یزدفردا:رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات مازندران از دستگیری شیاد دو چهره اینترنتی خبر داد.
چت در واقع محيطي مجازي است كه افراد در آن مي توانند با يكديگر تبادل نظر كنند افراد به نیات مختلف وارد چت روم ها می شوند بسیار اتفاق افتاده کلاهبرداران و شیادان در چت روم ها با نام ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراری رابطه با جنس مخالف می کنند و از این طریق دامی برای ساده لوحان می گسترند .زوج یابی اینترنتی نیز پدیده ای جدید و در حال گسترش است و جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد چت می شوند و شیادان از این راه سوء استفاده کرده و اطلاعات خصوصی آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذی می کنند.
عده اي هم افراد سود جو و روان پريش تشكيل مي دهند و با توجه به اينكه بيشتر كاربران چت روم را افراد نا آشنا به واقعيت هاي اجتماعي تشكيل مي دهند ، افراد سود جو و فرصت طلب ، حضور گسترده اي در چت روم دارند و به اغفال جوانان و جذب آنها به گرو هاي فساد ، فروش مواد مخدر و قوادي گري مي پردازند.
سرهنگ رستمی رییس پلیس فتا مازندران با بیان این مطالب افزود: پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه از طریق چت روم با فردی که وانمود می کرد دختر است ، آشنا شدم.
بعد از چند مرحله چت با وی و جلب اطمینان من وی درخواست شماره تماسم را نمود من نیز فریب خورده و اطلاعات شخصی خود را در اختیار وی قرار دادم و از آن تاریخ ایمیل و پیامک های توهین آمیز وغیر اخلاقی دریافت میکنم.
لذا مامورین تحقیقات خود را آغاز و طی تحقیقات و بررسی های فنی صورت گرفته متهم شناسایی و طی عملیاتی وی دستگیر شد.
سرهنگ رستمی در ادامه افزود: در اینترنت دروغ و ترفند را به راحتی در بسته های زیبا به فکر کاربران غافل تزریق می کنند، پس از ارائه اطلاعات شخصی خود در این فضا بیشتر دقت کنیم.
در خاتمه تاکیید کرد به یاد داشته باشید تالارهای گفتگو فضای بسیار ناامنی برای جوانان می باشد از حضور در اینگونه تالارها در فضای مجازی خودداری نمایید زیرا در این فضا کلاهبرداران به راحتی می توانند تغییر چهره و هویت داده و از این طریق شما را اغفال نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا