یزدفردا:کارشناس پلیس فتا ناجا  بیان داشت:  Fake Email یا ایمیل جعلی امروزه یکی از شیوه های است که کلاهبرداران اینترنتی به منظور گمراه کردن و سوء استفاده از کاربران اینترنتی بکار می‌گیرند.
در این روش کلاهبرداران، ایمیلی را برای قربانی ارسال میکنند که به ظاهر دارای آدرس معتبر و مهمی می باشد. بطور مثال کلاهبردار از آدرس های ایمیل جعلی سازمان های دولتی و یا دوستان شما برایتان ایمیل با محتوای فریبنده می فرستد. در متن این ایمیل ها معمولا از شما خواسته می شود که به لینک خاصی مراجعه نموده و یا اطلاعات مورد نظر کلاهبردار را برای وی ارسال نمایید، یا پولی را به حساب مورد نظر وی واریز کنید. این شیوه با توجه به امکانات، نرم افزار ها و گستردگی فضای مجازی غیر قابل تصور نیست. لیکن هوشیاری کاربران این حوزه مهمترین عامل پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم می باشید.
این کارشناس پلیس فتا اعلام کرد: از کلیه کاربران فعال در حوزه فضای مجازی می خواهیم قبل از انجام اقدامات خواسته شده در ایمیل های دریافتی، محتویات ایمیل را با فرستنده چک کنید، زیرا عدم توجه به این امر ممکن است موجب گردد تا فرد به قربانی بدل شده و در نهایت متوجه شود که این ایمیل از سوی افراد سودجو به منظور گمراه کردن و یا کلاهبرداری ارسال شده و جبران خسارت وارده بر وی دشوار می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا