پلیس فضای تبادل اطلاعات با هشدار به کاربران اینترنتی تاکید کرد که کاربران مراقب ایمیل هایی با عناوین 'شما برنده لاتاری شده اید' و یا 'شما برنده خوش شانس این ماه هستید'، باشند.

پلیس فضای تبادل اطلاعات با هشدار به کاربران اینترنتی تاکید کرد که کاربران مراقب ایمیل هایی با عناوین 'شما برنده لاتاری شده اید' و یا 'شما برنده خوش شانس این ماه هستید'، باشند.

 پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به افزایش تعداد ایمیل هایی که به کاربران اینترنتی خبر برنده شدن در بخت آزمایی را می دهند، تاکید کرد که کاربران باید مراقب ایمیل هایی با عناوین "شما برنده لاتاری شده اید" و یا "شما برنده خوش شانس این ماه هستید" باشند.

براساس اعلام پلیس فتا، تعداد ایمیل هایی که به کاربران اینترنت به ویژه دارندگان ایمیل‌های یاهو و جی میل با پیغام های بیان شده ارسال می شود متاسفانه در حال زیاد شدن است و در این زمینه نیز گزارشات ارسالی به سایت پلیس فتا نشان دهنده این موضوع است که متاسفانه مردم آگاهی مناسب و کافی نسبت به چنین موضوعاتی را ندارند و اکثر درخواست‌های ثبت شده مبنی بر ارائه راهنمایی از پلیس فتا است.

براین اساس برنده شدن در لاتاری‌های خارجی مواردی هستند که ذهن هر کاربر اینترنتی را به خود مشغول کرده و افرادی که تمایل زیاد برای بدست آوردن مال زیاد و آسان را دارند به خود جذب کرده و این کاربران به دنبال بررسی صحت اینگونه موارد هستند.

هشدار پلیس فتا به تمامی کاربران این است که در هنگام مواجهه با اینگونه موارد مراقب فریب این ایمیل‌ها باشند و خود را به مخاطره نیاندازند. برخی از اینگونه ایمیل‌ها اسپم و بسیاری از آنها برای کلاهبرداری به کاربران ارسال می شود و در اغلب موارد کاربری که پیغام برنده شدن برایش ارسال شده به سایت مورد اشاره در ایمیل حتی یک بار هم مراجعه نکرده است.

پلیس فتا با اشاره به اینکه قوانین موجود در فضای وب و معاملات الکترونیکی بین المللی بصورت کامل در ایران مورد قبول و اجرا نیستند تاکید کرد که حتی مواردی که شرکت های ارائه دهنده سرویسهای لاتاری دارای رتبه بین المللی هستند نیز اعتبار و ضمانت اجرایی برای انجام تعهداتشان در ایران را ندارند.

از این رو پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد تا در صورت مواجه شدن با اینگونه موارد به آنها پاسخ نداده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به اینگونه موارد خودداری کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا