مسوول بخش الكترونیك روبات خانگی هلند گفت: پژوهشگران هلندی به تازگی نرم افزاری را طراحی و تولید كرده اند كه احتمال خشونت را در محله ها و خیابان ها پیش بینی می كند و پلیس می تواند با استفاده از این نرم افزار با حضور به موقع در محل از وقوع جرم جلوگیری كند. 

'رن اشنایدر ' روز شنبه در حاشیه هفتمین دوره مسابقات بین المللی روبوكاپ آزاد ایران ( ایران اوپن2012) با بیان این مطلب به علمی ایرنا گفت : این پروژه توسط پژوهشگران دانشگاه گرونینگن هلند انجام شده است و در حال حاضر این پژوهشگران در حال كار بیشتر بر روی این پروژه هستند . با استفاده از این نرم افزار صدای پرخاشگر پردازش و تشخیص داده می شود.
به گفته وی هم اكنون این پروژه به مرحله كاربردی رسیده است و پلیس از این پروژه تحقیقاتی برای رفاه و آسایش بیشتر مردم استفاده می كند.
مسوول بخش الكترونیك روبات خانگی هلند افزود : در حال حاضر در هلند شركت های بزرگ از پروژه های تحقیقاتی دانشگاه ها حمایت می كنند و این شركت ها به عنوان حمایت كننده مالی (اسپانسر ) طرح ها و پروژه ها را بررسی و آنها را حمایت می كنند .
به گفته وی 20 درصد بودجه های تحقیقاتی دانشگاه ها در هلند از طریق شركت های بزرگ تامین می شود .در واقع بیشتر پروژه های تحقیقاتی با مشاركت دانشگاه ها انجام می شود و نتایج این پروژه ها را شركت های بزرگ تجاری سازی می كنند .
مسوول بخش الكترونیك روبات خانگی دانشگاه گرونیگین هلند با اظهار خوشحالی از حضور خود در ایران گفت: برای بار دوم است كه به ایران می آیم و قبلاً به علت اخبار منفی كه از ایران شنیده بودم از حضور در ایران ترس داشتم اما بعد از گفت و گو با لیدر تیم كه ایرانی است؛ برای سفر به ایران راغب شدم. خوشبختانه در سفر به ایران ، مردم این كشور را بسیار مهمان نواز، خونگرم و صمیمی دیدم.
وی خاطرنشان كرد كه دانشگاه گرونیگین همه هزینه های لازم برای ثبت نام ، سفر و خرید تجهیزات را برای حضور در مسابقات روبوكاپ ایران پرداخت می كند.
اشنایدر سطح مسابقات لیگ روبات خانگی هفتمین دوره مسابقات روبوكاپ ایران را مثبت ارزیابی كرد وگفت : با این كه دو تیم بیشتر در این لیگ حضور ندارند اما سطح كمی و كیفی مسابقات بالاست . تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به دلیل این كه سخت افزارشان را ارتقا داده ممكن است تیم ما را در این مسابقات شكست دهد . با این حال چون تیم ما تازه تاسیس است امیدوارم با كسب تجربه از تیم ایرانی در مسابقات بعدی حضوری بهتر داشته باشد.
به گفته وی تنوع برگزاری لیگ های مختلف از مهمترین ویژگی های مسابقات بین المللی روبوكاپ آزاد ایران است .به عنوان مثال لیگ های روبات پرنده ، روبات زیردریایی و روبات های مین یاب در این دوره از مسابقات برگزار می شود كه بسیار جالب است .
هفتمین دوره مسابقات بین المللی روبوكاپ ایران امروز - شنبه - با معرفی برگزیدگان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران به كار خود پایان می دهد.
این مسابقات با حضور 359 تیم از 14 كشور 16 فروردین ماه امسال آغاز شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا