یزدفردا "سرگرد نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان نمودند:  پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت مبلغ 12 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی ، مامورین اقدامات خود را آغاز نمودند.
بدواً مشخص گردید مقداری از برداشت از طریق سیستم‌های کافی نت دانشگاه ارومیه می‌باشد و با توجه به عدم رعایت نکات امنیتی در کافی نت مزبور شناسایی متهم ممکن نبود.
 لذا در تحقیقات فنی و تخصصی بعدی مشخص گردید که مبلغ برداشت شده صرف خرید اینترنتی شارژ تلفن گردیده است. که در بررسی‌های نهایی متهم که دانشجوی اخراجی بود، شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

طی بازجویی‌های انجام گرفته ، متهم اقرار نمود که در ابتدا با معرفی خود به عنوان خانمی در چت روم ها، تلفن‌های افراد را بدست آورده و سپس با ارسال پیامک به افراد مذکور با مضمون برنده شدن تخفیف شارژ این افراد را به سایت مورد نظر که بسیار شبیه به سایت اصلی بوده (فیشینگ شده) هدایت نموده و کلیه اطلاعات بانکی افراد را سرقت می‌نموده است.
 که با بررسی ایمیل و وب سایت، متهم به بیش از 400 نفر پیامک ارسال نموده است.
 لذا طی هماهنگی با شرکت فروش شارژ مربوطه پیامکی مبنی بر برداشت غیر مجاز از افراد با شیوه فوق و تماس مالباختگان با پلیس فتا ارسال گردید  تاکنون 20 نفر اعلام نموده اند که از حسابشان برداشت شده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص بیان داشت: قبل از پاسخ دادن به پیامک‌های ارسالی مبنی بر برنده شدند در قرعه کشی و ... نسبت به صحت آن اقدام نمایید و در صورتیکه پیامک فوق شما را به ورود به سایتی هدایت نمود اطمینان حاصل نمایید که سایت فوق همان آدرس اصلی باشد و به راحتی اطلاعات بانکی خود را وارد هر سایتی ننمایید و از نشانه‌های درگاه‌های بانک به هنگام خرید اینترنتی این است که تمامی آدرس‌ها با https:// آغاز می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا