وي با اشاره به راه اندازي سايت هايي توسط بازيگران در فضاي مجازي، افزود: درخواست ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اين است که جلوي اينگونه سايت ها را بگيرند.
  • چرا بايد شاهد اين باشيم که هنر پيشه زن ما به جشنواره کن برود و در آنجا با يک لباس مستهجن و حجاب نامناسب حاضر شود و با مردان نامحرم دست بدهد و در نهايت براي جوانان بشود الگو!

  • وي با اشاره به راه اندازي سايت هايي توسط بازيگران در فضاي مجازي، افزود: درخواست ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اين است که جلوي اينگونه سايت ها را بگيرند.

  • ژانر پليسي يکي از پرمخاطب ترين ژانرها در کشورما است که متاسفانه بيشتر سريال ها و فيلم هايي با اين موضوع که از صدا و سيما پخش مي شود، خارجي است
  • ما اعتقاد به کار امنيتي و انتظامي در عرصه هنر نداريم چرا که هنر را بايد به هنرمندان سپرد، آن هم با منطق ، استدلال و قانون.

  • ما در نيروي انتظامي به وضع فعلي سينما معترض هستيم چرا که سينما نبايد وسيله اي براي ترويج بدپوششي و فساد در جامعه باشد
  • چرا سينماگران هيچ اعتراضي به حضور هنرپيشه ايراني در جشنواره کن با آن پوشش نا مناسب نکردند!

یزدفردا "معاون اجتماعي نيروي انتظامي در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران و انجمن سينماي پليسي: برخورد نيروي انتظامي با جشنواره هاي سينمايي که منطبق با ارزش هاي اسلامي نباشد//اعتقاد به کار امنيتي و انتظامي در عرصه هنر نداريم
یزدفردا - معاون اجتماعي نيروي انتظامي، با تاکيد براينکه نيروي انتظامي نمي خواهد در عرصه هنر وارد شود، تصريح کرد: اگر هرجشنواره اي در اين کشور برگزار شود و مبتني بر ارزش ها نباشد، براساس قانون، مانند جشنواره غذا ، با آن برخورد مي کنيم.
به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس، صبح امروز سردار «بهمن کارگر» معاون اجتماعي نيروي انتظامي در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران و انجمن سينماي پليسي گفت: نيروي انتظامي يکي از سازمان هايي است که فعاليت هاي خود را در عرصه مطبوعات و هنر در يک دهه گذشته آغاز کرده است و موفق به کسب پيشرفت هاي زيادي نيز در اين دو حوزه شده است.

وي به راه اندازي سايت اطلاع رساني پليس اشاره کرد و گفت: اين سايت هم اکنون يکي از سايت هاي مرجع است و بيشترين خبر ها در حوزه اجتماعي و حوادث در آن وجود دارد.

سردار کارگر به افتتاح انجمن سينماي پليسي را نيز يادآور شد و افزود: ما اعتقاد داريم که اين انجمن متعلق به پليس نيست و سينماگران کشورمان از اين انجمن نيز بايد استفاده کنند چراکه ژانر پليسي يکي از پرمخاطب ترين ژانرها در کشورما است که متاسفانه بيشتر سريال ها و فيلم هايي با اين موضوع که از صدا و سيما پخش مي شود، خارجي است در صورتيکه اين استعداد در کشور ما وجود دارد و سينماگران با کمک نيروي انتظامي و استفاده از پرونده هاي موجود در پليس مي توانند سوژه يابي کرده و در اين موضوع اقدام به ساخت فيلم و سريال کنند.

معاون اجتماعي ناجا، تصريح کرد: حتي در ژانرهاي اجتماعي نيز کمتر ديده مي شود که پليس حضور نداشته باشد که اين نشان دهنده همکاري نيروي انتظامي با سينماگران است.

سردار کارگر تاکيد کرد: ما اعتقاد داريم که هنر و فرهنگ زماني مي تواند موثر باشد که به دنبال ارزش ها و اهداف انقلاب باشد.

اين مقام انتظامي در بخشي ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در نيروي انتظامي به وضع فعلي سينما معترض هستيم چرا که سينما نبايد وسيله اي براي ترويج بدپوششي و فساد در جامعه باشد همچنين برگزاري جشنواره ها و جشن ها نيز نبايد به اين مسئله در کشور بپردازد.

وي با اشاره به راه اندازي سايت هايي توسط بازيگران در فضاي مجازي، افزود: درخواست ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اين است که جلوي اينگونه سايت ها را بگيرند.

وي ادامه داد: چرا بايد شاهد اين باشيم که هنر پيشه زن ما به جشنواره کن برود و در آنجا با يک لباس مستهجن و حجاب نامناسب حاضر شود و با مردان نامحرم دست بدهد و در نهايت براي جوانان بشود الگو! اما متاسفانه شاهديم که سينماگران در اين خصوص هيچ اعتراضي نمي کنند.

سردار کارگر، يادآور شد: هنرپيشه کشور جمهوري اسلامي ايران با آن پوشش نامناسب در جشنواره حاضر مي شود تا او را بپذيزند اما مي بينيم که که يک بازيگر بوسني اروپايي، با حجاب وارد مي شود.

اين مقام مسئول در ناجا، تصريح کرد: چندي پيش در کشور شاهد بوديم که فردي در مورد يکي از زنان هنرپيشه اظهار نظر کرده بود و گفته بود اگر فلان هنرپيشه هاليوودي را بخواهند به ايران بياورند لازم نيست زيرا ما نمونه اين هنرپيشه ها را در کشور زياد داريم که به دنبال آن شاهد اعتراض گسترده سينماگران بوديم اما چرا سينماگران هيچ اعتراضي به حضور هنرپيشه ايراني در جشنواره کن با آن پوشش نا مناسب نکردند!

وي ادامه داد: دوستاني که در عرصه سينما هستند بايد حاضر شوند و به ميدان بيايند و اجازه افراط و تفريط را به افراد ندهند چرا که عرصه سينما عرصه پاک و بسيار تاثيرگذار بر جامعه است .

وي يادآور شد: البته ما شاهد آثار مثبت نيز در سينماي بعد از انقلاب بوديم چرا که توسط همين سينما بود که دفاع مقدس را توانستيم با ساخت فيلم به نسل جوان نشان دهيم.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي تاکيد کرد: ما اعتقاد به کار امنيتي و انتظامي در عرصه هنر نداريم چرا که هنر را بايد به هنرمندان سپرد، آن هم با منطق ، استدلال و قانون.

وي با تاکيد براينکه نيروي انتظامي نمي خواهد در عرصه هنر وارد شود، تصريح کرد: اما اگر هرجشنواره اي در اين کشور برگزار شود و مبتني بر ارزش ها نباشد، مطابق با قانون همانند جشنواره غذا، با آن برخورد مي کنيم.

وي خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: اين وزارتخانه همانطور که در عرصه سينما محکم و دقيق وارد شد بايد در مسايل ديگر نيز همانگونه عمل کند و جلوي برپايي اينگونه جشنواره ها را بگيرد.

گفتني است، در اين مراسم، «سيد محمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جمعي از مديران ناجا و جمعي از مسئولان و پيشكسوتان عرصه سينما نيز حضور داشتند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا