاطر روز حادثه اسلحه‌ای که یک سال قبل از برادرم خریده بودم را داخل ساکی گذاشته و راهی خانه پدری‌ در شهرک میانرود شدم. پس از ورود، به بهانه‌ای درگیری لفظی به راه انداخته و ابتدا پدر و مادر را هدف گلوله قرار دادم. سپس برادرم و اعضای خانواده‌اش را به رگبار بستم.

 

 

 

 

دو سارق مسلح بالای چوبه دار

 

 

 

در آخرین روزهای این ماه دو عضو شبکه بزرگ سرقت از طلافروشی ها در زندان اصفهان به دار مجازات آویخته شدند.

 

 

 

 

اعضای این باند از نخستین روز اسفند سال ۸۷ سرقت‌های سریالی را با دستبرد به یک طلافروشی در قهدریجان اصفهان آغاز کردند. دزدان پس از ورود به مغازه، صاحب طلافروشی و مشتریان را گروگان گرفته و پس از سرقت چند کیلو طلا با شلیک تیرهوایی و ایجاد رعب و وحشت گریختند.

 

 

 

 

آنها سپس به لرستان رفته و روز ۱۲ آبان ۸۸، ۱۵ کیلو طلا از یک طلافروشی در شهرستان «ازنا» سرقت کردند.یک طلافروشی در فردیس کرج نیز هدف بعدی دزدان بود که شامگاه ۱۶ اسفند ۸۸ با سرقت حدود ۱۴ کیلوگرم طلا کلید خورد. دزدان مسلح پس از چند ماه تحقیقات ویژه، سرانجام نوروز ۸۹ در شهرهای نوشهر و چالوس دستگیر شدند. دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز با صدور کیفرخواست محاربه برای دزدان مسلح، خواستار اشد مجازات‌شان شد.

 

 

 

 

پس از تکمیل تحقیقات محاکمه دزدان در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد که رئیس شعبه دو عضو اصلی این باند را مجرم شناخته و آنها را به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرد. در ادامه نیز با تائید حکم اعدام در دیوان عالی کشور دو جنایتکار سحرگاه ۲۸ اردیبهشت در زندان اصفهان اعدام شدند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا