یزدفردا :سرهنگ جعفریان رئیس پلیس فتا چهارمحال بختیاری بیان داشت: پیرو چندین شکایت با موضوع کلاهبرداری اینترنتی ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند. بدواً در خصوص موضوع به نحو دقیق از شکات تحقیق به عمل آمد که اظهار داشتند با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که شرکتی کامپیوتری در خصوص فروش لپ تاپ، کامپیوتر و سیستم‌های رایانه‌ای به صورت اقساطی همراه با قرعه کشی و دریافت جایزه در اینترنت نموده بود، مبلغ 000 /700 /1 ریال نقداً به حساب شرکت واریز و سایر مدارک را به انضمام یک فقره چک به مبلغ 000 /750 /14 ریال و سفته به

مبلغ 000 /000/ 25 ریال را از طریق پست به نشانی شرکت ارسال نمودیم. ولی متاسفانه پس  از پیگیری‌های مکرر متوجه شدیم که شرکت فوق از عده‌ی زیادی کلاهبرداری نموده است.
لذا کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های تخصصی و فنی متهم اصلی را شناسایی و دستگیر نمودند. تحقیقات درخصوص شناسایی سایر افرادی که اقدام به ثبت نام و واریز وجه به حساب متهم نموده‌اند، ادامه دارد و تاکنون 5 فقره کلاهبرداری شناسایی و مبالغ دریافتی مستردد گردید .
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص بیان نمودند: به هنگام خرید های اینترنتی نسبت به صحت سایت مورد نظر توجه داشته باشید و هنگام خرید از فروشگاه‌های الکترونیکی، از تجربه‌ی دوستان و آشنایان نسبت به سابقه‌ی ارایه‌ی خدمات مطلوب ،جویا شوید و نیز به هنگام خرید آنلاین و در زمانیکه پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید، دقت کنید که حتماً آدرس صفحه‌ی درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا