یزدفردا :سرهنگ امینی رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان داشت: پیرو شکایت یکی از اساتید دانشگاه استان، مبنی بر هک ایمیل و سایت وی ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا" شاکیه در اظهارات اولیه بیان داشت: چندی پیش با فردی اقدام به راه اندازی سایتی مشترک در موضوعات فرهنگی و ادبی نموده و پس از مدتی وی به طور متقلبانه اقدام به تغییر رمز و محتوای سایت و نیز سرقت مطالب و تصاویر موجود در ایمیل شخصی شاکیه نموده است.

لذا طی بررسی‌های فنی و تخصصی توسط کارشناسان عمل مجرمانه این فرد محرز گشته ، نهایتاً متهم دستگیر و پس از رویت مدارک و اسناد پلیسی به جرم خود اعتراف نمود. متهم در اعترافات خود اظهار داشت: پس از آشنایی شاکیه در فضای مجازی  ، اقدام به راه اندازی سایتی با مضامین ادبی و شعر نمودیم که البته دامنه سایت بنام بنده و مدیریت و اعتبار سایت بنام  ایشان بود در نهایت بدلیل تیرگی روابط اقدام به بارگذاری مطالب نامربوط در سایت ایشان نمودم.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص عنوان نمود که: هر گونه هک و نفوذ به ایمیل و سایت دیگران عملی مجرمانه تلقی شده و با عاملین آن برخوردی قانونی خواهد شد.

وی در ادامه به مدیران سایت‌ها هشدار داد: مشکلی که در این پرونده برای شاکیه رخ داد به دلیل عدم تغییر رمز ورود به سایت پس از طراحی آن بوده، لذا تمامی مدیران سایت توجه داشته باشند پس از طراحی و راه اندازی سایت مورد نظر رمزهای ورودی آن را تغییر داده تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.






  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا