یزدفردا : سرهنگ محمدخاني رئيس پليس فتاي استان گيلان بیان داشت : بدنبال ارجاع يك فقره پرونده به دادخواهي يكي از مسئولين ورزشي استان گيلان مبني بر اينكه فردي ناشناس در اينترنت ، به قصد تشويش اذهان عمومي و هتك هيثيت كردن وي ، اكاذيبي را در اينترنت منتشر نموده ، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئيس پليس فتای استان گيلان افزود : با پي جويي هاي فني و پليسي انجام شده ، متهم شناسايي و دستگیر شد . متهم ابتدا منكر اتهامات وارده شد اما در مواجهه با شواهد و قرائن موجود ، لب به سخن گشود و به بزه انتسابي خود اعتراف كرد .
سرهنگ محمد خانی در خاتمه اظهار داشت : براساس ماده 18 از فصل پنجم قانون جرايم رايانه اي هركس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله سيستم رايانه يا مخابراتي اكاذيبي را منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا با همان مقاصد اعمالي را برخلاق حقيقت ، راساً يا به عنوان نقل قول ، به شخص حقيقي يا حقوقي يا مقام هاي رسمي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد ، اعم از اينكه از طريق ياد شده به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود ، افزون بر اعاده حيثيت به حبس از نود و يك روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا