موبایل رایانه همراه شخصی محسوب نمی شود و از هموطنان عزیز درخواست کرد تا از قرار دادن اطلاعات حیاتی و ضروری خود و همچنین تصاویر شخصی و خانوادگی خود بر روی این گوشی ها خودداری نمایند.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا اعلام داشت: با توجه به استفاده اشخاص از تلفن همراه در سنین مختلف و قرار گرفتن آن در بین کودکان و نوجوانان  یادآور شد که ، این وسیله رایانه همراه شخصی محسوب نمی شود و از هموطنان عزیز درخواست کرد تا از قرار دادن اطلاعات حیاتی و ضروری خود و همچنین تصاویر شخصی و خانوادگی خود بر روی این گوشی ها خودداری نمایند.

با توجه به پرونده ها و شکایات مردمی، بیشتر این شکایات در خصوص افشاء عکس های خانوادگی و همچنین اطلاعات بانکی اشخاص می باشد. که بدلیل عدم آگاهی آنها از طریق بلوتوث و همچنین بازگرداندن اطلاعات کارت های حافظه ، توسط یکسری مراکز تعمیرات تلفن همراه و افراد غیر مجاز، سبب بروز چنین جرایمی می شود.                                                                                       
این معاونت در ادامه از هموطنان عزیز می خواهد که از تلفن همراه برای تماس های ضروری و همچنین ارسال و دریافت یکسری خدمات اپراتورها استفاده نمایند و در حد ممکن از قرار دادن رمز حساب های بانکی و یا اطلاعات مهم و با ارزش بر روی کارت های حافظه این تلفن ها جدداً خودداری نمایند.                                                                                                                 
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در پایان اعلام کرد: پلیس فتا با کسانی که با بدست آوردن اطلاعات خصوصی اشخاص از طریق هک بلوتوث ، برگرداندن اطلاعات پاک شده کارت های حافظه اقدام به هتک حیثیت و افشاء اطلاعات اشخاص نمایند به شدت برخورد قانونی و قاطعی خواهد داشت و پلیس فتا همیشه با تلاش شبانه روزی خود مانع از تجاوز چنین اشخاصی به حریم خصوصی هموطنان عزیز می باشد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا