یزدفردا :سرهنگ شاکری رئیس پلیس فتا استان کردستان بیان داشت:  پیرو شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، ﻤﺄمورین تحقیقات خود را آغاز نمودند. بنا به اظهارات شاکی ، وی چندی پیش در یکی از مسابقات ماهواره‌ای پیامکی که به صورت زیرنویس در یکی از شبکه‌های غیر مجاز مطرح شد شرکت نموده، که بعد از یک ماه با شماره وی تماس گرفته شده که شما در مسابقه پیامکی برنده جایزه شده‌اید، مشخصات و آدرس کامل خود را اعلام و مبلغ 000 340 ریال هزینه ارسال جایزه را به شماره حساب مشخصی واریز نمایید ، که شاکی اقدام به واریز مبلغ نموده ولی تاکنون جایزه‌ای دریافت نکرده است. کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های فنی و تخصصی متهم را شناسایی و مشخص گردید تاکنون مبلغ 100 918 326 ریال از این طریق کلاهبرداری نموده است.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص عنوان نمود: که هیچگاه فریب اینگونه کلاهبرداری ها را نخورده و هشیار باشند که شبکه‌های ماهوارهای غیر مجاز به خودی خود غیر قانونی می‌باشند. لذا مسائلی که در آن عنوان می‌شود مانند ارائه محصولات و خدمات و برگزاری مسابقات در آن نیز صرفاً جهت کلاهبرداری از شما می‌باشد.
وی در ادامه افزود: کلاهبرداری که در این پرونده ذکر شده است شیوه‌ای می‌باشد که در آن قربانی ملزم به پرداخت هزینه‌هایی به عنوان مالیات ، محضری کردن اسناد و یا هزینه ارسال می‌باشد که در نهایت قربانی هزینه‌ها را پرداخت ولی چیزی در ازای آن دریافت نمی کند. یا محصولی تقلبی و با کیفیت بسیار پایین نصیبش می‌شود. که شایع ترین نمونه از این نوع کلاهبرداری زمانی اتفاق می‌افتد که قربانی فکر می‌کند موفق به کسب جایزه بزرگ در قرعه کشی شده است. لذا از هموطنان گرامی درخواست می‌شود در صورت برخورد با چنین مشکلاتی حتماً پلیس فتا را در جریان گذارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا