یزدفردا :سرهنگ محمد خانی رئیس پلیس فتای استان گیلان بیان داشت: پیرو شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس هویت و تصویر وی را جعل کرده و با نسبت دادن مطالب ناروا و غیر اخلاقی در اینترنت به او قصد دوستی با کاربران دیگر را دارد ، بلافاصله ﻤﺄمورین تحقیقات خود را آغاز نمودند. طی بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان مشخص گردید که متهم با سرقت هویت افراد دیگر به اعمال مجرمانه خود در اینترنت ادامه می‌دهد و بر همین اساس و تحقیقات انجام گرفته، نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ محمد خانی در ادامه افزود: متهم با سرقت هویت و عکس شهروندان از سایت‌های اجتماعی و ساخت ایمیل جعلی با هویت این افراد ، سعی در ارتباط برقرار کردن با کاربران در جهت کلاهبرداری از افراد می‌نمود.
رئیس پلیس فتای گیلان در این خصوص به کاربران توصیه نمودند که با اعتماد کاذب به وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی حریم خصوصی و خانوادگی شان را به مخاطره نیاندازند و حتماً توصیه‌ها و نکات ایمنی را پیرامون حریم خصوصی و شخصی و تنظیمات محرمانگی و اطلاعات طبقه بندی شده رعایت کنند و به هیچ عنوان اطلاعات و تصاویر و فیلم‌های خانوادگی و شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. در ضمن توجه داشته باشند که دوستی‌های نامناسب اینترنتی یکی از آسیب‌ها و تهدیدهای شایع، پیرامون حریم شخصی و کیان خانوادگی است و ممکن است ارتباطی از پیش برنامه ریزی شده برای کلاهبرداری از شما باشد. بنابراین اگر وارد محیط چت می‌شوید نسبت به عواقب و سوء استفاده‌های احتمالی دوستی‌های اینترنتی هوشیار باشید و به این دوستی ها اعتماد نکنید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا